هر آنچه از رئیس شورای چهارم شیراز نمی دانید/غلام مهدی حقدل از شعار آتش سوزی پرچم آمریکا تا پوشیدن لباس های مارک دار

خبر پارسی – فرزاد صدری : غلام مهدی حقدل با مدرک کارشناسی میکروب شناسی هم ریاست کمیسیون فرهنگی شورای دوم را تجربه کرده و هم ریاست شورای چهارم شهر شیراز را!
انتخاب این میکروب شناس اصولگرای شورای دوم و چهارم شیراز در دو سمت مهم این نهاد مردمی نشان می دهد که سخن از تخصص در جبهه اصولگرایی تا چه اندازه راست آزمایی است!
حقدل که در شورای دوم و درقامت ریاست کمیسیون فرهنگی شورا نگران محله سعدی بود و می گفت نباید محله زندگی شاعر پرآوازه ایرانی محله امن معتادان و لمپن ها و عربده کشان باشد در پایان دوره ریاستش بر شورای چهارم نیز تحول شگرفی در محله یاد شده به وجود نیاورد.
حقدل اگرچه در پایان شورای چهارم شیراز همچنان یک عضو اصولگرای شورای شهر است اما هرگز آدم شورای دوم نبود. او به وضوح دیدش باز شده بود و کمتر نگاه بسته مسئوولیتش در شورای دوم را داشت با این همه او هنوز یک اصولگرا بود با مختصات خاص اصولگرایی!در حالی که اعضای جبهه متحد اصولگرایان،خواهان شهرداری ابراهیم عزیزی،فرمانده پیشین سپاه شیراز بودند،حقدل راضی به شهرداری فرماندار تندرو شیراز در دولت اول احمدی نژاد نشد.در حالی که جبهه متحد پیش از انتخاب قطعی شهردار شیراز، نامه ای را با امضای ۱۶ نفر به عزیزی نوشته بودند،او نیز راهی بندر عباس شده بود تا با استاندار شیرازی بندر برای شهرداریش صحبت کنند اما در نهایت این اتفاق نیفتاد و بهرام پارسایی محور شهرداری علیرضا پاکفطرت شد!
جبهه متحد علی رغم اینکه از محسن اردکانی برنامه گرفته بود اما تصمیمش بر انتخاب ابراهیم عزیزی به عنوان شهردار شیراز بود و جالب اینکه از او حتا برنامه نیز نخواسته بودند! در این میان علیرضا پاکفطرت که سرپرست موقت شهرداری شیراز بود با بر خلاف ادعاهایی که همواره داردو می گوید اهل لابی کردن نیست،با مظفر مختاری و بهرام پارسایی برای ماندن لابی می کند و در نهایت این بهرام پارسایی است که محور ابقای پاک فطرت می شود.او شبانه و در ساعت ۲۱ در خیابان رهبر ماه جلسه ای را در میهمانسرای شهرداری با حضور همه اعضای شورا برگزار می کند که منتهی به ابقای پاک فطرت می شود.پارسایی به همراه مختاری و مهندسان شورا بر ضرورت وجود یک مهندس بر راس شهرداری شیراز تاکید می کنند و در همان جلسه از بیشتر اعضای شورا امضا می گیرد که پاک فطرت یکسال دیگر شهردار شیراز بماند.
حقدل که پیش از این همراه با ۱۲ نفر دیگر راهی بندرعباس شده بود به این نتیجه می رسد که اگر قرار است رئیس شورا بماند باید شهرداری کاربلد را بر مسند امور شهرداری ببیند و از طرف دیگر نیازمند رای اعضای شورا برای ریاستش بود.بنابراین دیدار بندرعباس و قول و قرارهایش را با عزیزی فراموش می کند تا در نهایت علیرضا پاک فطرت با اختلاف یک رای شهردار شیراز شود و عزیزی هرگز فراموش نکند که حقدل نتوانست یا نخواست او را شهردار کند.
واقعیت این بود که در جلسه شبانه و اضطرای اعضای شورا، حقدل سکوت معنا داری کرده بود و به تعبیری به خواست اکثریت که ادامه کار پاکفطرت بود احترام قائل شد.
