پاک فطرت:‌ درآمدزایی مهمترین ملاک عملکرد دهیاران است

خبرپارسی – مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس : تلاش دهیاران برای درآمدزایی مهم ترین ملاک عملکرد آنان محسوب می شود و در این راه اعضای شوراهای اسلامی بایستی این موضوع را به عنوان اصلی ترین معیار انتخاب دهیار قرار دهند.

کمال پاک فطرت در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش کوار با بیان مطلب فوق نیاز امروز دهیاری ها را شناخت و اولویت بندی مشکلات روستاها عنوان کرد وگفت: در حال حاضر مسئله مهم توجه به ضرورتها و نیازهای روستاهاست و دهیار و شورای خوب کسی است که نیازهای منطقه خود را شناخته و بتواند بر اساس ضرورت آنها را طبقه بندی کند.

او با تاکید بر وجود مشکلات متعدد در روستاهای استان تکیه صرف بر کمک دولت را اشتباهی بزرگ از سوی دهیاران خواند و گفت: دولت در حد توان خود کمکهای لازم را دارد و گاهی هم فراتر از حد توان اعتبارات مورد نظر را به دهیاری ها اختصاص داده است اما این که نگاه دهیار و شورا برای رفع مشکلات تنها به کمک های دولت باشد اشتباه است. مدیر کل امور روستایی استانداری فارس با اشاره به میزان کمک های ارایه شده از سوی دولت به دهیاری ها گفت: از سال ۸۲ که آغاز تشکیل شوراها و دهیاری های روستاها بوده تاکنون بیست هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت در اختیار دهیاران کل کشور قرار گرفته که ۱۵هزار میلیارد آن از سال ۹۲ به بعد بوده که نشان دهنده میزان توجه دولت تدبیر و امید به مسئله روستاها و دهیاری هاست.

 پاک فطرت تصریح کرد: علیرغم همه کمک های انجام گرفته دهیاران می بایست به این نکته توجه کنند که حل مشکلات تنها با نگاه به کمک های اینچنینی امکان پذیر نخواهد بود و نیازمند برنامه ریزی و تلاش بیشتر برای درآمدزایی از سوی آنان است چرا که در غیر این صورت هیچ توفیقی در پیشرفت اهداف دهیاری ها نخواهیم داشت.

 وی افزود: چنانچه بنا بر این بود که دولت تمام هزینه ها را پرداخت کند بدون شک این بودجه را در اختیار فرمانداران و بخشداران قرار می داد تا کارها پیش برود اما هدف از تشکیل شوراها و دهیاری ها انجام امور توسط مردم بوده است.

پاک فطرت همچنین با تاکید بر لزوم اولویت بندی مشکلات روستاها از سوی دهیاران گفت: امروز مشکل اصلی، معیشت روستاییان است و دنبال کردن پروژه های عمرانی همچون آسفالت نمی تواند حلال مشکلات روستاییان باشد.

او ادامه داد: در حالی که امروز بخش زیادی از روستاییان به واسطه بحران آب و خشکسالی ها تنها از راه یارانه ها ارتزاق می کنند هزینه کردن اعتبارات دولتی در زمینه آسفالت به جای راه اندازی مشاغل خرد ظلم به این قشر زحمتکش و ممتاز کشور است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری در ادامه، بحران آب را زنگخطری جدی برای بخش روستایی استان دانست و گفت: امروز زنگ خطر در زمینه آب به صدا درآمده و کار از بحران رد شده است و ما باید به فکر مسئله آب باشیم چرا که این مسئله بسیار مهم است و هر چقدر کوچه و خیابان را آسفالت کنید وقتی آب نباشد کسی در منطقه باقی نمی ماند.

 وی از دهیاران و اعضای شوراها خواست تا با توجه به اولویت اصلی امروز شهرستانها مبنی بر مسئله آب هرچه سریع تر برای حل این معضل راهکار و پیشنهادات خود را ارایه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.