هیئت ممیزه دانشگاه شیراز اعلام کرد؛/اختلاف اراضی دانشگاه حل نشود استعفا می‌دهیم

خبر پارسی – هیئت ممیزه این دانشگاه بعد از برگزاری یک جلسه، اعلام کرده است که اگر اختلاف بین این دانشگاه و علوم پزشکی شیراز حل نشود، به شکل جمعی استعفا خواهند داد.
قائم مقام دانشگاه شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه فارس، ضمن تایید این خبر، گفت: این هیئت، عالی‌ترین شورای موجود و مسئول نظارت و ارزیابی‌های علمی دانشگاه شیراز است و به شکل جمعی اعلام کرده اگر موضوع اختلاف اراضی این انشگاه حل نشود، استعفا خواهند داد.
علی‌اکبر صفوی همچنین گفت: شب گذشته نیز برخی از دانشمندان برتر جهان اسلام و چهره‌های ماندگار علمی که در دانشگاه شیراز مشغول به فعالیت هستند، طی نامه‌ای به رئیس جمهور رسما اعلام کرده‌اند که اگر اقدامات لازم نسبت به پایان دادن به موضوع تعرض اراضی این دانشگاه انجام نشود، تمام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را زمین خواهند گذاشت.
قائم مقام دانشگاه شیراز با تأکید بر اینکه از نظر دانشگاه شیراز موضوع اراضی قضیه مرگ و زندگی است، خاطرنشان کرد: توافق نامه نهایی از طرف هیئت دولت به دانشگاه شیراز در سال ۶۹ پس از تفکیک از دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده بود.
صفوی اضافه کرد: اینکه عده‌ای بخواهند توافق نامه را زیر پا بگذارند، به هیچ وجه از نظر دانشگاه پذیرفته شده نیست.
وی تصریح کرد: در کمیسیون لوایح هیئت دولت که روز شنبه ۱۶ اسفند با حضور اعضای کابینه به ریاست وزیر دادگستری برگزار شد بار دیگر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی موضوع وقفی بودن اراضی دانشگاه شیراز را مطرح کرده‌اند.
قائم مقام دانشگاه شیراز بیان کرد: مدیر کمیسیون مستندسازی دولت و دبیر کمیسیون لوایح دولت نیز رسما اعلام کرده‌اند که از نظر ما اراضی دانشگاه شیراز وقفی نیست بلکه اموال دولتی است که اگر دولت بخواهد می‌تواند بخشی از اموال خود را از یک ارگان به ارگان دیگری انتقال دهد.
صفوی گفت: اگر عده‌ای بخواهند شرایط دانشگاه شیراز و ۱۰ سال کار بر روی طرح تجمیع و راهبردی این دانشگاه را نادیده بگیرند، بدانند که این کار با هیچ عدالتی همخوانی ندارد و قطعا در دولت تدبیر و امید نیز چنین اقدام نسنجیده‌ای نباید رخ بدهد.

1 دیدگاه برای “هیئت ممیزه دانشگاه شیراز اعلام کرد؛/اختلاف اراضی دانشگاه حل نشود استعفا می‌دهیم

  1. اختلاف حل نشود یا این که رای به نفع دانشگاه شیراز صادر نشود؟؟؟ فرق اینها فاصله زمین تا ماه هست..احتمالا منطورشون این بوده که اختلاف به نفع ما حل نشود..یادم به خردسالانی افتاد که در صورت عدم تامین نظرشان قهر میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.