نماینده‌ی مردم شیراز در مجلس: احتمال تعطیلی واحدهای تولید کننده لبنیات در فارس

خبرپارسی – نماینده‌ی مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، مشکلات واحدهای تولیدکننده شیر و لبنیات در این شهرستان را جدی دانست و تاکید کرد که تداوم این مشکلات منجر به تعطیلی این واحدها و بروز مسائل دشوارتری خواهد شد.

فرج‌الله رجبی شنبه ۲۷ مرداد و در حاشیه‌ی دیدار با انجمن صنفی تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی فارس در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: خروج فزاینده‌ و غیرمتعارف شیر تولیدی از استان فارس، صنایع لبنی را در آستانه‌ی تعطیلی قرار داده است.

او از استاندار فارس به‌عنوان مدیر ارشد استان درخواست کرد که برای جلوگیری از تعطیل شدن صنایع لبنی شخصا و به شکل اورژانسی به موضوع ورود کند.

رجبی گفت: حدود ۴۰ کارخانه‌ی بزرگ و متوسط و کوچک لبنی در این استان فعال است که تعطیل شدن این واحدها به معنی بروز مشکل بیکاری شاغلان و مواجهه مردم با تامین مایحتاج روزانه‌شان خواهد بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وجود چنین مشکلاتی بر سر راه تولید کنندگان و نحوه‌ی برخورد با آنان، گفت: در حالی که ۲۰ واحد تولید محصولات لبنی در فارس تعطیل شده و مابقی آنها در آستانه‌ی تعطیلی قرار دارد، هیچ برنامه‌ی مشخصی از سوی دستگاه‌های متولی مشهود نیست!!.

او تصریح کرد: متاسفانه برخورد بانک‌ها با تولید کنندگان نیز رفتاری خارج از شان آنان است؛ شاید بهتر باشد سیستم بانک به‌جای برخوردهای آنچنانی با تولیدکنندگان، تلاش کند تا زمینه‌ی تخلف‌های مالی از بین برود.

رجبی تاکید کرد که اگر شاهد ورود سریع به موضوع و حل مشکلات تولیدکنندگان محصولات لبنی در فارس و شیراز و خصوصا تعیین تکلیف خروج مشکوک شیر تولیدی فارس از این استان نباشد، موضوع را در قالب طرح سئوال از وزیر جهادکشاورزی و از مسیر مجلس دنبال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.