مسابقه دوچرخه سواری کوهستان فارس با معرفی نفرات برتر به کار خود خاتمه داد

خبرپارسی – جمعه ۸ تیرماه بیش از ۳۰ دوچرخه سوار در رده سنی  جوانان و بزرگسالان استان فارس در مسیر استقامتی , تکنیکی پارک نور شیراز با طی کردن ۱۲ کیلومتر برای نوجوانان

و ۲۰ کیلومتر در رده سنی بزرگسالان توانایی های خود را محک زدند.

 این رقابت حساس  در مسیر جدید مانند همیشه  نظرات موافق و مخالفی داشت.

حمید آشفته  سرپرست کمیته کوهستان استان فارس در این مورد گفت :تیر ماه  شیراز  محدودیت هایی را  به جهت برگزاری مسابقه دوچرخه سواری کوهستان برای ما ایجاد میکند.

زاویه نسبتا عمودی تابش خورشید  برای ورزشکاری که در حال تحمل فشار نسبتا زیادی است سختی مسابقه را دوچندان میکند.

به همین منظور نیاز داشتیم از فضای سبز و بادهای محلی استفاده کنیم , این مسیر از پوشش فضای سبز خوبی برخوردار است  و پیستی که در آنجا فراهم کردیم چالش برانگیز,  ایمن , مساعد و مناسب است .

سرپرست کمیته کوهستان استان فارس در ادامه به موقعیت کوهستانی خاص استان فارس برای ورزش دوچرخه سواری اشاره کرد و گفت :

استعدادی که در استان فارس برای ورزش دوچرخه سواری وجود دارد بسیار خاص و حائز  اهمیت است .

هرچند که غرب کشور نیز شرایط کوهستانی مساعدی دارد اما به خاطر سرمای بسیار خشن زمستانی , ورزشکاران این رشته را مجبور به مهاجرت  و یا اجرای تمرینات بدنسازی زمستانی میکند  اما فارس هم به  لحاظ  کوهستانی و هم آب و هوای چهار فصل و هم ارتفاع میانگین ۲۰۰۰ از سطح دریا که میتواند در تمرینات هوازی منجر به افزایش سطح گلبول قرمز خون شود که شرایط اکسیژن  رسانی را به بافت ماهیچه ایی بهتر میکند ,

بستر خوبی را برای فعالان ورزش دوچرخه سواری کوهستان فراهم میکند کما اینکه نتیجه اش را در وزشکاران خوش نامی همچون خانم فرانک پرتو آذر و  محمد حسین اسکندری دیده ایم .

حمید آشفته در پایان از شکل گیری ساختار منظم  کمیته کوهستان خبر داد و گفت  برای اولین بار تقویم منظم مسابقات دوچرخه سواری کوهستان را ارائه  داده ایم و این بهترین کاریست که میتواند تیم ها را از نظر روحی روانی و سطح آمادگی بالا نگه دارد .

 استعداد هایی که در این مسابقات کشف می کنیم به حال خود رها نمیشوند و به کمیته های استعداد یابی و مربیان معرفی میگردند تا شاهد پیشرفت این رشته در میان جوانان باشیم.

هادی باشفاعت رئیس هیات دوچرخه سواری استان فارس نیز ضمن  دفاع از مسیر جدید مسابقه کوهستان روز جمعه گفت : لازم میدانم از زحمات بیشمار مهندس آشفته سرپرست  کمیته کوهستان  , خشایار نیکبخت رئیس کمیته داوران, رضا بلوری دبیر هیات استان و امیر رحیمی رئیس  هیات دوچرخه سواری شهرستان شیراز در فراهم آوردن این مسیر جدید تشکر کنم

چرا که مسیری ایمن , چالش بر انگیز و آسانی است , و مارا در کشف استعداد های جوانان و نوجوانان یاری میکند .

مسابقه دوچرخه سواری کوهستان استان فارس با شرکت  تیم های شهرستانهای مرودشت، کازرون،  لارستان ,سپیدان، لامرد بهترین های خود را شناسایی و معرفی کرد .

در رده سنی زیر ۱۸ سال

محمدحسن امینی از مرودشت مقام  اول، سامان حقیقی از شیراز مقام دوم دوم و عادل زکی پور از کازرون مقام سوم استان را کسب کردند .

همچنین در رده سنی بالای ۱۸سال (بزرگسالان) فرشید صلاحیان، حسین صالحیان و رضا فریدون نژاد هر سه از کازرون به ترتیب اول تا سوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.