همزمان با روز حضرت عباس در زرقان؛دکتر مریدی ردای خادمی و سقایی حضرت اباعبدالله را به تن کرد

خبر پارسی: دکتر بهزاد مریدی از سوی هیأت امناء حسینیه ولیعصر (عج) زرقان، عصر امروز به عنوان خادم افتخاری این حسینیه نایل شد.

همزمان با روز هفتم محرم که در زرقان بنا به سنتی قدیمی به روز حضرت عباس مشهور است و همراه با مراسم علم جمع کردن از منازل علمداران و اجرای تعزیه حضرت ابالفضل العباس(ع) در این حسینیه همراه است، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ردای خادمی و سقایی حضرت اباعبدالله را به تن کرد و به خیل خادمان امام سوم شیعیان پیوست.

۱۲

 

بهزاد مریدی در این مراسم با اشاره به قیام عاشورا و اهدافی که سیدالشهداء(ع) داشت، گفت: فلسفه عاشورا در راستای تشکیل حکومت اسلامی و مبارزه با کارهائی بود که آن زمان توسط خلفای غاصب بدعت گذاشته شد.

مریدی با بیان اینکه اسلام شناسان بی تردید سالار شهیدان را پیروز واقعی آن واقعه دانسته اند، اضافه کرد: امام حسین(ع) جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر و نشانه‌های دینداری در جامعه، مبارزه با ظلم قیام کرد تا با احیای دین اجتماعی، آن باطل را ابطال کند.

این مقام فرهنگی خاطرنشان کرد: چه کسی را دیده‌اید که در چنین جدال نابرابری فرزند و خاندان خویش را گسیل دارد. امیدوارم که نیت و فلسفه عاشورا در خون و جان ما جاری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین با نام بردن از زرقان به عنوان شهر شور حسینی، نوید راه اندازی نمایندگی فرهنگ و ارشاداسلامی بخش را در هفته جاری داد.

در پایان مراسم، دکتر بهزاد مریدی از طرف هیأت امناء حسینیه ولیعصر و با حضور پیرغلامانی همچون حاج عزیزاله علیشاهی، حاج کرامت علیشاهی و محمدعلی هزاردستان به عنوان خادم افتخاری این حسینیه منصوب شد.

مردم زرقان و علاقمندان به اهلبیت رسول الله بر اساس سنتی دیرینه در روز هفتم محرم با حضور در یکی از سه حسینیه شهر لباس خادمی حسین را در مراسمی خاص همراه با تعزیه و فریاد یا حسین دیگر حاضران و به دست یکی از پیرغلاملان، به تن خود یا فرزندانشان می‌کنند و مفتخر به سقایی خاندان اهل‌بیت منصوب می‌شود.

افرادی مفتخر به خادمی حسینیه‌های زرقان شده و ردای سقایی را به تن می‌کنند همه ساله در سیزده روز اول محرم با حضور در حسینیه ‌های زرقان، مقدمات برگزاری آیین عزاداری و تعزیه و نیز پذیرایی از عزاداران حسینی را بر عهده می‌گیرند و این عنوان تا آخر با خود به همراه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.