همه سوابق مشاور فرهنگی استاندار فارس /«تدبیر» استاندار،اهل فرهنگ را «امید» وار می کند؟

خبر پارسی – در حالی که هنوز مهمنرین دستگاه فرهنگی استان مدیر جدید خود را نشناخته تا همتی بوشهری که نیرویی کاملا سیاسی است همچنان بر صندلی قدرت این دسنگاه فرهنگی نکیه بزند،استاندار فارس مشاور فرهنگی خود را انتخاب کرد.

به گزارش خبر پارسی استاندار فارس در حالی دست به این انتخاب زد که بسیاری از اهالی فرهنگ و سیاست استان انتظار داشتند یک چهره شناخته شده فرهنگی این سمت را عهده دار شود.

انتخاب «سید منصور پورمولا» داماد امام جمعه محترم شیراز و مداح اهل بیت،اگرچه بوی «تدبیر» می دهد اما اهالی فرهنگ فارس کمنر نشانی از «امید» را در این انتخاب می بینند!

 پورمولا اگر چه نسبتش با نماینده محترم ولی فقیه در استان برای این سمت تعیین کننده بوده،اما در جایی گفته است علاوه بر سوابق فرهنگی اش، ارتباط خوبش با «نوبخت» و «علی یونسی» در این انتخاب بی تاثیر نبوده است!

او که متولد سال ۱۳۵۶ شیراز است،هم اکنون دانشجوی دکتری رشته «مدیریت بازرگانی» دانشگاه «علامه طباطبایی» است و مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را نیز از دانشگاه آزاد واحد شیراز اخذ کرده است.

منصور پورمولا از سال ۱۳۹۱ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کوار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد بیضاء است.

پورمولا همچنین در دانشگاه پیام نور و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی فارس تدریس می کند.

وی هم اکنون مسئوول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کوار است و از سال ۷۶ تا ۷۸ هم مسئوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بوده است.

مشاور فرهنگی استاندار همچنین،مسئوول بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و امام جمعه شیراز در استان فارس است.

پورمولا مداح و ذاکر اهل بیت (ع)  و قاری قرآن است و در سال ۱۳۸۱ نفر اول «اذان دانشجویی» کشور و در سال ۱۳۸۳ نیز،نفر سوم «نهج البلاغه» کشور» شده است.

از جمله مهمترین سوابق فرهنگی وی نیز می توان به همکاری او با واحد تئاتر جهاد دانشگاهی فارس در اواخر دهه ۷۰ اشاره کرد.

پور مولا همچنین عناوین نفر دوم کارگردانی تئاتر دینی دانشجویان سراسر کشور در سال ۱۳۸۱ و نیز نفر سوم کارگردانی تئاتر دفاع مقدس سپاه فجر استان فارس در سال ۱۳۸۸ را در کارنامه هنری خود دارد.

به گزارش خبر پارسی در حالی که پورمولا به عنوان مشاور فرهنگی استاندار انتخاب شده همه نگاه های اهل فرهنگ استان فارس به انتخاب مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد فارس است.جایی که یک فرماندار سابق و فردی کاملا سیاسی همچنان به مدیریت خود ادامه می دهد تا شاید برگزاری ضعیف نمایشگاه کتاب به جشنواره فیلم فجر هم کشیده شود!اخبار تایید نشده حاکی از آن است که استاندار فارس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است،اگر برای انتخاب مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد فارس به نتیجه نمی رسد خودش به عنوان سرپرست این اداره انجام وظیفه می کند تا همتی بوشهری هرچه سریعتر از این اداره برود!

آگاهان سیاسی دیدار خصوصی استاندار فارس با جمعی از فرهنگواران استان در منزل یک پیشکسوت فرهنگی را عمق اختلاف استاندار با همتی بوشهری می دانند چه اینکه دیدار رسمی استاندار در یک سالن، حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد را می طلبید که استاندار به همین دلیل از دیدار رسمی با اهل فرهنگ امتناع کرده است.

یک فعال فرهنگی که از تعلل انتخاب مدیر فرهنگی استان دلخور بود،به کنایه می گفت : شانس آوردیم استاندار محترم به هر دلیل از همتی بوشهری خوشش نمی آید وگرنه معلوم نبود که نسیم ۲۴ خرداد به اهالی فرهنگ فارس هم بوزد،هرچند انتخاب یک مدیر فرهنگی غیر بومی می تواند خنکای این نسیم را به باد داغ تابستانی تبدیل کند!

پایتخت فرهنگی ایران اسلامی چشم انتظار مدیری بومی و فرهنگی از اهل فرهنگ خودش است،هرچند تمام نشانه ها انگشت اشاره به «قم» گرفته اند و منتظر انتخاب یک فرد روحانی از دیار حضرت معصومه (س) هستند.انتخابی که هر چند شایسته است اما در شان دیار تاریخی و فرهنگی فارس نیست که فارس داعیه صدور مدیر فرهنگی به دیگر نقاط کشور را دارد.

