همایش ریحانه النبی، نگاه جوانان به حضرت زهرا را متحول کرد

خبرپارسی – دبیر اجرایی سومین همایش ملی ریحانه النبی گفت: طی سه روز برگزاری این همایش در شهرستان مُهر، با جوانان و دخترانی روبرو می شویم که نگاهشان به حضرت زهرا متحول شده و حضرت زهرا دیگر برای آنها یک تجربه شاد و درخت سایه گستر شادی و نشاط است.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه، کورش کمالی سروستانی، در مراسم اهدای جایزه کتاب سال ریحانه النبی (س) در شهرستان مُهر، ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی تمام عوامل و دست اندرکاران برگزاری این همایش به ویژه حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری و دکتر تیمور قاسمی دبیر منطقه ای همایش، با اشاره به نگاه دیگر ادیان به زنان مقدس افزود: کافی است نگاه مسیحیان به حضرت مریم را با نگاه خودمان به حضرت فاطمه (س) مقایسه کنیم، می بینیم که در نگاه آنها حضرت مریم نماد هنر، نقاشی، شور، صلح، دوستی، محبت و شکرانه است.

وی ادامه داد: و در این سو نیز همانگونه که حضرت آیت الله جوادی آملی اشاره فرمودند:

شاعران تا امروز به اندازه کافی از حزن و مظلومیت حضرت فاطمه (س) گفته اند و زمان گفتن از حماسه، محبت و عشق آن حضرت است.

کمالی سروستانی، با اشاره به تحولات ایجاد شده در سومین همایش ملی ریحانه النبی نسبت به ۲ همایش قبل افزود: یکی از این تحولات رسیدن به بخش انتخاب کتاب سال ریحانه النبی بود که امسال برای نخستین بار این جایزه اهدا می شود.

کتاب “منشور بین المللی اسلام؛ شرح خطبه حضرت زهرا (س)” تالیف سید مجتبی برهانی در ۱۰ مجلد که از انتشارات بیت الاحزان قم به چاپ رسیده است، به عنوان کتاب برگزیده معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.