مشفقیان خبر داد: بدهی ۴۴ میلیاردی برق منطقه ای فارس!/پرداخت بدهی کارکنان نیز فراموش نشود!/تولید انرژی به چه قیمتی؟

خبر پارسی – مدیرعامل سابق برق منطقه‌ای استان فارس از بدهکاری ۴۴ میلیارد تومانی این شرکت در مدت مدیریت خود خبر داد!
بنا بر اظهارات مشفقیان برق منطقه‌ای استان فارس این بدهی را به سیستم بانکی و تولید کنندگان کالاهای مورد نیاز صنعت برق دارد و البته این مبلغ ظاهرا علاوه بر بدهی این شرکت به کارکنان و بازنشستگان خود است.شنیده می شود وقتی مشفقیان از میزان بدهی شرکت در مدت مدیریت خود خبر داد،برخی کارکنان پیشکسوت برق فارس بدهی این شرکت را به کارکنان برق یاداور می شوند که مشفقیان اعتراض آنها را وارد دانسته و از اینکه نتوانسته حقوق حقه آنها را پرداخت کند معذرت خواسته است.
بر اساس خبر ایسنا مشفقیان در مراسم تودیع خود ،گفته است :پرداخت بدهی‌های معوق کارکنان صنعت برق و بازنشستگان هم یکی از مهمترین اولویت‌ها است که باید مد نظر قرار داشته باشد.
این گفته مشفقیان به معنای آن است که مدیر عامل جدید شرکت برق منطقه ای فارس میراث دار شرکتی بدهکار با دهها میلیارد بدهی است! چالشی که قطعا برای مدیر جدید جذاب نیست و می تواند آینده صنعت برق فارس را بر خلاف گفته های مشفقیان با بحران روبرو سازد.
بدهکاری میلیاردی البته فصل مشترک مدیران احمدی نژادی است.فصل مشترکی که استاندار فارس پیش تر آن را به خسارات ناشی از جنگ نحمیلی مقایسه کرده بود.این میزان بدهی در برق منطقه ای فارس تامل در سخنان استاندار را ضروری می کند.

مدیران احمدی نژادی همچنین از مسائل گروهی و جناحی و از برگزاری روزانه دعا به عنوان کار فرهنگی ناب یاد می کنند! هرچند توجه به دعا و توسل جستن به ائمه یک عادت خوب فرهنگی است که باید مردم را به انجام آن تشویق کرد اما حضور اجباری پرسنل یک دستگاه صنعتی مهندسی در مراسم هایی از این دست خیلی نمی تواند کار فرهنگی باشد.
کانون فرهنگی برق منطقه ای فارس در ایام انتخابات فعالیتش برجسته تر می شد و این شائبه را در ذهن پرسنل ایجاد می کرد که شاید کانون دارد رنگ و روی سیاسی به نفع یک حزب خاص می گیر.د خبر پارسی هرگز دنبال این ادعا نیست. اما فارغ از حرف و حدیث هایی که گفته می شود حضور در این کانون اجباری بوده و مشی اصلی آن نیز سیاسی، به خصوص در ایام انتخابات است(که البته ما تایید یا تکذیب نمی کنیم) جای پرسش دارد که چگونه تلویزیون فارس در سال گذشته و ساعتی بسیار مناسب دقیقا در چنین روزهایی مبادرت به پخش برنامه ای با مضمون معرفی کانون فرهنگی برق منطقه ای نمود. کانونی که از دوران حضور مشفقیان راه اندازی شده و هر سه شنبه جلسات آن برگزار می شد.
برنامه ای که مهندس مشفقیان در آن از فضیلت ماه رجب (پارسال مترادف با این روزها در ماه رجب قرار داشتیم) و مهندسی فرهنگ در سال فرهنگ و اقتصاد از منظر مقام معظم رهبری می گفت. یعنی متخصص تر از مشفقیان در این استان وجود نداشت تا در آن ساعت به بیان مباحث فرهنگی بپردازد؟ اصلا آن برنامه چگونه تولید شد و آیا برق منطقه ای برای آن پولی پرداخته بود؟ اگر پرداخته بود که واویلا برای بیت المالی که به دلیل نقص فنی طرح های برق شهر و استان خاموشی عجیب زمستان را فریاد می زنند و اگر پولی نپرداخته واوبلاتر برای صدا و سیمایی که چنین برنامه ای تبلیغاتی را برای معرفی کانونی تدارک می بیند که بود و نبودش درد این مردم نیست و می شد برنامه فرهنگی مناسب تری با افراد صاحب نظر را روی آنتن فرستاد.
در چنین مسیری است که فرهنگ سازی ها رنگ می بازد چون نگاه متخصص را از جامعه دریغ می داریم. اهمیت نقش فرهنگ تا بدانجاست که رهبر انقلاب می فرماید« من در یک جمله عرض بکنم: عزیزان من! فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است.» حال آیا باید در رسانه ملی برنامه های فرهنگی مان با چنین نگاهی روی آنتن می رفت؟احیانا بوی مشمئز کننده اهداف سیاسی پشت داستان نمی آمد؟! خسته نباشید! خوش گذراندیم آن شب.کانال را عوض نکردیم.منتظر سخنرانی استاد درباره مباحث دیگر هم ماندیم. آن شب و آن ساعت مطمئن بودیم «جم» و «بی بی سی»و همه شبکه های ماهواره ای با برهوت مخاطب مواجه بودند.هنر نزد مهندس مشفقیان بودو بس!
برق فارس در حالی که در همه این سال ها بدهکار بوده، مهندس قصه ما به جای ارائه راهکار در رسانه ملی برای خروج از بدهکاری از ضرورت فرهنگ سخن گفته و احتمالا پول گزافی هم بابت تولید آن برنامه به صدا و سیما در حالی که صنعتِ برق بدهکار بوده نه حوزه فرهنگ!
بر اساس گزارش خبرنگار ایسنا که در جلسه حاضر بوده، مشفقیان با یادآوری اینکه اولین دستور مقام معظم رهبری به دولت آقای احمدی‌نژاد و از موضوعات مد نظر در برنامه پنجم توسعه، هندسه فرهنگی بوده است، گفت: هندسه فرهنگی یعنی اینکه لایه‌های مختلف جامعه طلب و نیاز خاص خود را از فرهنگ دارند.
وی ادامه داد: کارهای فرهنگی و تبلیغاتی در بازار، میدان میوه و تره‌بار، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر متفاوت است زیرا مطالبات و مخاطبان تفاوت دارند، هرکدام مدل خاصی دارد که به این هندسه فرهنگی می‌گویند.
مشفقیان یکی از اقدامات خود طی ۹ سال گذشته را راه‌اندازی شورای فرهنگی با برگزاری جلسات هفتگی دانست که هم‌اکنون با حضور داوطلبانه بیش از ۱۰۰ نفر به شکل منظم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز در این مراسم گفته است: طی ۹ سال گذشته در توسعه نیروگاهی از نظر قدرت اسمی در حوزه تحت پوشش ۲ استان فارس و بوشهر شاهد رشد ۲٫۵ برابری بوده‌ایم.
زراعت‌پیشه ادامه داد: تولید انرژی در این مدت ۲٫۲ برابر، پست‌های فوق توزیع ۲٫۳ برابر، پست‌های انتقال در ۲۳۰ کیلوولت ۲٫۸ برابر و در ۴۰۰ کیلو ولت ۵٫۳ برابر و خطوط فوق توزیع ۱٫۳ توسعه داشته است.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: طی این مدت بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان در بخش انتقال و فوق توزیع و نیروگاهی سرمایه‌گذاری شده است.

