وزیر ارتباطات:فیلترشکن استفاده نمی‌کنم

خبرپارسی – وزیر ارتباطات با بیان اینکه از فیلترشکن برای ورود به شبکه‌های ارتباطی مانند توئیتر استفاده نمی‌کند، گفت: شرایطی فراهم شده است که برخی افراد و مسئولان با توجه به مسئولیت‌شان می‌توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند .
محمدجواد آذری جهرمی در مراسم اختتامیه اولین همایش سازمان‌های مردم نهاد در شیراز، با بیان اینکه نباید اینگونه باشد که تنها وقتی نیاز داریم، جوانان را فرابخوانیم و بعد از آن فراموششان کنیم، تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ شهید در استان فارس، با میانگین زیر ۲۰ سال داشته‌ایم .
او با انتقاد از اینکه علی‌رغم دستور رییس جمهوری مبنی بر الزام استفاده از دو معاون جوان در دستگاه‌های اجرایی، هنوز این اتفاق رخ نداده است، افزود: با این وجود آقای رییس جمهور این اقدام را از خودشان شروع کرده و من را به عنوان وزیر انتخاب کردند .
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در طول برنامه ششم توسعه در وزارت ارتباطات ۵۰ درصد پرسنل بازنشسته شدند، اظهار کرد: طبق دستور العمل به اعزای هر سه نفر بازنشسته یک نفر می‌تواند وارد حوزه اشتغال شود. روند اقتصاد دنیا به سمت نقش‌آفرینی جوانان می‌رود. همچنین در ۱۰ شرکت دنیا به لحاظ گردش مالی ۹ تا از آنان در حوزه ارتباطات هستند .
او با اشاره به اینکه ما مجبوریم به جوانان اعتماد کنیم، ادامه داد: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به سمت جوانان برویم .
وی در ادامه تصریح کرد: پدران ما با طرح جدیدی تغییراتی را در این کشور ایجاد کردند و با اعتقاداتی جوانان دیروز از زیر بار استکبار جهانی بیرون آمدند. امروز نیز جوانان باید هوشیار باشند و آن نیز باید همراه با امید باشد، اگر امید نباشد با مشکل مواجه خواهیم شد .
آذری جهرمی در ادامه با بیان اینکه هوشیاری این است که شفافیت ایجاد کنیم، ادامه داد: جوانان امروز باید خودساخته باشند و کسانی که دنبال ناامیدی هستند را بشناسند و به آنها متکی نباشند. جوانان نیز باید مطالبه‌گر باشند، امید اگر از بین رفت دیگر به راه درست بازگشتن ممکن نیست .
وزیر ارتباطات با بیان اینکه هزینه نگهبانی و حراست برخی از سایت‌های مازاد ۳۶ میلیارد تومان است، اظهار کرد: اگر این سایت‌هارا ببندیم بسیاری بیکار می‌شوند .
آذری جهرمی در ادامه تاکید کرد: دولت برای ورود به عرصه دیجیتال برنامه‌ریزی کرده و اقدام خواهد کرد که با وجود ظرفیتی که دارد به جایگاه اصلی خود در منطقه از نظر اقتصاد دیجیتال برسیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.