مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می کند: سلسله نشست های «روزنامه نگار در زوم» و لزوم خبرنگارِ مولف

همزمان با روز خبرنگار و پاسداشت اهل قلم،مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در سلسله نشست های «روزنامه نگار در زوم» از تلاش های روزنامه نگاران با سابقه این استان تجلیل و به بررسی محتوایی آثار اصحاب رسانه فارس می پردازد.

01poster

به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس نشست ماهیانه «خبرنگار در زوم» با هدف آسیب شناسی کار خبری و تحلیل محتوایی آثار روزنامه نگاران و عکاسان رسانه در فارس و نیز ایجاد انگیزه و بهبود کیفیت مجموع اخبار،یادداشت،گزارش و مصاحبه های اصحاب رسانه در استان مجموع آثار آنها را مورد نقد و بررسی قرار می دهد و از تلاش های این عزیزان تجلیل می شود.

فرزاد صدری روزنامه نگار نام آشنای شیراز که دبیر اجرایی این نشست ها را بر عهده دارد،به کمرنگ بودن جایگاه  تحلیل و تفسیر در رسانه های استان فارس اشاره کرد و گفت: متاسفانه در استان فارس خبرنگار – تحلیلگر و خبرنگار – مفسر جای خود را به خبرنویس و خبر بگیر داده است و در روز خبرنگار هم عمدتا از این صنف تجلیل می شود!

وی بر لزوم خبرنگارِ مولف تاکید کرد و گفت: متاسفانه دروازه بانی خبر در شیراز مفهومی ندارد و روزنامه نگاران این شهر عمدتا نقش دروازه بانی خبر و دوباره تفسیر کردن اخبار ارسالی را فراموش کرده اند، نشست «روزنامه نگار در زوم» ضمن اینکه از خبرنگاران ِ مولف تجلیل می کند،فرصتی برای اهالی رسانه ایجاد می کند که به تحلیل محتوایی آثار یکدیگر بپردازند.

صدری از فرصتی که مدیر فرهیخته مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برای باز تعریف دروازه بانی خبر در اختیار اهالی رسانه قرار داده تقدیر کرد و گفت: از فرهنگور فرهیخته ای چون کوروش کمالی  سروستانی انتظاری جز این نمی رفت.معتقدم سلسله نشست های «روزنامه نگار در زوم»  می تواند یرشی از تاریخ معاصر فارس برای آیندگان باشد تا از این نشست ها به عنوان اسناد زنده تاریخ سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،ورزشی و اقتصادی فارس یاد کنند.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس اولین نشست «روزنامه نگار در زوم»  به بررسی آثار عبدالکاظم دریساوی روزنامه نگار ورزشی و پیشکسوت این استان می پردازد.

دریساوی برنده قلم بلورین یازدهمین و دوازدهمین جشنواره مطبوعات کشور است و در دو دوره جشن فرهنگ فارس در بخش مقاله ورزشی مقام نخست را کسب کرده است.

وی همچنین چندین جایزه دیگر استانی  و کشوری را در بخش مقاله نویسی مطبوعات ورزشی به خود اختصاص داده و توسط سازمان بسیج ورزشکاران نیز به عنوان خبرنگار ورزشی نمونه انتخاب شده است.  

  اولین نشست «روزنامه نگار در زوم» روز پنج شنبه ۱۵ مرداد ساعت ۳۰ / ۵ دقیقه عصر در سالن سرای سخن مرکز اسنادو کتابخانه ملی فارس برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.