ناگفته های خبر پارسی از خاموشی برق فارس در بحران برف استان/ عدم اجرا و نصب اسپیسر بین فازی در طول خطوط علت خاموشی بود؟+گزارش تصویری+فیلم

خبر پارسی – وقتی در دی ماه سال ۹۲ برف فقط ۳۰ سانتی متر بارید و نیمی از شیراز در تاریکی مطلق فرو رفت و خبر پارسی نوشت آقایان برق منطقه‌ای و شرکت‌های تابعه را به دفتر کار حزب موتلفه و جامعه اسلامی مهندسان تبدیل کرده‌اند که دستاوردش برای مردم فارس شبکه‌های فرسوده انتقال انرژی و قطعی مکرر برق در اقصی نقاط استان است همه ما را به سیاسی کاری متهم کردند و کمتر کسی خواست باورمان کند .

خبر پارسی اطلاع یافت در جریان بحران برف شیراز در دی ماه سال گذشته ۴۱۲۸۴۲ مشترک خاموش شدند.دلیل این خاموشی عدم اجرا و نصب اسپیسر بین فازی در طول خطوط (علی رغم وجود در انبارهای شرکت برق منطقه ای فارس ) بود.ظاهرا همین مسئله منجر به خاموشی شمال شیراز و سپیدان و مرودشت و ایستگاه های پمپاژ آب در جریان برف زمستان سال گذشته بود.

به گزارش خبر پارسی نصب اسپیسرهای عایق بین فازی از جمله راهکارهای متخصصان صنعت برق برای جلوگیری از خطاهای گذرا در شبکه‌های فشار متوسط هوایی، خصوصا در اسپان‌های طولانی در وضعیت جوی ناپایدار و توفانی است که در اثر نزدیک شدن فاصله هادی‌ها اتفاق می‌افتد. این معضل یکی از عوامل افزایش انرژی توزیع نشده و خسارت‌های وارده به شبکه و مشترکان برق به حساب می‌آید.

برخی اخبار رسیده به خبر پارسی مقصر این موضوع را جناب آقای مهندس شاهرخ خالقی (معاون محترم بهره برداری )و محمد رضا مشفقیان (مدیر عامل برق منطقه ای فارس )می دانند اگرچه خبر پارسی علی رغم مستندات موجود این حق را برای عزیزان یاد شده قائل است که به صورت مستند این فرضیه را رد کنند.

اگر اخبار بالا صحت داشته باشد به نظر می رسد نامبردگان در انجام وظایف خود علی رغم علم و اطلاع و با نظر به هشدار های مدیریت بحران استانداری و مدیر کل هواشناسی کوتاهی کرده و برخی نیز از این موضوع سوء استفاده و دولت وقت را زیر سئوال بردند.سئوال اینجاست در صورتی که مدیران منصوب به دولت احمدی نژاد در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند چرا باید دولت تدبیر و امید هزینه این کوتاهی در انجام وظایف را بدهد؟ واقعا چرا آقای استاندار؟ چرا باید آب و برق بر روی مردم قطع و به نام شما تمام شود؟

گزارش فنی

بارش برف در دی ماه سال گذشته در منطقه شمال و غرب شیراز و سپیدان و همچنین مرودشت منجر به قطع طولانی آ ب و برق در این مناطق می شود. قطعی برق مناطق وسیعی را در بر می گیرد و بعضا تا ۳۰ ساعت برق مردم قطع می شود. این در حالی است که شدت برف در همان تاریخ در بسیاری از استانها بیشتر از فارس بوده ولی اصلا قطعی گسترده برق را نداشتند.
در مدت یاد شده ایستگاههای برق سپیدان – گلستان – نمایشگاه – تنگ تیزاب – برف فروشانکهمره سرخی – اکبرآباد- مرودشت – مجتمع گوشت – درود زن – مهجن آباد و ایستگاههای پمپاژ آب همگی به مدت طولانی بی برق شدند.

 اطلاعاتی که خبر پارسی از کارشناسان، کارکنان و برخی مدیران شرکت توزیع و برق منطقه ای کسب کرد، نشان می دهد جز بی تدبیری هیچ عاملی دیگری در این قطعی برق گسترده و بی سابقه نقش نداشته است .

