هواداران برق امیدوار باشند، اقداماتی جدی در حال پی گیری است / صالحی:ریشه ای پی گیر مسائل هستیم

خبرپارسی-نتایج خوب روزهای اخیر برق نارنجی و پیگیری های پیشکسوتان درباره ماجرای برق شیراز مسائلی بود که سبب شد تا دقایقی بعد از بازی شهاب مرودشت و برق نارنجی با مدیرعامل برقی ها به گفت و گو بپردازیم.مصاحبه خلیل صالحی با ما را بخوانید:

سه برد پیاپی و ۹ امتیاز برای برق نارنجی. دلیلش چیست؟

تیم ما خیلی دیر دور هم جمع شد. نفرات تیم هیچ سابقه ای در کنار هم نداشتند و شناخت کادر فنی هم از آنها کامل نبود. فرصت بدنسازی نداشتیم اما می دانستیم با کادری که بالای سر تیم است و دوستانی که در مجموعه برق نارنجی فعالیت دارند می شود روزهای خوبی را تجربه کرد. الان بچه ها رفته رفته خود را پیدا می کنند و این نوید را می دهند که در آینده بهتر هم شوند.

برنامه هفته های بعدی هم بگونه ایست که بیشتر میزبان هستید.

بله. این هم می تواند روی روند مثبت ما تاثیر بگذارد هر چند نباید حریفان را دستکم گرفت.

از عملکرد کادر فنی راضی هستید؟

کادر فنی ما متشکل از نفراتی است که هم تجربه دارند و هم دانش. سرمربی ما محمد عباسی است که همین الان هم می تواند در لیگ برتر کشور کار کند . افسوس که شایسته سالاری چندان مورد توجه نیست وگرنه امثال محمد آقا باید بیشتر و بهتر دیده شوند. در کنار او دیگر دوستان هم بدون هیچ چشمداشتی کار کرده اند و کمیته فنی و هیات مدیره و دیگرانی که در مجموعه ما حضور دارند هم همه به سهم خود کمک کرده اند که از همه آنها ممنونم.

از برق شیراز چه خبر؟

در حد همین اخباری که در فضای مجازی و رسانه ها هست  ما هم خبر داریم.

انگار شرایط آن تیم خوب نیست.

مشکل اصلی برق واگذاری بی قاعده و قانون آن به بخش خصوصی بود. باشگاهی با این شرایط و قدمت را باید از طریق مزایده واگذار می کردند. از خریدار تضمین می گرفتند، برنامه هایش بررسی می شد نه اینکه بدون هیچ برنامه ای باشگاه را تحویل کسی بدهند که قبلا در شمال کشور امتحان خوبی پس نداده بود. ما سال قبل سکوت کردیم و منتظر بودیم ببینیم اینها با تبلیغاتی که راه انداخته اند چه می کنند اما دیدیم که در میانه راه مشخص شد همه چیز در حد شعار بوده .

به همین دلیل امسال هواداران و پیشکسوتان درصدد بازگشت تیم به برق منطقه ای شده اند؟

دقیقا. سئوال ما این است که چرا باشگاه را بدون تشریفات قانونی  به فردی داده اند که کسی از او خبر ندارد؟ او هم رفته سهامش را فروخته اما ثبت قانونی نکرده.همه چیز روی هوا مانده.با این شرایط آیا می شود کاری از پیش برد؟بالاخره برقی ها با این تیم خاطره دارند.

قبلا هم گفته بودید چرا کار دست برقی ها نیست.مدیران باشگاه هم جواب داده اند که برقی ها الان هم در باشگاه حضور دارند.

این یک شوخی خنده دار است. برقی ها هستند اما سیاستگزار و تصمیم گیرنده نیستند.اگر بودند که یک روز در میان دوستان نمی توانستند تیم ها را تعطیل کنند.باید سیاستگزار و برنامه ریز خود برقی ها باشند. راس کار که غیر برقی باشد از دست دیگران کاری بر نمی آید.

پیگیری هایتان برای برگرداندن برق به بدنه دولت چه شد؟

ما در سطح استان پیگیری های خوبی انجام داده بودیم اما به دلایلی متاسفانه عقیم ماند. یک موضوع خنده دار دیگر اینکه برخی گفته اند دولت بیاید پول را بدهد دست ما تا ما تیم را اداره کنیم. خب اگر قرار بود دولت پول بدهد که شماها از ۵۰۰کیلومتری باشگاه هم نمی توانستید رد شوید. به هرحال تلاش هایی همپای دوستان هوادار داشتیم اما دیدیم با روندی که حاکم است نمی توان کاری از پیش برد.با تجمع یا بیانیه نمی شود نتیجه گرفت.باید می رفتیم دنبال یک راهکار اصولی و ریشه ای. راهی که دوستان زورشان نرسد اشتباهاتشان را پنهان کنند.هنوز تغییرات مدیران در استان انجام نشده و این روی کار تاثیر منفی داشت.

