هاجری فاش کرد: مدیریت سینما پرسیا توقع کمک میلیاردی بلاعوض دارد! / با کمک شورای شهر سبک زندگی اسلامی ایرانی در مساجد آموزش داده می شود/ایجاد باغ خانواده در شیراز

خبر پارسی – رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز بودجه فرهنگی شهرداری را سالانه بیش از ۱۲۰ میلیارد دانست و گفت: بیش از ۹۰ درصد این بودجه به زیر ساخت های فرهنگی شهر اختصاص دارد.
محمد رضا هاجری در گفت و گو با خبر پارسی به چگونگی هزینه های یاد شده در زیر ساخت های فرهنگی پرداخت و گفت:۶ فرهنگسرای در حال احداث داریم که فقط دو فرهنگسرای ما بیش از ۱۰ هزار متر مربع وسعت دارد و یکی از این فرهنگسراها با ۳۵۰۰ متر مساحت در جنوب شهر شیراز واقع شده است.
وی ایجاد ۱۰۰ نماز خانه در سطح شهر و ۱۰۰ کانون قرآنی را در دستور کار شورای شهر دانست و گفت:فقط برای کمک و حفظ و نگهداری مساجد نیز مبلغ ۷ میلیارد تومان بودجه مصوب کردیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همچنین از امضای تفاهم نامه ایجاد ۶۰ کانون فرهنگی و مساجد در شهر شیراز خبر داد و گفت: قرار است سبک زندگی اسلامی،ایرانی در کانون های مساجد آموزش داده شود.
هاجری توجه به ورزش و هیات های ورزشی شیراز را نیز از جمله اهداف کمیسیون فرهنگی شورای شهر دانست و گفت:برای رشد و ارتقای ورزش مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به هیئت های ورزشی اختصاص دادیم و نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان هم به مدال آوران جانباز شهر کمک کردیم.
به گفته وی ساخت بزرگترین و مجهزترین سالن تیراندازی و تیروکمان خاورمیانه در شیراز در حال طراحی است که بودجه آن سال ۹۴ منظور خواهد شد.
وی از راه اندازی ۶ باغ خانواده در مناطق معالی آباد و ستار خان خبر داد و گفت:باغ های خانواده فضای بسیار خوبی برای خانواده های شیرازی فراهم کرده است تا بتوانند از این مکان های سرسبز و با صفا برای تفریح و اوقات فراغت خود استفاده کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز کمک به برگزاری یادواره شهدای محلات در سال ۹۳ را از جمله برنامه های فرهنگی شورای شهر شیراز برای زنده نگه داشتن یاد شهدا عنوان کرد و گفت:برای این منظور ۱۰ یادواره در ۱۰ نقطه شهر از سوی کنگره سرداران طراحی شده است که شورا برای هر یادواره ۱۰ میلیون تومان کمک در نظر گرفته است.
هاجری از ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در بلندی های باباکوهی خبر داد و اعلام کرد:از همه فعالان فرهنگی و علاقمندان به گردشگری خواهشمندیم ما را در طراحی این موزه یاری کنند تا باغ موزه دفاع مقدس به یک مقصد گردشگری در شیراز تبدیل شود.
به گفته وی طرح جامع فرهنگی و اقتصادی شهر شیراز را دانشگاه شیراز طراحی می کند تا دانشگاه سهم عمده ای را در فعالیت های فرهنگی و اقتصادی شیراز داشته باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز همجنین از توافق نامه اولیه برای ساخت پردیس سینمایی شیراز در چهار را زند خبر داد و گفت: کلیات ایجاد ساخت پردیس سینمایی شیراز به تصویب رسیده و قرار است سیتما ایران و فلسطین به صورت مشارکتی تبدیل به پردیس سینمایی شیراز شوند.
هاجری در پاسخ به این سئوال که آیا کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز باور دارد که سقف سینما پرسیا یک شبه فروریخته و آیا اساسا برای احیای سینمای یاد شده برنامه ای دارد یا نه؟گفت:مدیریت سنما پرسیا فقط حق بهره برداری دارد و مالکیت این سینما را حوزه هنری بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه به ریزش سقف سینما پرسیا ورود نمی کند گفت: برای احیای سینما پرسیا با شهرداری شیراز صحبت کردیم.شهرداری به مدیریت سینما پرسیا پیشنهاد داده که حق بهره برداری را از او می خرد و پرسیا را به دو سینما تبدیل می کند،پیشنهاد دیگر شهرداری این بود که مدیریت سینما پرسیا آورده اش را بیاورد و با شهرداری مشارکتی کار کند اما او هیچکدام از این پیشنهادها را قبول نکرده و فقط توقع کمک بلا عوض چند میلیاردی دارد!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.