مطالبات کارگران به حق است اما تامین آن دچار مشکل شده است

خبرپارسی – سرپرست تامین اجتماعی فارس: مطالبات کارگران، مطالبات به حقی است که متاسفانه برخی معضلات، تامین آن را دچار اخلال کرده است.

 در  این مراسم، سرپرست سازمان تامین اجتماعی فارس طی سخنانی اظهار داشت:

تمام سعی ما این است که با ارائه اصولی و به موقع خدمات بیمه ای کمترین آسیب به بیمه شدگان برسد

محمد مصلایی ادامه داد: مطالبات کارگران، مطالبات به حقی است که متاسفانه برخی معضلات، تامین آن را دچار اخلال کرده است.

وی از جمله این معضلات را تحریم های ظالمانه علیه ایران دانست که باعث شده خدمات رسانی به افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی دچار اخلال گردد.

مصلایی بیان داشت: با همه این احوالات تلاش کرده ایم وقفه ای در پرداخت مقرری از جمله مقرری بیکاری، از کارافتادگی، مستمری بازنشستگی و غرامت ها ایجاد نشود و این مبالغ به موقع و مستمر پرداخت شود.

وی تصریح کرد؛ البته قول می دهم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته همچنان در ارایه خدمات به بیمه شدگان مشکلی ایجاد نشود

 افتتاح بزرگ ترین اورژانس تامین اجتماعی کشور در شهریور ماه در شیراز

 مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی فارس نیز در این جلسه کاهش آلام و دغدغه های درمانی و اجتماعی ذی نفعان را از اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی دانست .

اکبر امیری  با اعلام این خبر که شهریورماه بزرگ ترین اورژانس تامین اجتماعی کشور در شیراز افتتاح می شود گفت افتتاح بزرگ ترین اورژانس تامین اجتماعی کشور در شیراز همزمان با هفته دولت انجام می شود؛ این مرکز به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع در بیمارستان شهید بهشتی شیراز در شهریورماه افتتاح خواهد شد.

وی بیان داشت: همچنین اسناد مناقصه فاز دوم بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تامین اجتماعی شیراز نیز شهریورماه منتشر خواهد شد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی فارس با تاکید بر این که مدیران و پرسنل تامین اجتماعی از محل حق بیمه کارگران حقوق می گیرند و باید پاسخگوی نیازها و خواسته های افراد تحت پوشش باشند، افزود: پارسال ۱۲۳۲ میلیارد تومان هزینه درمان افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در فارس کردیم و این به معنای آن است که موفق شدیم به این میزان بودجه وارد فارس کرده و هزینه کنیم.

علی راستگو دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس نیز در سخنانی در این مراسم گفت: کارگران هیچ هزینه ای بر دوش دولت ندارند، افزود: هر ماه قبل از این که حقوق کارگران به حسابشان واریز شود مالیات آن کسر می گردد، این قشر هیچ سهمی هم از پول نفت ندارند و جالب است که در این وضعیت دولت نه تنها کمکی به کارگران نمی کند بلکه در دولت های مختلف از سرمایه این صندوق برداشت کرده و هم اکنون دولت بدهی چند هزار میلیارد تومانی به تامین اجتماعی دارد.

راستگو با تاکید بر این که طبق عرف و شرع و قانون، سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی است، ادامه داد: هرگونه برداشت از سرمایه های این سازمان بدون جلب رضایت صاحبان سرمایه، به نوعی حق الناس است.

مهرزاد مویدی رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز  طی سخنانی  گفت  تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است و تمام سرمایه های آن متعلق به همین دو قشر است، این در حالی است که تعداد نمایندگان کارگری و کارفرمایی بسیار اندک است و کمترین نقش را در تصمیم گیری ها دارند. وی با تاکید بر لزوم استقلال سازمان تامین اجتماعی گفت: در هیات امنای تامین اجتماعی باید تعداد نمایندگان کارگر و کارفرما حضور داشته باشند و نه  اینکه تنها شاهد حضور وزرا و نمایندگانی از دولت باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.