مقیمی: دور کردن نگاه قومیتی از شهرداری شیراز جای تشکر دارد

خبرپارسی – عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید از شهردار شیراز متشکر بود که نگاه قومیت گرایی و شهروند درجه دوم را از شهرداری این کلانشهر دور کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر شیراز، قاسم مقیمی اقدام شهردار این کلانشهر در انتصاب یکی از جوانان اهل سنت به عنوان مدیر ارشد این مجموعه را نگاهی غیرقومیتی ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم که این نگاه در سایر مدیران نیز تسری پیدا کند و شعار وحدت در عمل محقق شود و این گونه اقدامات بستر برابری و عدالت اجتماعی را در جامعه فراهم  کند .

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر شیراز، با انتقاد از طرح نگاه خودی و غیرخودی افزود: این آفتی است که سال‌هاست بر بخشی از سیستم مدیریتی و اجرایی حاکم است و متاسفانه مدیریت فارس و شیراز، به‌رغم آموزه‌های موکد دینی، از تنوع قومیتی و حضور جمعیت کثیری از اقوام و مذاهب و نیروهای شایسته و توانمندی که در این بخش وجود داشته‌اند، بهره‌ای نبرده است و خود را از نعمت خدمت آنها محروم کرده است .

وی تعمیم این جسارت مدیریتی به سایر حوزه‌ها را عامل مشارکت اجتماعی بیشتر شهروندان در ساخت و آبادانی شهر دانست و گفت: سال‌هاست که فرضیه‌های یکجانبه گرایی، انحصارطلبی، جناحی عمل کردن و قومیت گرایی مردود شده و نه تنها در حوزه‌های بین المللی جواب نداده‌اند،  که در حوزه ملی نیز به شکست رسیده‌اند و حاصلی جز فاصله بیشتر مردم با نظام و مسئولان نداشته‌اند .

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از تلاش‌ها و اقدامات موثر و ماندگار رییس سابق سازمان حمل و نقل بار شیراز، مدیریت جدید را به جوان‌گرایی منابع انسانی سازمان، نوسازی ناوگان باری شهر شیراز  و هوشمندسازی و مکانیزاسیون فرایند حمل و نقل بار شیراز توصیه کرد و گفت: شایسته شیراز نیست که در دنیای دیجیتال، هنوز شیوه‌ها و تفکرات سنتی در مدیریت حمل و نقل بار و نیز مسافر آن جاری باشد .

یادآور می شود شهردار شیراز اخیرا، «عبدالجلیل شریفی» را به سمت رئیس سازمان حمل و نقل بار شهرداری این کلانشهر منصوب کرد.

شریفی یکی از کارکنان اهل سنت مجموعه شهرداری شیراز است که پیش ازاین دبیری برخی کمسیون های تخصصی شورای سوم تا پنجم شهر شیراز را بر عهده داشته است .

این اقدام شهردار شیراز، بازخوردهای مثبتی را در سطح استان فارس خصوصا جامعه اهل سنت در پی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.