واکنش علی مطهری به ماجرای سعید طوسی

خبر پارسی – علی مطهری، طولانی‌شدن زمان رسیدگی به پرونده سعید طوسی را طبیعی ندانسته و از روند بررسی این پرونده انتقاد کرد.

نایب رئیس مجلس در گفت‌وگو با «خانه ملت»، درباره پرونده سعید طوسی و اظهاراتی مبنی بر اینکه رسانه‌ای شدن این موضوع تضعیف نظام است، گفت: ظاهراً مقامات قضایی رعایت مصلحت خودساخته را کرده‌اند که مثلاً چون متهم قاری قرآن است، بهتر است به طور جدی پیگیری نشود؛ که البته این روش اشتباه است و با عدالت اسلامی و علوی سازگار نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده طبیعی به نظر نمی‌رسد. همین طولانی شدن باعث شده که برخی شاکیان به رسانه‌های بیگانه پناه ببرند و بعد متهم به معاونت در جرم شوند.

وی ادامه داد: وقتی فردی چنین پرونده‌ای دارد چرا در یک مراسم رسمی کشوری مانند افتتاحیه مجلس دهم از او به عنوان قاری استفاده می‌شود؟ طبعاً این شائبه پیش می‌آید که می‌خواهند شاکیان را بترسانند تا دست از شکایت خود بردارند.

مطهری درباره جریان رسانه‌ای پیرامون این پرونده، گفت: طبیعت رسانه این است که دنبال کشف حقیقت و احقاق حقوق خسارت‌دیدگان است، گرچه برخی رسانه‌ها هم دنبال هدف خودشان یعنی ضربه زدن به جامعه اسلامی هستند. البته اثبات این‌گونه اتهامات بسیار مشکل و گاه نشدنی است مگر اینکه متهم اقرار کرده باشد.

وی تصریح کرد: اسلام از نقل این‌گونه اخبار که مربوط به عفاف جامعه است – حتی به فرض اثبات – نهی کرده است و آن را اشاعه فحشا می‌داند، برای آنکه قبح این گناهان از بین نرود. به همین جهت شرایط اثبات گناهانی مانند زنا را سخت قرار داده تا افراد به راحتی دیگران را متهم نکنند و اشاعه فحشا صورت نگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در پرونده آقای طوسی به نظر می‌رسد قصوری صورت گرفته که حدود پنج سال معطل مانده است، در حالی که باید زودتر موجبات تسلی خاطر شاکیان و خانواده‌های آنان فراهم می‌شد؛ خواه نتیجه رسیدگی‌ها برائت باشد یا اثبات جرم.

1 دیدگاه برای “واکنش علی مطهری به ماجرای سعید طوسی

  1. فوکو دربحث افسانه زدایی میگه اگر می خواهیم چشم اندازهای روشن از جامعه خودمان داشته باشیم چنانه با یکایک راههای اعمال قدرت سیاسی,موشکافانه برخورد نکنیم انگاه خطر بازساخت را پذیرفته ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.