نایب رییس کانون زنان بازرگان ایران: افزایش آمار زنان در دانشگاه ها به معنی تاثیر گذاری آنان در جامعه نیست

خبر پارسی – نایب رییس کانون زنان بازرگان ایران اعتقاد دارد که افزایش آمار حصور زنان در در دانشگاه ها به معنی توسعه یافتگی و تاثیر گذاری بیشتر آنان در جامعه نیست .

یلدا راهدار چهارشنبه ۸ آذر در همایش ملی زنان و توسعه که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه در کشور ما، توسعه موردی انجام شده و هر زمان حوزه ای را در بر گرفته است، افزود: توسعه‌ای همه‌جانبه‌ محسوب می‌شود که متوازن باشد و همه حوزه ها را در بر بگیرد، اگرجز این باشد وارث جامعه‌ای رشد یافته‌ی ناموزن خواهیم بود.

راهدار تاکید کرد: طی سال‌های گذشته تلاش کردیم اعداد و ارقام حضور زنان در بخش‌های مختلف مثلا دانشگاه را افزایش دهیم اما برای توسعه یافتگی و توسعه و حضور زنان در این بستر تلاش نکردیم.

عضو هیئت نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز خاطرنشان کرد: افزایش حضور زنان در دانشگاه لزوما منجر به افزایش حضور زنان در بخش‌های مختلف جامعه و تاثیرگذاری آنان نمی‌شود؛ آنچه لازم داریم، حضور زنان در بازار و جامعه است.

راهدار هدف از برگزاری همایش زنان و توسعه در شیراز را تبیین استراتژی عنوان کرد که توسط آن بتوان از ۵۰ درصد نیروی فعال جامعه بهره بیشتری برده شود نه اینکه تنها به بیان موانع بپردازیم .

وی با انتقاد از شرکت نکردن مدیران دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران، گفت: برای تمام مدیران کل استانی دعوت نامه ارسال کرده‌ایم اما همگی آن را به خانم‌های شاغل در اداره‌ها ارجاع داده‌اند.

راهدار گفت: توسعه موضوعی همه‌جانبه محسوب می شود، اگر توسعه‌ی متوازن نباشد، شاهد جامعه‌ای رشد یافته نامتوازن خواهیم بود، این موضوع باید با برنامه‌ریزی دنبال شود.

وی با تصریح اینکه همایش ملی زنان و توسعه با برگزاری پنل‌ اقتصادی و سرمایه‌گذاری و پنل فرهنگی اجتماعی به چالش‌ها و موارد پیش‌روی خانم‌های فعال می‌پردازد، گفت: تلاش برای رسیدن به یک استراتژی مناسب برای ترویج توسعه در زیرساخت‌های اجتماع برای حضور و بروز بیشتر زنان در جامعه، هدف برگزاری این همایش است.

به گفته‌ی عضو هیئت نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، دستمزد زنان، اشتغال زنان در مشاغل سخت، چالش‌های زنان در بخش‌های اقتصادی و مشکلات زنان کارآفرین، از مباحثی است که در این همایش یک روزه مطرح و بررسی خواهد شد.

راهدار همچنین گفت: در پنل توسعه‌ی اجتماعی و فرهنگی، نیز به بررسی نقش زنان در مباحث فرهنگی و اجتماعی، زنان و خانواده توسعه یافته، مسئولیت‌های اجتماعی، چالش‌های توسعه‌یافتگی در جوامع رو به توسعه و … خواهیم پرداخت.

او محورهای پنل اول همایش را، زنان و فناوری، زنان و دانش، زنان و تکنولوژی، زنان و کارآفرینی اعلام و خاطرنشان کرد که در این همایش از پنج تا هفت زن کارآفرین و برجسته‌ی استان فارس که در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست‌آوردهایی داشته‌اند قدردانی خواهد شد.

یادآور می شود همایش ملی زنان و توسعه با حضور اعضای شعب کانون زنان بازرگان کشور در استان‌های مختلف، زنان بازرگان عضو اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و متولیان حوزه‌ی زنان وزارتخانه‌ها، در محل اتاق بازرگانی شیراز برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.