برخی اخبار تایید نشده دیگر نیز حاکی از تدبیر استاندار در انتخاب پورمولا دارد.تدبیری که نتیجه اش انتخاب « سیدمحمد رضا خالصی» یا «محمد حسن گلبن حقیقی» به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس است.آیا /«تدبیر» استاندار اهل فرهنگ را «امید»وار می کند؟

23 دیدگاه برای “همه سوابق مشاور فرهنگی استاندار فارس /«تدبیر» استاندار،اهل فرهنگ را «امید» وار می کند؟

  1. بابا این استاندار هم عجوبه ی هزاره سومی در فارس است. آقایون و خانمهای استان فارسی تو این به اصطلاح پایتخت فرهنگیتون یک فرهنگی هنرمند وجود نداشت که این آقای استاندار اونو انتخاب کنه؟ به چه چیزتون مینازین؟ نکنه مردم کم کم بگه روحانی روحانی رای منو پس بده!! بابا این رای ها قرضی بود به خدا،‌ چرا نمیفهمین؟ بخدا دیگه تو انتخابات مجلس قرضتون نمینا.

  2. آقای پورملا را ازسال ها دورمی شناسم.سالهایی که دردانشگاه آزادشیرازبا حضوردربسیج دانشجویی خاطرات زیادی را ازخودبجای گذاشته است.البته “منصور”تنهانبود.”حسین “،اسماعیل”و”علی “هم با او بودند.”حسین “از جمع برید.اما مثلت منصورو اسماعیل و علی باهم ماندند.هرچند طرفدارپروپاقرص احمدی نژاد بودند،درانتخابات مجلس دو دور قبل با دکتر قاسمی پیوندخوردندتا از کریم زارع حمایت کنند.زارع به مجلس راه پیدانکردآما سهم قاسمی ریاست یک دانشگاه شد.تیم اسماعیل و علی و منصور که به شدت بوی پست و مقام وجایگاه را ازفرسنگ ها دورحس می کنندو تجاربی نطیرحمایت از دکترمسعودسیدی درجایگاه نماینده دکتر جاسبی در بسیج اساتیدو… را داشتند،درانتخابات مجلس دکتر علیرضا موسوی را کاندیدا کردند تا از نماینده شدن استاد دوران کارشناسی خود کلاهی عایدشان شود.اینجا بودکه حسین از جمع جداشد.”علی”که خودسودای مجلس رفتن داشت اعلام کاندیداتوری کردو “اسماعیل و منصور “گرد او جمع شدند.”علی “رد صلاحیت شد.اما زمان انتخابات فرارسیدو قالیباف برای ریاست جمهوری کاندیداشد.:علی “به واسطه رابطه اش با نبی رودکی وارد ستادقالیباف شدو منصور اسماعیل با نیم نگاهی به ستاد ولایتی هوای نجات و قالیباف را داشتند.به هرحال نه قالیباف رییس جمهورشدو نه ولایتی!!! اما فرصت طلبی منصورودوستانش همچنان باقی ماند.منصورکه دامادامام جمعه شده بوددست از تلاش برنداشت و در حالیکه عده ای فشار می آوردند که وی مدیر کل امور اجتماعی استاندار شودبه مشاور فرهنگی رضایت داد.البته باید منتظرحضور علی و اسماعیل هم در استانداری بود.

  3. علی رغم اینکه شخصن چندان موافق آقای خالصی نیستم اما تصور می کنم میشه اجماع روی ایشون صورت بگیره و طی یک نامه از وزیر و استاندار درخواست رو مطرح کرد

  4. اقای استاندار ممنونیم که یک استاد دانشگاه را انتخاب کردی.استاد دوست داریم.ولی دست نمرهات را بالا ببر

  5. دقیقا همین گفتمان تهاجمی است که بر همه ادبیات شما حاکم شده و انتقاد هم دقیقا همین جاست.
    اگر انتقاد به انتصابات آقای دکتر احمدی است چه ضرورتی دارد که عبارات تدبیر بدون امید را القا کنید. عملکرد استاندار و مجموعه دولت پایبندی به هر دو رکن شعار است و تضعیف این رویکرد جز آب ریختن به آسیاب اصولگرایی نیست.
    بهتر است به جای فریاد کردن برای دوستان همپاله به فکر تثبیت و تحکیم گفتمان تدبیر و امید باشید.

    1. مخاطب عزیزی که به نام عرفان منش کامنت داده را دعوت به بازخوانی مطلب مورد اشاره می کنیم از نوع نگاه شما به خوبی پیداست که ادبیات چه کسی تهاجمی است.در عبارات دقیق شوید لطفا!

