ورزش زبان واحد ایجاد شادی و نشاط در جامعه است

 خبرپارسی –مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت:  شادی حاصل از پیروزی تیم های ملی فوتبال و والیبال نشان داد، ورزش زبان واحد ایجاد شادی و نشاط برای افراد و گروه‌های مختلف در جامعه است

حیدرعلی کامیاب که پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۷ خرداد در دیدار جمعی از مدیران اجرایی ورزش و جوانان استان فارس با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز سخن می‌گفت، افزود:شور و نشاط حاصل از ورزش، دعواهای سیاسی و برخی چالش های موجود در جامعه را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

وی با اشاره به پیروزی اخیر تیم ملی فوتبال در اولین دیدار خود در جام جهانی همزمان با پیروزی تیم ملی والیبال در لیگ جهانی گفت: شادی حاصل از این پیروزی ها نشان داد، ورزش زبان واحد ایجاد شادی و نشاط برای افراد و گروه‌های مختلف در جامعه است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عملکرد این اداره کل در سه سال و نیم گذشته اشاره کرد و افزود: امروز با افتخار اعلام می کنیم که در استان فارس هیچ طرح نیمه کاره ای درحوزه ورزش وجود ندارد که در دولت‌های قبلی کلنگ‌زنی شده باشد.

کامیاب با اشاره به وجود ۳۰۰ پروژه نیمه کاره باقی مانده از دولت های قبل همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم در حوزه ورزش در استان فارس گفت: در طول سه سال گذشته تمامی این طرح ها افتتاح و به بهره برداری رسیده است و هر طرحی امروز در فارس در حال ساخته شدن است، مربوط به مصوبات انجام شده در دولت های یازدهم و دوازدهم است.

وی استان فارس را بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان در سه حوزه ورزش همگانی ورزش قهرمانی و جوانان استان برتر کشور معرفی کرد و گفت: میزبانی بیش از ۲۰۰ رویداد ورزشی ملی، بین المللی و جهانی، برگزاری ۱۵۰۰ برنامه همگانی در سطح استان و تقویت و راه اندازی بیش از یکصد سازمان مردم نهاد جوانان در سطح استان از علل انتخاب فارس به عنوان استان برتر در این حوزه است.

دبیر ستاد عالی ورزش فارس ایجاد و به بهره‌برداری رسیدن بیش از یک و نیم میلیون متر مربع فضای ورزشی در سطح استان طی سه سال گذشته را یکی دیگر از عملکردهای اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان کرد و گفت: امروز ۹۰۰ هیئت در قالب ۴۸ رشته ورزشی در سطح استان تلاش دارند تا ضمن ایجاد شادی و نشاط درجامعه ، سهم ورزش را در بالا بردن سرانه سلامت مردم فارس افزایش دهند.

کامیاب درادامه  نگاه عدالت محور به ورزش بانوان را سیاست اداره کل ورزش و جوانان عنوان کرد و با اشاره به ایجاد اماکن ورزشی متعدد در روستاها و احداث ورزشگاه های مخصوص بانوان در شهرستان های استان گفت: در سال گذشته یک میلیارد ریال جهت خرید وسایل ورزشی برای استفاده در مدارس عشایری استان هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس توسعه فرهنگی، اجتماعی در ورزش را یکی از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان عنوان کرد و افزود: در سه سال گذشته ۲۰ زورخانه در استان فارس کلنگ زنی شده که ۸۰ درصد از آنها افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس افزود:در همین راستا تعداد باشگاههای سوارکاری استان در طول سه سال گذشته از سه باشگاه به ۵۳ باشگاه افزایش یافته و بزرگترین پیست سوارکاری جنوب کشور تا پایان امسال در شیراز به بهره‌برداری خواهد رسید.

کامیاب همچنین از میزبانی یک رویداد جهانی در رشته سوارکاری در پاییز امسال در شهر شیراز خبر داد.

وی درادامه با اشاره به محدودیت های قانونی در خصوص ورود اداره کل ورزش و جوانان به بحث ورزش حرفه‌ای افزود: با حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دنبال آن هستیم تا در چارچوب قانون با تعریف بسته های حمایتی نمایندگان استان را برای رسیدن به لیگ برتر فوتبال کشور حمایت کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مسابقات آسیایی که قرار است در مرداد ماه آینده در جاکارتا برگزار شود گفت: استان فارس در این مسابقات بیش از ۲۰ نماینده به عنوان ورزشکار دارد که این تعداد ورزشکار با دوره قبل که فارس تنها ۵ ورزشکار در کاروان کشورمان داشت به هیچ عنوان قابل قیاس نیست. کامیاب در ادامه به فعالیت های انجام شده در حوزه جوانان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ یکی از بزرگترین دستاورد های دیپلماتیک کشور در حوزه جوانان بود گفت: با فرصت ایجاد شده توسط این عنوان ضمن حضور ۲۵۰۰ جوان نخبه از کشور های اسلامی زمینه برای معرفی بیش از پیش سومین حرم اهل بیت به جوانان جهان اسلام فراهم شد.

وی در نهایت توفیقات کسب شده در حوزه ورزش و جوانان را حاصل یک کار تیمی و نتیجه دغدغه تمام کسانی دانست که برای رشد و تعالی استان و جوانان آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.