همزمان با پاریس و گلاسکو؛شیراز این هفته میزبان رویداد بین المللی استارت آپ ویکند است

خبر پارسی – رویداد بین المللی استارت آپ ویکند این هفته برای نخستین بار همزمان با شهرهای دیگر دنیا میزبان ایده‏های کارآفرینی جوانان شیرازی است.
به گزارش روابط عمومی نخستین استارت آپ ویکند شیراز، این رویداد با همکاری تعدادی از جوانان علاقه‏مند شیرازی و زیر نظر بنیاد استارت آپ ویکند جهانی برای اولین بار کار خود را ۸ آبان ماه در شیراز آغاز می‏کند که در این رویداد شرکت کنندگان ایده‏های خود را در ۵۴ ساعت بررسی و برای عملیاتی شدن آماده می‏کنند.
استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی، تجربی بین المللی است که تا کنون ۴۷۰ شهر دنیا میزبان آن بوده‏ و در این هفته همزمان با شیراز در شهرهای پاریس، گلاسکو و پورتلند برگزار می‏شود که در جریان این رویداد سه روزه کارآفرینان ایده‏ها کارآفرینی خود را ارائه و برای اجرایی شدن آنها تشکیل گروه داده و فرآیند اجرایی ایده خود را کلید می‏زنند. در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند ایده هایشان را مطرح، گروه تشکیل داده و هر گروه ایده ای را اجرا کند.
این برنامه از ساعت ۱۶ بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۹ شب جمعه ادامه می یابد. در این برنامه شرکت کنندگان که معمولا ۵۰ تا ۱۵۰ نفر می‏شوند ۶ تیم یا ۹ تیم تشکیل داد همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند و بطور مستمر در این ساعات بر ایده‏های خود کار می‏کنند.
محمد رشیدی از برگزار کنندگان استارت آپ ویکند در شیراز در خصوص اهداف این برنامه کارآفرینی گفت: در حقیقت کارکرد رویدادهای این چنینی در تمام دنیا آموزش کار آفرینان و آشنایی آن‌ها با کار آفرینان دیگر، سرمایه گذاران، مشتریان و بازار است. در ایران هم لازم است کار آفرینان در استارت‌آپ ویکند به جز یادگیری مهارت‌های بسیار ویژه و کاربردی در مسیر کار آفرینی‌شان، با یکدیگر نیز آشنا شوند و متوجه گردند که تنها نیستند. این خود باعث می‌شود که تردیدشان در قبول ریسک و شروع مسیر کار آفرینی کمتر شود.
وی افزود: از طرفی کار آفرینان در کوتاه‌ترین زمان، در یک آخر هفته، می‌توانند مسیر دقیقی را برای شناسایی بازار و مخاطب خود طی کنند و با فرآیند طراحی کسب و کار آشنا شوند. کارگاه فشرده‌ای که پیش از این در ایران وجود نداشت.
رویداد استارت آپ ویکند هشتم تا دهم آبان در شیراز برگزار می شود. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۷۱۱۲۳۳۳۴۱۹ تماس گرفته و یا به سایت اینترنتی به آدرس http://shiraz.startupweekend.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.