خبر پارسی دیدگاه های خود را قبل از این سطور ارائه داد و قضاوت در این مورد را به مخاطبان می سپاریم.اما یادآور می شویم اگر ظرف ۹ سال و سه ماه تولید انرژی  ۲٫۲ برابر، شده باشد آیا این عدد با این میزان بدهی منطقی است؟

خبرنگار ایسنا نیز در گفت و گو با خبر پارسی اظهار داشت: دعوت نامه ای برای حضور خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات در جلسه تودیع مهندس مشفقیان نرسیده بود و من بر اساس اطلاعیه هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود به آنجا رفتم!در آنجا نیز با به یمن حضور تصویر بردار صدا و سیما به جلسه راه پیدا کردم به طوری که برگزار کنندگان جلسه تصور کردند من همراه با تصویر بردار صدا و سیما هستم!

2 دیدگاه برای “مشفقیان خبر داد: بدهی ۴۴ میلیاردی برق منطقه ای فارس!/پرداخت بدهی کارکنان نیز فراموش نشود!/تولید انرژی به چه قیمتی؟

  1. نتیجه تعویض معاونینی که هر یک در توانیر شناخته شده بودند با افراد ناشی و حزبی همین مسایل است، تفاوت معاونی که دانشجوی رتبه اول است و جانشینی آن توسط معاونی با معدل ۱۲ که به گفته تمام همکلاسان در دانشگاه کازرون یکی از تنبل ترین دانشجوها بوده است یا تفاوت معاونی که مدارج ترقی را در خارج از کشور طی کرده و ۲۰ سال نان بازوی خود را خورده و معاون شده با مالی چی که تا دیروز فهم و درکی از معاونت نداشته در همین جا مشخص میشود..

    1. با سلام
      در روز مبارک تودیع اقای صحراییان هم بدهی ها و مشکلات توزیع شیراز مشخص و معلوم می گردد . مدیری که حاضر است یک سازمان بزرگ و مهم را فدای میز و مقام خود و اطرافیان خود کند از حالا مشخص و معلوم است
      روز حساب نزدیک است….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.