مثلا تغییر مدیر کل ورزش؟

بله.هم ورزش هم برق منطقه ای.الان بحث این تغییرات مطرح شده و تا چند روز پیش مکرر نام دکتر رحیمی را برای ورزش می شنیدیم که اتفاقا مدیر خوب و کاربلدی است و می تواند به ورزش استان کمک کند. اکنون نام های دیگری هم مطرح شده که امیدواریم زودتر تکلیف مشخص شود.یک موضوع عجیب و غریب هم بر می گردد به آدم های بوقلمون صفت.من سیاسی نیستم اما  کسانی که در دولت قبلی خود را همفکر آن دولت می دانستند اکنون جوری خود را منتسب به دولت دکتر روحانی می دانند که هر کس نداند فکر می کند رییس ستاد او بوده اند. حب جاه و مقام و رنگ عوض کردن تا کجا؟ همان مناصبی که داشته اید را شخم زدید و نابود کردید پس سکوت کنید لطفا.همه از ماهیت شما مطلع هستند. بگذریم. امیدوارم بحث اداره ورزش هم زودتر معلوم شود.به نظر من آقایان صادق عابدین و کمانه درباره برق کم لطفی زیادی کردند و از مقصرین اصلی هستند. آنها یا فارسی را می شناختند که تیم را دست او دادند که اگر اینگونه باشد واویلا است و اگر او را نمی شناختند که صد واویلاست.

اما می گویند فارسی به این خاطر کم آورد که استان به او کمک نکرد.

تیم را داده اند بخش خصوصی که دولت نخواهد پول بدهد. می گفتند قرار بوده به او معدن بدهند. خب همان معدن را به نام باشگاه می کردند هزینه هایش تامین می شد. تیم را بدون مزایده و …گرفته اند دیگر چه امتیازی می خواستند؟

الان برای برق برنامه تازه ای ندارید؟

اتفاقا وقتی دیدیم در استان به جایی نمی رسیم ریشه ای دنبال کار را گرفتیم. اقدامات خوبی در تهران انجام داده ایم و به زودی خبر آن به گوش همه می رسد.به هواداران عزیز اعلام می کنم که پیشکسوتان در پایتخت اقدامات بسیار خوبی را دنبال کرده اند و انشالله بتوانیم از مجاری قانونی به آنچه می خواهیم برسیم. هدف هم یک نکته است.اثبات غیر قانونی بودن واگذاری برق . در این باره از مجاری قانونی کار را دنبال کرده ایم و همه اسناد و مدارک هم تحویل گردیده و به نتیجه خیلی امیدواریم.

پس خبرهای خوشی برای هواداران دارید.

انشاالله که بتوانیم آنها را خوشحال کنیم و برق را روی ریل اصلی قرار دهیم.

تکلیف خریداران چه می شود؟

ما کاری به افراد نداریم. احترامشان هم واجب و بالاخره حتی اگر یک ریال هم برای برق خرج کرده باشند باید از آنها تشکر کرد اما بحث ما این است که واگذاری برق غیر قانونی بوده. یعنی بگونه ای که باشگاه را به بخش خصوصی داده اند با اصل ۴۴ قانون اساسی مغایرت دارد. حالا وقتی اثبات شد هر کس مقصر بوده باید خسارت کسانی که متضرر شده اند را بپردازد.

گویا در بهمن ماه انتخابات هیات فوتبال استان هم برگزار خواهد شد. در این باره چه نظری دارید؟

انشاالله مجمع به دور از فشارهای سیاسی به فردی رای بدهد که فوتبالی باشد. افرادی که توانایی کار را ندارند را هم کاندیدا نشوند تا انتخابات شکل واقعی بیابد. جا دارد از تلاش های آقای آیت اللهی هم تشکر کنم.ناگفته نماند که کسانی مانند کاووس عباسی و عباس زارع هم اکنون سکان کار را در دست دارند افراد زحتمکش و کاربلدی هستند.

حرف خاصی مانده؟

نه؛ فقط امیدوارم فوتبال فارس جایگاه خود را پیدا کند.الان ببینید همه تیم های لیگ برتری در نیم فصل تقویت شده اند اما فجر نه تنها کاری نکرده که مهره هایش را هم از دست داده. جعفری و یاوری کارشان را بلد هستند اما این رقابت نا برابر است. بدون پول نمی شود کاری کرد.باید مسئولان به کمک آنها بیایند.

 

1 دیدگاه برای “هواداران برق امیدوار باشند، اقداماتی جدی در حال پی گیری است / صالحی:ریشه ای پی گیر مسائل هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.