نگین منصورصفائیان: «خرده خانم»روایتی از هزارو یک شب تنهایی زن معاصر است

_MG_0308

بازیگر نقش «خرده خانم» در نمایش یاد شده ایستادگی مقابل زور،پشت کردن به دیکتاتوری و در نهایت حفظ آبرو و استقلال زن ایرانی را از مهمترین پیام های نمایش «خرده خانم» دانست.

نگین منصورصفائیان در جمع خبرنگاران با ستایش از پیام نمایشنامه «خرده خانم» ضمن دعوت از مردم شیراز برای دیدن این نمایش افزود:خرده خانم اگرچه در یک مقطع خاص زمانی اتفاق می افتد و صفحه ای از تاریخ قاجار در زمان ناصرالدین شاه را ورق می زند اما حدیث نفس زن در طول تاریخ تا به امروز است و به نظرم می تواند روایتی از هزارو یک شب تنهایی زن معاصر هم باشد.

وی با ابراز تاسف از زمان نامناسب اجرای این نمایش گفت: همزمانی نمایش خرده خانم با فصل امتحانات و نیز فضای موجود در جامعه که مردم درگیر انتخابات ریاست جمهوری هستند و البته فاصله زیاد سالن اجرا تا مرکز شهر باعث شده خیلی ها فرصت دیدن یک نمایش خوب را از دست بدهند اما اگر مردم بخصوص خانم ها چند ساعت از وقت خود را برای دیدن این اثر خوب بگذارند ایمان دارم پشیمان نخواهند شد و نمایش را در خاطره ذهنشان نگه می دارند،همچنان که هر کس کار را دید ابراز رضایت کرد و اعلام کردند از کنار تاریخ خیلی چیزها دستگیرشان شد.

بازیگر نقش خرده خانم با ستایش از بازی فرانک جواد پور که نقش «دده» یا سیاه را در این نمایش بازی می کرد:گفت خانم جواد پور که در این نمایش نقش مقابل من  بازی می کند انرژی زیادی به من می دهد و به نظرم در شیراز کسی جز او که شهرزاد وار به تماشاگر آگاهی می دهد و بهلول وار تظاهر به دیوانگی می کند،نمی توانست تا این اندازه به من انرژی بدهد چرا که هم در شب های تمرین و هم در شب های اجرا از بازی اش لذت بردم و هرگز بازی او برای من تکراری نشد.

بازیگر نمایش هایی چون «عاشقانه سیاوش»،«غریبه شام»،«بزم خون» و «مجلس نامه» با تمجید از طراحی صحنه و دکور نمایش «خرده خانم» گفت: فضای سنتی صحنه باعث می شد تا بازیگر با آن انس بگیرد و بازی بهتری ارائه دهد.

وی ضمن تشکر از «موسسه فرهنگی شهر آفتاب» که اسپانسر نمایش یاد شده بود گفت: با این وجود ما ۲ روز بیشتر در دکور تمرین نکردیم که در همان ۲ روز هم پیوسته در سالن برنامه بود وباید بگویم چند شب اول اجرا را به حساب تمرین کامل در فضای صحنه ای خوبی که طراح برای ما ایجاد کرده بود دانستیم.

نگین منصورصفائیان در پایان ضمن تشکر از احمد سپاسدار کارگردان نمایش خرده خانم گفت:از کار کردن با ایشان خیلی آموختم و بسیار لذت بردم اما دوست دارم از پدرم یک تشکر ویژه کنم که با وجود بیماری سرطان و از دست دادن کلیه هایش و در حالی که پرستارش بودم نهایت همکاری را با من داشت تا روزی ۴ ساعت تمرین بی وقفه داشته باشم دست ایشان را می بوسم و از مردم خوب شهرم برای بهبودی حال پدرم التماس دعا دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.