واکاوی آثار علی محمد پشوتن در سومین نشست روزنامه نگار در زوم

خبر پارسی – سومین نشست خبرنگار در زوم به بررسی دو دهه آثار علی محمد پشوتن خبرنگار و سردبیر ایسنا منطقه فارس می پردازد.
به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس این نشست که ساعت ۵ عصر فردا پنج شنبه نهم مهر در سالن سرای سخن مرکز اسناد برگزار می شود تلاش می کند پشوتن را به عنوان یک گزارش نویس اجتماعی زیر ذره بین نقد ببرد.
علی محمد پشوتن فعالیت مطبوعاتی خود را با روزنامه عصر مردم شروع کرد و در سال ۷۸ برای مدتی کوتاه به روزنامه سبحان رفت.او چند سالی در روزنامه خبرجنوب به فعالیت پرداخت.این روزنامه نگار پس از ترک روزنامه خبرجنوب به دانشکده خبر در تهران رفت تا روزنامه نگاری را به شکل آکادمیک بیاموزد.کار با روزنامه های مختلف در پایتخت و انتشار برخی از گفت و گوهایش در روزنامه شرق باعث شد تفاوت های کار در پایتخت و شهرستان را به خوبی احساس کند و بر تجربیات خود بیفزاید.
پشوتن در بازگشت به شیراز دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس را در استان فارس راه اندازی کرد تا فضای جدیدی را در رسانه تجربه کرده باشد.
او آذرماه سال ۸۷ باخبرگزاری فارس نیز خداحافظی کرد تا با دعوت فرزاد صدری سردبیر آن روزهای ایسنا منطقه فارس،فصل جدید زندگی رسانه ای خود را رقم بزند.پشوتن از بهمن ۸۷ تاکنون در خبرگزاری ایسنا به فعالیت مشغول است و با خداحافظی صدری در سال ۹۰ از ایسنا، به عنوان سردبیر این خبرگزاری در فارس شناخته شود.
پشوتن در توصیف فعالیت خود در ایسنا می گوید:
فضای ایسنا پویا بود، زنده و شاداب، فضایی که لذت فعالیت خبری را بیش از پیش در آن احساس می‌کردی، چالش‌های هر روزه بر سر مباحث مختلف روز، رویدادهایی که باید خبر می‌شد و نباید خبری می‌شد! لفاظی‌‌ها و دلهره‌ها، تنش‌ها و دلواپسی‌ها، همه رنگارنگ بود و دلچسب، تنها و تنها معیشت و رفاه عامل دلزدگی‌های گاه و بیگاهمان بود و بس.
سخت بود دوران اولیه حضور در ایسنا و تجربه‌هایی که با سختی و دلتنگی، از روزهای متوالی و طولانی، کسب کردم و ….
اهالی رسانه استان فارس و علاقمندان به روزنامه نگاری در شیراز برای شرکت در این نشست می توانند فردا پنج شنبه ساعت ۵ عصر به سالن سرای سخن مرکز اسناد مراجعه کنند.

kart

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.