وبا در گیر و دار تناقضات گفتاری مدیران! /ایمانیه مثل همیشه:همه چی آرومه!

خبرپارسی: در حالی که مدیر کل امور اتباع بیگانه استانداری فارس از شناسایی اتباع افغانی ناقل وبا به این استان خبر می دهد اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز این اظهارات و شیوع بیماری وبا را تکذیب می کند.
بنا بر گزارش خبرنگار خبر پارسی،با آغاز فصل پائیز و بازگشایی مدارس در کشور، خبر شیوع بیماری وبا در شیراز به نگرانی جدی خانواده و اولیای مدرسه تبدیل شده و اظهارات متناقض مسئولان بر شدت این نگرانی افزوده است.
غلامرضا غلامی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان فارس اخیرا در حاشیه همایش بین المللی مدیریت موفق مهاجرت از وجود بیماری وبا در برخی اتباع غیر ایرانی خبر داد و گفت: متأسفانه مشاهده شده که برخی اتباع غیرمجاز که هیچ گونه اشرافی بر سلامت و هویت آن ها وجود ندارد، ناقل مرض وبا هستند.

غلامی خاطرنشان کرد: برای کنترل این مسئله اقدامات خود را در گلوگاه های ورودی استان تشدید کردیم که اتباع غیرمجاز خصوصاً ناقلین این بیماری وارداستان نشوند.

به گفته وی اتباع غیرمجاز دستگیر شده هم قبل از اعزام به کشور خود از نظر بهداشتی کنترل می شوند و سپس به کشورشان بازگشت داده می شوند.
غلامی هشدار داد: شهروندان به علت شیوع و با از هر گونه ارتباط با اتباع غیرمجاز که کارت سلامت ندارند، خودداری کنند و برای کارگر ارزان تر سلامتی خود را به خطر نیندازند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان فارس تأکید کرد: راه حل این مسئله برای جلوگیری از شیوع وبا و بحرانی شدن وضعیت، همکاری مردم و صنوف مختلف و دستگاه‌های مربوطه است. همه باید دست به دست هم دهند و با اتباع غیرمجاز هیچ گونه ارتباطی نداشته باشند.
این اظهارات مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان فارس در حالی موجی از نگرانی در شیراز ایجاد کرده که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز منکر حتی یک مورد بیماری وبا شده است.
دکتر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تکذیب اخبار مطرح شده درمورد شیوع بیماری «وبا» در جنوب شرق شیراز گفت: حتی یک مورد از وجود بیماری وبا ثبت نشده است.
دکتر محمدهادی ایمانیه اظهار کرد: نه تنها در شیراز بلکه در هیچ کدام از شهرستان‌های فارس هم موردی درخصوص بیماری «وبا» گزارش نشده است.
وی با رد اظهارات مدیرکل امور اتباع بیگانه استانداری فارس بیان کرد: در این خصوص با آقای غلامی صحبت کرده‌ایم و ایشان گفت که من فقط گفته ام نمی توان سلامت کارگران غیرمجاز افغانی را تضمین کرد و آن ها ممکن است ناقل بیماری «وبا» باشند.
دکتر ایمانیه در پایان تاکید کرد: به هر حال وجود حتی یک مورد بیماری وبا در استان فارس را تکذیب می کنم.
به گزارش خبرپارسی تاکنون غلامی هیچ گونه واکنشی در مورد اظهارات اخیر خود نشان نداده است و به نظر می رسد در صورت صحت ادعای مدیرکل امور اتباع بیگانه استانداری فارس، این استان با چالش جدی در حوزه سلامت روبرو خواهد شد.
در چنین شرایطی لازم است مقام ارشد استان و ستاد مدیریت بحران استان با تشکیل کارگروهی به بررسی صحت ادعای دو مقام یاد شده بپردازند و شرایط رفع نگرانی ها و جلوگیری از احساس ناامنی در حوزه سلامت جامعه را فراهم کنند.

1 دیدگاه برای “وبا در گیر و دار تناقضات گفتاری مدیران! /ایمانیه مثل همیشه:همه چی آرومه!

  1. خجالت هم خوب چیزیه دکتر ایمانیه . سلامتی مردم را فدای صندلی رباستت نکن. حقایق را از مردم مخفی نکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.