در حالی که به نظر می رسد آقای مشفقیان بودجه هایی که باید صرف حفظ و نگهداری و تعمیر شبکه می کرده را برای طرحهایی که چندان هم اولویت نداشته اند خرج کرده است. اگر اینگونه باشد باید سئوال کرد عدم هزینه کرد در بخش حفظ و نگهداری و تعمیرشبکه چه توجیهی دارد؟

عدم هزینه کرد در بخش نگهداری پیشگیرانه باعث شد که علاوه بر قطع برق گسترده، خسارت زیادی به شبکه وارد شود که ضمن خدشه دار کردن چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم این بی کفایتی و بی تدبیری را متوجه نظام بدانند.

باید یادآور شویم  رفع این خرابی ها هزینه زیادی را خواهد داشت. بنا بر اخبار رسیده به خبر پارسی در این سال ها روز به روز شبکه ضعیف و سست شده است و عدم هزینه کرد در ۳ سال اخیر باعث شده که رفع این خرابی ها هزینه و زمان زیادی ببرد.
اگر آقای مشفقیان هزینه سرویس و نگهداری و بازسازی شبکه را صرف خودش می کرد به راحتی با نصب مقره های بین فازی (اسپیسر) که در همه جای کشور، از جمله بخش هایی از برق فارس نصب شده، می توان ادعا کرد هیچ قطع برقی نداشتیم.
اخبار رسیده به خبر پارسی حاکی از آن است که علت این موضوع  کاهش قرارداد سرویس و نگهداری به کمتر از ۵۰% است، همزمان با این قطعی، حوادثی تشدید شدند که ظاهرا  ناشی از همین امر بوده است.اگرچه این موضوع را ما با اطمینان نمی گوئیم و شرکت برق منطقه ای فارس باید پاسخگو باشد اما اتفاق هایی  نظیر انفجار بریکر ایستگاه ۲۳۰ صدرا، انفجار برقگیر در ایستگاه گلستان، خرابی کلید در ایستگاه های اکبر آباد و نمایشگاه و خرابی باتری های ایستگاههای اکبر آباد و گلستان و نمایشگاه و …. همه و همه ناشی از این امر بوده است .مواردی که خبر پارسی امیدوار است برق منطقه ای فارس آنها را ابهام زدایی کند اگرچه اسناد موجود در خبر پارسی خبر از حقایقی تلخ می دهند. حقایقی که می تواند زمینه خداحافظی مدیران بازنشسته را فراهم کند.

به غیر از خسارت های ذکر شده، پیچش سیم ها و اتصالی برق منجر به معیوب و خراب شدن بیش از حدود ۵۰ کیلومتر از سیم های برق در مناطق سپیدان – شیراز و مرودشت شده است. واقعاً چه کسی جوابگویی حیف شدن بیت المال می باشد. گفته می شود مسولین توانیر علیرغم اینکه می دانند آقای مشفقیان بودجه را تعییر مسیر داده و در جاهای دیگر خرج می کند اما هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.خبر پارسی اگرچه این ادعا را تایید نمی کند اما پاسخ می خواهد.

در پایان نصاویری از ادعاهای مطرح شده در این خبر منتشر و منتظر پاسخ قانع کننده مدیران برق منطقه ای فارس می نشینیم و امیدواریم استاندار محترم در این رابطه کمیته حقیقت یاب تشکیل دهند.

باید دید آیا چنانچه موارد مورد ادعا در این خبر واقعیت داشته باشد باز هم برخی نمایندگان شیراز که مجهز به تکنولوژی واتساپ شده اند از مدیران بازنشسته برق فارس حمایت می کنند؟

تصاویر ظاهرا نشان می دهد که دلیل این خاموشی عدم اجرا و نصب اسپیسر بین فازی در طول خطوط (علی رغم وجود در انبارهای شرکت برق منطقه ای فارس ) بود همانگونه که تصاویر نشان می دهد نصب
اسپیسر در جریان برف و پس از قطعی برق صورت گرفته است.

IMG_0006

IMG_0005

IMG_0009

IMG_0021

IMG_0024

IMG_0026

IMG_0682

IMG_0083

IMG_0081(1)

IMG_0680

IMG_3430

IMG_3435

IMG_3432

IMG_3420

IMG_3419

IMG_3423

 

5 دیدگاه برای “ناگفته های خبر پارسی از خاموشی برق فارس در بحران برف استان/ عدم اجرا و نصب اسپیسر بین فازی در طول خطوط علت خاموشی بود؟+گزارش تصویری+فیلم

  1. بسمه تعالی

    اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویم و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم.