    2. کشتی بان را سیاستی وگر افتاد
      کامنت دادن با عناوین اصلاح طلب و یا حامی دولت در نقد مطالب سایت خبرپارسی

  6. گلبن؟!!!!! معاون ان پناهنده کشوٍر ٍدوست و برادر امریکای جهان خوار/دکتر ههه!!!! نه با با رف تو هوا مگه مدال برنز مسابقات جهانی موسیقی ملل میزاره!!!

  7. جناب صدری
    متاسفم که شما و دوستان همپالگیتان! نام عرفانمنش را فقط مصداق یکی از بستگان بنده دانسته و سیل پیغام و اتهام را برای ایشان گسیل کرده اید!! بسیار ساده است: نام خانوادگی تعدد مصداق دارد!!
    این ادبیات آنتاگونیستی جنابعالی و دوستانتان البته فقط نصیب بنده نشده که بزرگوارانی مثل بصیر هاشمی، کمانه و سعید موسوی و … را هم نوازش کرده است. کاملا هم بی جاست که بفرمایید متون تهاجمیتان ارتباطی با کامنتهای ساختگی وهن آمیزتان ندارد که دوستان از سوابق تحریف و تولید کامنتهای جنابعالی به تواتر گفته اند.
    اینکه بحث بنده در مورد دگم اندیشی امثال جنابعالی به بال قبایتان برخورده است، موید نظر بنده است. شما در دوران تصدی ایسنای فارس هم با همین دگم اندیشی بود که نه تنها جریان اصلاحات را از رسانه ای موثر محروم کردید که تمام تلاشهای سعید پور علی عزیز را نیز به باد هوا دادید.(جالب اینجاست که شما مشخصا مدیر دوران احمدی نژاد محسوب می شوید!)
    اینکه جنابعالی فقط دوستان همپالگیتان مثل آقای امین جعفری را مصداق جریان اصلاحات می دانید و با تضعیف دیگران برای به کرسی نشستن خواسته های خود هزینه می کنید جز این نیست که آب به آسیاب دیگران می ریزید… شما که از برتری دکتر خالصی از هر جهتی بردیگران آگاهید و اجماع بر مقبولیت ایشان را می دانید، قطعا نمی توانید دلیلی جز خواسته های شخصی بر این اصرار بی مبنا و نظایر آن داشته باشید!!
    بازهم باید متذکر شد که از پاپ کاتولیک تر نشوید!
    اگر این روند رویکرد آتیه شما باشد به یقین شخصا در جراید استانی حرفهایی را به زبان خواهم اورد که گفتنش بیش از همه برای شما هزینه بردار است. این کامنت را منتشر فرمایید و لطفا مداخله ای هم در محتویات آن نکنید!!!

    1. جهت اطلاع مخاطبی که خیلی خود را عرفانی می پندارد و ادبیات هتاکانه اش این مسئله را تصدیق می کند!،باید بگویم من از سال 78 در ایسنا بودم و با پیشنهاد آقای پورعلی و امضا دکتر فاتح سردبیر ایسنا شدم و البته آن زمان هنوز احمدی نژادی نبود-جریان اصلاحات هم به شما ارتباطی تدارد که برایش دلسوزی کنید.بال قبا هم نمی گویند پر قبا مصطلح است.از ادبیات جنابعالی هم مشخص است چه کسی دگم است!بنده هنوز جناب امین جعفری را از نزدیک زیارت نکرده ام که شما ایشان را دوست همپیاله ام می دانید.با این اطلاعات ضعیف و هتاکانه و پر از غلط انشایی هم توصیه می کنم جایی ننویسید که منتشرش نمی کنند!فکر کردی به کارگیری واژه ای مثل ادبیات آنتاگونیستی شما را روشنفکر جلوه می دهد؟! نه برادر ادب مرد به از دولت اوست…

  8. شنیده بودیم یه مداح دیگه به نام حسین فلاح زاده از گزینه ها بوده که حتی با رایزنی نیز این سمت را قبول نکرده

    1. آره اقای فلاح زاده از گزینه ها بوده ولی با شرط و شوطی که آقایان گذاشته اند زیر بار نرفته با شناختی که از آقای فلاح زاده و روحیه جهادی ایشان داشتم می توانست مشکلات را مرتفع کند مخصوصا ارتباط تنگاتنگ با ما هنرمندان

  9. حاج حسین فلاح زاده که از این طیف نیست تا آنجا که ایشان را می شناسم بعید میدانم به دنبال پستی باشد اینها باید در همان عرصه مداحی به تربیت مداح بپردازند

