نشان درجه‌ یک علمی حافظ ‌شناسی به دکتر سعید حمیدیان اعطا شد

خبر پارسی –  مرکز حافظ شناسی نشان درجه یک علمی حافظ شناسی را به دکتر سعید حمیدیان داد که این نشان به دلیل پژوهش های این ادیب درباره حافظ در کتاب شرح شوق است.

به گزارش ایرنا این نشان چهارشنبه شب در آیین یاد روز حافظ در جوار مرقد این شاعر و عارف به دکتر حمیدیان داده شد.

دکتر کاووس حسن لی مدیر مرکز حافظ‌شناسی در مراسم اهدای نشان درجه یک علمی حافظ به دکتر سعید حمیدیان گفت: حمیدیان متولد اردیبهشت‌ماه ۱۳۲۴ خورشیدی در تهران نویسنده، مترجم، پژوهشگر و استاد بازنشسته‌ زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی است.

او ادامه داد: فهرست نوشته‌های دکتر حمیدیان بسیار بلندبالاست. در تالیف، در تصحیح، در ویرایش، در لغت پژوهی، در ترجمه و حوزه‌های دیگر صاحب آثار ارزنده‌ای است. کتاب‌ها و مقالات بسیاری از استاد حمیدیان منتشر شده که بیشتر آن‌ها از مهم‌ترین منابع مطالعاتی در حوزه‌ی فرهنگ و ادبیات هستند.

حسن لی ادامه داد: در پیوند با حافظ کتاب شرح شوق شرح و تحلیل اشعار حافظ را دکتر حمیدیان نوشته است. کتاب شرح شوق پنج جلدی (نزدیک به ۴۴۰۰ صفحه)، شرح و تحلیل اشعار حافظ برپایه متن مصحح پرویز ناتل‌ خانلری است. جلد نخست، به ‌مباحث موضوعی و مجلدات دوم تا پنجم، به شرح غزلیات و اشعار غیرغزل حافظ اختصاص دارد. فهرست‌های چندگانه کتاب نیز بر ارزش آن افزوده است. شرح شوق، اثر برگزیده بخش ادبیات در سی‌ودومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.

مدیر مرکز حافظ‌ شناسی گفت: به ‌پاس خدمات ارزنده دکتر حمیدیان در حوزه حافظ ‌پژوهی، در بیست‌ ویکمین دوره مراسم یاد روز حافظ در سال ۱۳۹۶، پنجمین نشان درجه ۱ علمی حافظ‌شناسی را به وی اعطا کرد. این نشان که بالاترین نشان حافظ ‌شناسی ا‌ست، پیش از این به پروفسور هانری دو فوشه کور فرانسوی (اردیبهشت ۱۳۸۶)، پروفسور جیوانی ماریا درمه ایتالیایی (اسفندماه ۱۳۸۶)، دکتر سلیم نیساری (مهرماه ۱۳۸۷) و استاد بهاءالدین خرمشاهی (مهر ماه ۱۳۸۸) اعطا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.