موضع گیری علیه فوتبال؟با منطق عاشورا همخوانی ندارد

خبر پارسی – عبدالصمد ابراهیمی – بحث برگزاری دیدار ایران و کره جنوبی در شب عاشورا به دغدغه ای عجیب تبدیل شده و اعلام نظر برخی مسئولان و مراجع موضوع را دارای پیچیدگی خاصی کرده است.چرا؟

من از روزی که خودم را شناختم پای کار هیات و روضه و مجلس عزای محرم بوده ام.ادعایی در این باره ندارم و امیدوارم صاحب عزا قبول کند.مطالعاتم هم در این زمینه اندک نبوده و می خواهم بگویم اگر دارم این حرف ها و مطالب را می نویسم به عنوان فردی می نویسم که معنا و مفهوم عاشورا و هیات را می فهمد و باصطلاح نقاب روشنفکری بر چهره نزده ام.

سئوالم این است چرا دغدغه برگزاری این بازی را داریم؟ترس و واهمه مان از این است که یکصد هزار نفر بروند ورزشگاه و شب عاشورا شادی کنند؟یعنی تا این حد به اینکه معتقدیم مردم ما شعائر اسلامی را پاس می دارند تردید و تشکیک داریم؟ اینکه می شود ظاهر سازی؟یعنی سعی می کنیم تظاهر به داشتن جامعه ای حسینی کنیم؟ ما درباره شب عاشورا با روایات متعددی مواجه ایم که آورده اند امام(ع) چراغ ها را خاموش کرد و به اصحابش فرمودند من بیعتم را از شما برداشتم و می توانید از تاریکی شب استفاده کرده و بروید.ما در مسیر عاشوا از امام حسین (ع) حسینی تر هستیم؟حسینی بودن به اجبار که نمی شود.اگرچه معتقدم در آن دیدار هیچ اتفاقی رخ نمی دهد اما در هر حال بنظر من نوع موضع گیری ها با منطق عاشورا همخوانی ندارد.

ما هفده سال پیش همین تجربه را بی دغدغه در بازی استقلال و دالیان داشتیم.چه کرده ایم که امروز از تکرار آن واقعه هراس داریم؟به این مردم اعتماد کنیم. این همه هیات و تکیه و مجلس عزا را همین مردم اداره می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.