پارسایی: اولویت هزینه‌کرد پول با ملت خودمان است

خبرپارسی – سخنگوی فراکسیون امید و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که اولویت هزینه‌کرد پول با مردم خودمان است نه با سایر نقاط جهان.

به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی در نطق میان‌دستور جلسه‌ی علنی امروز مجلس شورای اسلامی بر این نکته تاکید کرد که منشاء بسیاری از مشکلاتی که امروز با آنها مواجه هستیم، عدم تمکین به قانون و قانون‌گریزی ما مجلسی‌ها و دولتی‌ها و سایرین است .

او گفت: مجلس دهم نسبت به مجلس نهم دارای ۸۰ درصد تغییرات است، این صندلی‌های سبز به ما وفا نخواهند کرد. در مدت باقیمانده نمایندگان باید مردم را دریابند، مشکلات معیشتی و زندگی مردم بر کسی پوشیده نیست. هر روز از تریبون مجلس و تریبون‌های دولت و نماز جمعه داد و مشکلات مردم به هوا می‌رود اما انگار همه فقط باید صحبت کنیم. مردم منتظر عمل و اقدام ما هستند .

پارسایی گفت: بنده در مقابل جوانان بیکار، کشاورزان بی‌ آب و حقوق‌بگیران و کارگران و به ویژه در مقابل مردم جنگ زده و ستمدیده خرمشهر و خوزستان که هر روز داد نمایندگان آنها در مجلس بالاست شرمسار هستم. بنده علت این مشکلات را عدم تمکین به قانون و اجرای قانون و قانون‌گریزی ما مجلسی‌ها و دولتی‌ها و سایرین می‌دانم .

وی با اشاره به چند مورد از قانون‌گریزی‌ها و عدم توجه به قانون، بیان کرد: اصل ۸۰ قانون اساسی صریحا اشاره می‌کند که گرفتن و دادن وام یا کمک‌های بدون عوض داخلی و خارجی از طرف دولت باید با تصمیم مجلس شورای اسلامی باشد. در دو سالی که بنده در مجلس هستم هیچگونه کمک خارجی یا وام‌های خارجی از طرف دولت از تصویب مجلس نگذشته است، چرا این موارد باید پیش بیاید؟ اصل ۷۷ قانون اساسی نیز می‌گوید همه عهدنامه‌ها و قراردادها و موافقتنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد. ما شهید دادیم برای اجرای قانون و صیانت از قانون .

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: قانون‌گریزی در موارد متعددی مشهود است. در مجلس شورای اسلامی متن ارسال شده توسط دولت و متن چاپ شده در مجلس در خصوص لوایح چهارگانه دولت باعث شد که این لوایح به مدت چهار ماه در مسیر مجلس و شورای نگهبان معطل بماند که ارتباط مستقیم با تورم و معیشت مردم دارد. تخلف و دست بردن در قانون سهمیه‌ها در برنامه توسعه ششم برخلاف آنچه که در کمیسیون تلفیق و مجلس تصویب شده است از موارد دیگر است .

سخنگوی فراکسیون امید افزود: عدم توجه به اجرای قوانین در خصوص خودرو که بنده در برابر مردم شرمنده هستم از دیگر مواردی است که باید به آن اشاره کنم. قانونی را که ۲۱۶ نفر امضا می‌کنند و ۱۶۰ رای می‌آورد و ۱۲ نفر در یک کمیسیون حکم به مسکوت ماندن آن می‌دهند. ما خانه ملت هستیم و چشم امید ملت به ما است .

پارسایی با تاکید بر اصل ۸۰ قانون اساسی، بیان کرد: امروز ملت ما نیازمند کمک‌های نمایندگان هستند. اگر هزینه و پولی است که باید از مسیر قانونی در سایر نقاط جهان هزینه شود اولویت با مردم خودمان و مردم خرمشهر است. در رابطه با بحث حقوق فرهنگیان باید بگویم ما قانونی را در مجلس تصویب کردیم مبنی بر منع بکارگیری بازنشستگان که قانونی صریح و روشن است اما وزیر آموزش و پرورش با عبور از قانون، مدیران کمتر از سن بازنشستگی را به کار نمی‌گیرد و برای خود قانون تصویب می‌کند که مدیر باید ۳۲ سال سن داشته باشد. اگر مجلس تشخیص می‌داد این امر را به عنوان یک قانون به تصویب می‌رساند، آقای وزیر آموزش و پرورش امروز مشکلات معیشتی مردم ما را از نظارت بر مشکلات فرهنگی و اجتماعی باز نمی‌دارد .

وی تصریح کرد: مشکلی که در مدرسه غرب تهران اتفاق افتاد منجر به کدام عذرخواهی شما از محضر ملت ایران شد، اینها همه درد است. وزارت علوم چه دفاعی از دانشجویان که امروز محکوم به هشت سال زندان شده‌اند، دارد. از قوه قضاییه می‌خواهم امروز که نیاز به اتحاد و انسجام است با رافت اسلامی نسبت به صدور حکم دانشجویان تجدیدنظر کند .

پارسایی گفت: اگر در بحث مسائل سیاسی و اقتصادی مراجعه به اصل ۵۹ قانون اساسی و گرفتن رای مردم نمی‌کنید، حداقل به داد و فریاد ملت توجه کنید و به داد مردم برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.