ادامه کار پاک فطرت در مقام شهرداری شیراز باعث شد تا بعدها بهرام پارسایی در بسیاری از نشست های خبری خود با خبرنگاران بگوید پاکفطرت شهرداریش را مدیون اوست.در واقع پارسایی بیش از آنکه به پاکفطرت ارادت داشته باشد می خواست عزیزی شهردار نشود.
همه آنهایی که سابقه کار با ابراهیم عزیزی را دازند می دانند او اعتماد به نفس عجیبی دارد و معمولا به حرف کسی گوش نمی دهد.همین خصلت عزیزی بود که حقدل و دیگران را ترساند که با وجود شهرداری عزیزی نمی توانند شورای مقتدری داشته باشند.در نهایت از اعتماد کردن به وی ترسیدند و به علیرضا پاک فطرت رو آوردند. پاک فطرت نیز در یکسالی که به او فرصت دادند آنقدر در مقابل خواسته های اعضای شورا کوتاه آمد که در نهایت شهرداری بزرگ و بزرگتر شد و ۲۷۰۰ نیرو به مجموعه اش اضافه شد!شهردار شیراز البته برخی از نزدیکترین آدم های خودش را نیز وارد شهرداری کرد تا این روزها همین تصمیمات پاشنه آشیل مرد شماره یک شهر شود.
غلام مهدی حقدل که در شورای دوم شعارش ارزش های انقلابی و دوری جستن از هرگونه نشانه اشرافی گری بود در شورای چهارم و در قامت ریاست شورا لباس مارک دار پوشید و کسی از دهان او جمله معروفش در شورای دوم که به آتش کشیدن پرچم آمریکا بود را نشنید!
حقدل اگرچه در قامت ریاست شورای شهر چهارم، این شورا را متحد و یکدست کرد اما هرگز نتوانست شورایی با برنامه اداره کند.همچنانکه خروجی شورای دوم شیراز پروژه معروف هدف ۹۰ بود اما کسی نمی تواند در یک جمله خروجی شورای چهارم را معرفی کند.
در زمان ریاست حقدل بود که شورای شهر دارای ریاست حراست شد و البته رئیس حراست شورا کسی نبود جز دوست بازنشسته وی یعنی سعید زارع مسئوول ستاد انتخاباتی جناب آقای حقدل!
در زمان ریاست حقدل همچنین فرزند وی وارد بازرسی شورا شد و البته او تعدادی دیگر را نیز در زمان وی وارد شورا شدند..
برای شورای شهر پنجم این بار عزیزی با تجربه شورای چهارم وارد صحنه شد و اعلام کرد خودش می خواهد لیست دهد.لیستی که البته نام حقدل و هاجری در آن جای نداشت .عزیزی اگرچه در نهایت مجبور شد به دلیل رای بالای محله سعدی هاجری را در لیست خود قرار دهد ولی بازهم حقدل بیکار ننشست و لیست “حماسه پیشرفت خدمت” را مقابل لیست ” پیشرفت خدمت” گذاشت تا رای یاران عزیزی را خراب کند!اصولگراها حقدل را در لیست خود قرار نداده بودند تا به نوعی گوش وی را بپیچانند و دفعه بعد حرف آنها را گوش دهد غافل از اینکه طوفان رای امید چنان کاری کرد که ۱۲ هزار رای حقدل نیز اگر به اصولگرایان اضافه می شد باز هم برنده قطعی انتخابات لیست امید بود تا حقدل باورش شود لباس هایش مارک دارش نمی تواند خیلی شاکله فکری او را عوض کند.
حقدل در پایان شورای چهارم همچنان یک میکروب شناس است!

1 دیدگاه برای “هر آنچه از رئیس شورای چهارم شیراز نمی دانید/غلام مهدی حقدل از شعار آتش سوزی پرچم آمریکا تا پوشیدن لباس های مارک دار

  1. ان شاء الله برای این سیاه نمایی هایی که درباره مرد پاک و خدمتگذار شیراز نوشتید در روز قیامت پاسخگو خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.