    “بخشی ازوصیت نامه سرلشگر خلبان شهید حسین خلعتبری”

    آری جناب مشفقیان عزیز تا آخرین قطره خونمان از بیت المال مسلمین دفاع می کنیم

  2. این گزارش و قبلیش که زدید خیلی وقت پیش تهیه شده و به سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی وزارت نیرو ارسال شده اونها هم به درخواست استاندار تیم بازرسی فرستادن شیراز موضوع رو بررسی کردن و تمام این ادعاها رد شد و اتفاقا از عملکرد مجموعه برق منطقه ای در حضور خلیل رضائیان معاون عمرانی استاندار هم تقدیر شد
    وقتی به لحاظ فنی دستشون خالیه راهش اینه که این گزارش ها رو بیان تو یه سایت زردی مثل خبر پارسی منتشر کنن و عموم مردم بی اطلاع رو به شک و شبهه بندازن
    نکته جالبش اینه که همه این عکسها رو خود بازرسی اداره برق گرفته و به استانداری و جاهای دیگه داده و تمام این گزارش ها رده بندی محرمانه داشته اینکه چجوری دست شما افتاده و کیا به دست شما رسوندن مهم نیست مهم اینه که این گزارش ها باطن مخالف خوانان سیاسی سابقه دار رو به خوبی نشون میده

    1. ندای … گلم
      فدات
      مدتی بود خبری ازت نبود
      دلم واست تنگ شده بوده فدای تو
      با با جون که انشا الله کسالت و عارضه قلبی ناشی از رای آوردن دکتر روحانی در انتخابات مردمی 24 خرداد ماه را پشت سر گذاشتن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      البته خوب توان قبلی رو ندارن
      ولی قدرت چیز دیگه ایه
      ولی خدمت بحث فدا کاری و از خود گذشتگیه
      که الحمد الله …………………
      گزارش های مصور و مستندی انشا الله به سمع و نظر امت حزب الله و مسئولین خدوم و پاک خواهد رسید در خصوص اجرای سلیقه ای قانون – نقض ماده 68 قانون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حیف و میل بیت المال – شرکت فارس تکاب – آخر شدن شرکت برق منطقه ای فارس در بین شرکتهای برق منطقه ای – نقض صزیح قانون در به کارگیری یک نفر جاعل در مناسب خاص با ذکر نام – گزارش DCS و نرم افزارهای قالب شده با هزینه های ملیاردی به شرکت برق منطقه ای فارس – گزارش خط کابلی 66 ملک مکان به امیر کبیر به صورت مصور – گزارشی از تخلفات مالی در صدور اسناد صوری در بهره برداری و طرح – گزارش سفر کیش بعضی آقایان به همراه بعضی ها به صورت مصور و به همراه فیلم – گزارش شرکت مازند نیرو – گزارش شرکت مشاوره فارس و نامه مشفقیان به صحرائیان در خصوص عدم اجرای قانون منع مداخله با توجه به جضور آقای حاج محمود سلاحی-و گزارش …..

    1. با سلام
      دوران مدیریت اقای مشفقیان در فارس استثنایی است .مدیریت هر شرکتی که ایشان بر عهده داشته با بهترین امکانات تحویل گرفته اما چگونه تحویل داده است بعنوان مثال :
      1- شرکت پارس نیرو که در دوران مدیریت ایشان به بدترین شکل منحل گردید که بیکاری حداقل 50 خانواده و حیف و میل شدن اموال شرکت بجز از اقای مشفقیان از کس دیگری ساخته نیست (خبر پارسی تایید یا تکذیب نمی کند)
      2- انحلال کامل تیم ریشه دار برق شیراز که نیازی به توضیح نیست
      3-انحلال شرکت نیرورسانی برق فارس (خبر پارسی تایید یا تکذیب نمی کند)
      4-اخر شدن شرکت برق منطقه ای فارس در بین تمام شرکتهای برق منطقه ای کشور ؟؟!!!!
      مسیولین استان فارس و استاندار محترم در صورت کوتاهی بیش از این در صورت ادامه فعالیت اقای مشفقیان و صد البته اقای صحراییان جوابگوی مردم ، امام و شهدا باید باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.