معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار: ظرفیت موجود در فارس باید به سمت گردشگری حرکت کند

خبرپارسی – معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اولویت‌ها در اقتصاد فارس با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان باید به سمت گردشگری حرکت کند اما اولویت‌های پرداخت در فارس اولویت بخش کشاورزی و توسعه در این حوزه بوده است.

 کارگروه اشتغال استان فارس با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، استاندار فارس و مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و اعضای کارگروه اشتغال تشکیل شد .

منصوری با تاکید بر اینکه عوامل رشد و توسعه در کشور بر مبنای سه عامل است ادامه داد: رشد در کشور همزمان با تشکیل سرمایه گذاری، افزایش بهره وری و اشتغال ایجاد می‌شود و اگر یکی از این عوامل وجود نداشته باشد توسعه محقق نمی‌شود.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: اولویت‌ها در اقتصاد فارس با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان باید به سمت گردشگری حرکت کند اما اولویت‌های پرداخت در فارس اولویت بخش کشاورزی و توسعه در این حوزه بوده است.

منصوری در خصوص تسهیلات پرداختی به بنگاه‌ها نیز گفت: بنگاه‌های که به تعهدهای خود مبنی بر اشتغال زایی عمل نکنند و منجر به اشتغال زایی نشوند یا پیشرفت فیزیکی آنان کمتر از ٧٠ درصد باشد نرخ بازگشت تسهیلات پرداختی آنان به ١٨ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ٧٠ درصد اشتغال‌های روستایی غیر رسمی است، بیان کرد: کارفرمایان اشتغال روستایی موظف هستند که افراد را بیمه کنند و اگر این موضوع رخ نداده است نشان دهنده مشکل در این بخش است.

وی گفت : در تلاشیم برای اجرای مصوبات شورای عالی اشتغال در کشور اما با این شرایط فارس دارای جایگاه خوبی در جذب تسهیلات دارد.

تحقق ۱۷ هزار شغل طی سال ۹۸ در فارس

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال در استان فارس گفت: بیش از ۱۷ هزار شغل در فارس طی سال ۹۸ در فارس براساس گزارش دستگاههای اجرایی استان محقق شده است.

سهراب مختاری افزود: بر اساس برنامه های کارگروه اشتغال استان و طرح ابتکاری استاندار به نام هر بنگاه اقتصادی یک شغل وپیش بینی دستگاههای اجرایی استان و با همکاری فرمانداریهای شهرستانها پیش بینی شده بود بیش از ۳۶ هزار شغل در فارس ایجاد شود که از این میزان تاکنون در فارس بیش از ۱۷ هزار شغل ثبت و ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است

مختاری در گزارش خود مرتبط با بخش تعاون نیز گفت: ۴۳۲ تعاونی در فارس فعالیت می‌کنند که ۶۶۷ نفر در قالب ۴۴۵ طرح و با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان از تسهیلات طرح اشتغال روستایی استفاده کرده اند.

مختاری در خصوص تسهیلات پرداختی به بنگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: در جهت ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر مصوب شده بود که ۶۷۸ میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها به بنگاه‌ها پرداخت شود که از این میزان نیز ۶۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی پرداخت شده است .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: اشتغال بکار فارغ التحصیلان بیکار از محل طرح کارورزی با بیش از ۳هزار نفر و تشکیل تعاونیها استان اول کشور هستیم عنوان کرد: امسال بیش از هزار و ۶۱۶ نفر از طرح مهارت اموزی بهره مند شده اند و این در حالی است که افراد استفاده کننده از این طرح در سال گذشته بیش از دو هزار و ۸۴۰ نفر بوده اند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.