معاون دادستان:فیس بوک رفع فیلتر نمی شود /فیلترینگ فیس بوک به معتای مخالفت با شبکه های اجتماعی نیست /فیس بوک دست به دامن «واتس آپ» شده

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هیچ تصمیمی در خصوص رفع فیلتر فیس بوک نگرفته و برنامه یی هم برای رفع فیلتر آن ندارد.

 عبدالصمد خرم آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هیچ تصمیمی در خصوص رفع فیلتر فیس بوک نگرفته و برنامه یی هم برای رفع فیلتر آن ندارد.

وی ادامه داد: آنچه آقای جنتی در مورد رفع فیلتر فیس بوک اعلام کرده اند آمال و آرزوهای خودشان است و ارتباطی به تصمیمات و برنامه های کارگروه ندارد. به نظر من مساله فیس بوک خیلی کم اهمیت تر از آن است که وزیر محترم ارشاد این همه از جایگاه خود برای تبلیغ آن هزینه کند.

 معاون قضایی دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: تاریخ انقضای فیس بوک نزدیک است و این سایت به تدریج کاربران خود را از دست می دهد و ریزش کاربران فیس بوک به قدری جدی است که مدیر آن برای جلوگیری از ورشکستگی دست به دامن «واتس آپ» شده و اپلیکیشن واتس آپ را ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرده است.

خرم آبادی گفت: ادعای وزیر ارشاد مبنی بر اینکه فیس بوک چهار میلیون کاربر ایرانی دارد کذب است و تبلیغ نابجا برای این سایت صهیونیستی محسوب می شود.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: قیاس فیس بوک با ویدیو قیاسی مع الفارق است، چرا که ویدیو یک ابزار است که استفاده و مدیریت آن به طور مطلق در اختیار کاربر است ولی فیس بوک صرفا یک ابزار نیست بلکه نمونه یی از یک ابزار است که حاوی محتوای مجرمانه فراوان است و هدایت و مدیریت آن در اختیار دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. من از قیاس وزیر محترم ارشاد تعجب می کنم، آیا اگر هیات نظارت بر مطبوعات یک روزنامه متخلف را به خاطر یکی از مطالب آن توقیف کرد، این به آن معناست که وزارت ارشاد با پدیده روزنامه و روزنامه نگاری مخالف است؟ قطعا این گونه نیست.

معاون دادستان کل کشور اعلام داشت: آقای جنتی وزیر محترم ارشاد طوری صحبت می کنند که گویی فیس بوک تنها شبکه اجتماعی جهان است، در حالی که فیس بوک یک شبکه در میان انبوهی از شبکه های اجتماعی است و ایشان باید بدانند که فیلتر آن به معنی مخالفت با پدیده شبکه های اجتماعی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.