  10. ای کاش استاندار محترم نیم نگاهی هم به مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس کنند . مدیر کلی که متاسفانه با آوردن 16 نفر که بعضی از آنها حتی یک روز سابقه اداری نداشتند ؟ بدون مجوز استخدام شدن و بر اساس قانون خدمات کشوری ( فرصت برابر ) و ( عدالت استخدامی ) را از سایر جوانان متعهد ، متخصص و شایسته را گرفتند ؟؟! مدیر کلی که تیشه به ریشه ادارات کتابخانه های عمومی و اداره کل استان زدند و کارشناسان و مسئولین با سابقه و متخصص و با تجربه و بعضا با 15 تا 25 سال سابقه را کنار زده و اتوبوسی افراد همسو و همفکر و هم جناح خودشان آوردند ؟ وچه که بر سر کتابخانه ها نیاوردند ؟ حتی دستور جمع آوری بعضی کتاب هایی که در دولت های قبل به چاپ رسیدند را صادر نمودند . جایی که نباید هیچ سیاسی کار و حزبی انجام شود . استاندار محترم باز نیم نگاهی هم به ایشان و اتوبوس ایشان بنمائید .! تا هم خدا و هم شهدا و امام شهدا از شما راضی باشد .

  11. شناخت بنده برمی گردد به دوران بچه گی پورمولا،نویسنده ناشی (مدیرسایت)این متن را درتایید ایشان نوشته نه در رد ونقد انتخاب ایشان،بالاخره تایید دامادحاج آقاحکمت هایی دارد که مااز آن بی خبریم ویه خبرنگار سرد وگرم چشیده حرفه ای(ازنوع دستمال بدست اهل معامله اش) میدونه شتررا کجا بخوابونه،البته این حق “صدرالخیاله” که هرچی دلش خواست منعکس کنه،حذف واضافه کنه،سواکنه جداکنه،اما این ره که او می رودبه کره شمالی ختم می شود، به سختی می شودکارکرد رسانه ای به این کارنسبت داد،یک تولیدی است مثل ترشی خانگی،بامشتری های محدودازبین همسایه ها وفامیل ونهایتش یه کوچه او نورتر،خاله زنکیست،دست وپایی میزنه تامثلا خالصیو که تومصاحبه تهرون “زرتش غنصور”شده رو سرزبونها نگه داره،اما غافل ازاینکه دیگه دوره ی صدرالخیال روبه افول گذاشته واین معامله برای دامادحاج آقاوخالصی، صدرالخیال و…تومنی هم سودآوری نداره،…بگذریم

  12. دلیل اصلی انتخاب این آقا رابطه اش با … است. در حالی که دهها فرهنگی آگاه و باسواد در این شهر معطل مانده اند این آقا از طرف استاندار انتخاب میشود تا در یک بده بستان حساب شده در زمان خودش عوض این لطف را دریافت نماید. وای از این بده بستانها که به حساب مردم انجام میشود و در خانه کسی نیست که نظارتکی کند و جلوگیری کند تا اوضاع افتضاح فعلی سروسامانی پیدا کند. جالب این است که مرتب مردم را هم موعضه و نصیحت می کنند که باید حق به حق دار رسد و نباید از این پارتی بازی ها و بده بستانها انجام شود!

  13. سلام
    شناخت بنده ارسیدمنصوربه دوران دانشجویی وفعالیت ایشان درنهادها وتشکلاهای دانشجویی وبسیج دانشجویی بوده انصافا که جناب استاندارگزینه خوبی رابرای امورفرهنگی درنظر گرفته اندامیدوارم که درسایه امام عصر(عج)ونایب برحقش حضرت آیت الله خامنه ای موفق وپیروز باشد

  14. سلام
    شناخت بنده ارسیدمنصوربه دوران دانشجویی وفعالیت ایشان درنهادها وتشکلهای دانشجویی وبسیج دانشجویی بوده انصافا که جناب استاندارگزینه خوبی رابرای امورفرهنگی درنظر گرفته اندامیدوارم که درسایه امام عصر(عج)ونایب برحقش حضرت آیت الله خامنه ای موفق وپیروز باشد

  15. سلام
    باز الهی شکر یکی انتخاب شده که سوابقش نشان می دهد احتمالا باید تارک الصلاه نباشد!
    در یکی از شهرهای کوچک قرانی استان ،مشاور فرهنگی اقای فرماندار کسی نیست به جز فرد تارک الصلاتی که هیچ یک از ارزشهای نظام را قبول ندارد و به جنبش سبزی بودن افتخار می ورزد! ضمنا جالب تر اینجاست که سواد ایشان هم به زور دیپلم است منطبق با اصل سایسته سالاری)!

    1. سلام.
      خداوند متعال را شکر گذارم بخاطر انتخاب عالی و اگاهانه استاندار محترم من یکی از دانشجویان دکتر سید منصور پور مولا هستم و کاملأ با اخلاقیات ایشان اشنا هستم فردی بسیا مومن با خدا و از همه نظر مطمئن بنده شخصأ بهش ایمان دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.