وزیر اطلاعات خواستار شد:لحظات شاد، شیرین و لذت‌بخش برای جوانان

خبر پارسی – وزیر اطلاعات با تاکید براینکه جوان منبع انرژی، شور و نشاط و تحرک و پویایی، دوست‌دار زیبایی،دانش‌گرا،واقعیت‌گرا و زیباگرا است، پاسخگویی صحیح و کامل به تمام نیازهای جوانان را نیازمند برنامه‌ای دقیق و جامع دانست.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود علوی عصر شنبه ۱۶ بهمن در مراسم افتتاحیه رویداد شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام،گفت: جوان نیازمند برنامه‌ریزی برای شکوفایی استعدادهای خود هست،برنامه‌ای که رشد علمی، روحی و روانی این نسل را به شکل کامل در برگیرد.

وی با بیان اینکه داشتن تفریحات سالم و شادی و توجه به مسائلی نظیر ازدواج، اشتغال، رشد اجتماعی و حضور و مشارکت در عرصه‌های مختلف، از نیازهای جوانان به‌شمار می‌رود، گفت: کار پایتخت جوانان جهان اسلام از این منظر، ماموریتی سنگین است.

وزیر اطلاعات اضافه کرد:باید با مطالعه فراگیر و با کسب شناختی دقیق از ویژگی‌ها و نیازها و سپس ایده‌پردازی و تدوین راهبردهایی مناسب برای نسل جوان در جهان اسلام،زمینه‌ای مطلوب برای بهره‌گیری از فرصت‌های فرارو به نفع جوانان فراهم و شکوفایی استعدادهای آنان را بسترسازی کرد.

علوی در بخش دیگر سخنان خود، به نقش جوانان در رویدادهای تاثیرگذار کشورهای مختلف اسلامی اشاره و اضافه کرد: جوانان مسلمان کارنامه‌ای درخشان دارند و حماسه‌هایی خلق کرده‌اند. جوانان حزب‌الله لبنان با مقاومت خود، سیلی فراموش ناشدنی به رژیم صهیونیستی زدند و جوانان فلسطینی با مشت گره کرده و موشک‌های خود اندیشه تجاوز را از سر صهیونیست‌ها بیرون راندند.

او اضافه کرد: حماسه‌آفرینی جوانان مسلمان در لبنان، فلسطین، سوریه،یمن،عراق، بحرین و افغانستان در دفاع از آرمان‌ها و حقوق ملت‌ها، به صهیونیست، تروریست‌های تکفیری و دیگر دشمنان جهان اسلام درس عبرت داد؛ جوانان بحرین، سوریه، افغانستان و عراق نیز با دفاع از حقوق ملت‌ها و آرمان‌های اسلامی حماسه آفریده‌اند و جوانان دیگر کشورهای مسلمان نیز با برافراشتن پرچم صلح و دانش، آینده درخشانی را برای جهان اسلام به تصویر کشیده‌اند.

علوی همچنین نقش‌آفرینی جوانان ایران در دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت:جوانان ایرانی پیش از انقلاب با مشت گره کرده، سینه را جلوی گلوله‌های دژخیمان رژیم طاغوت سپر کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

او ادامه داد: جوانان ایران در دوران دفاع مقدس با ندای الله‌اکبر، پیروزی‌های بزرگی را رقم زدند و پس از آن، قله‌های علم و دانش را در زمینه سلول‌های بنیادین، هسته‌ای، موشکی و … فتح کرده و همواره مظهر معرفت، ادب و فهم بوده‌ و هستند.

علوی با اشاره به اینکه جوانان همواره آرمان‌گرا و علاقه‌مند به شادی بوده و هستند، از این موضوعات به‌ عنوان ویژگی‌های جوانان یاد و اضافه کرد: باید گرایش جوان به زیبایی را بپذیریم و نباید جوانان به‌ دلیل داشتن این گرایش سرزنش شوند. براساس روایات رسیده از ائمه اطهار(س)، اسلام حق زیبادوستی و گرایش به زیبایی را برای جوان به رسمیت شناخته است.

او با اشاره به اینکه اسلام برای جوانان جایگاهی ویژه در نظر گرفته است،لزوم توجه به حق برخورداری جوان از لحظات شاد را یادآور شد و گفت:اسلام این حق را داده است همچنان که در احادیث، حرام کردن لذت‌های مشروع نکوهش شده است.

وزیر اطلاعات افزود: برای جوانان باید لحظات شاد، شیرین و لذت‌بخش فراهم کرد اما جوان خود می‌داند که نباید عمرش را در لذت‌های دنیوی بگذراند و در این زمینه، دین اسلام بهترین راه را برای ما ترسیم کرده است.

او گرایش به خیر و نیکی، روحیه آرمان‌گرایی و تمایل به فداکاری در راه دفاع از آرمان‌ها را از دیگر خصوصیت‌های نسل جوان عنوان و خاطرنشان کرد: جوانان نیازمند عنایت و توجه در زمینه پرورش فکری، تربیت احساسات، تقویت عواطف و مدیریت صحیح غرایض و تمایلات هستند.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) الگویی ارزشمند برای همگان در زمینه تعامل با جوانان به‌ شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.