مدیر کل ورزش و جوانان استان: سهم فوتبال فارس از چرخش ۵۰۰ میلیاردی فوتبال چقدر است؟/ پتانسیل ورزش حرفه ای در استان ضعیف است

خبر پارسی – مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس درآئین معارفه سرپرست هیات فوتبال این استان گفت: خرد جمعی در ورزش و فوتبال حرف اول را می زند.
به گزارش خبر پارسی غلامرضا کمانه در آئین معارفه سرپرست جدید هیات فوتبال فارس گفت: کاووس عباسی برای ریاست هیات فوتبال فارس مپیشنهاد شده.او باید بتواند تا انتخابات مجمع ، در فوتبال استان همدلی و همراهی ایجاد کند و بار مسئولیت را در این فاصله زمانی بر دوش بکشد. توجه به زیر ساخت های فوتبال استان،کشف و پرورش استعدادها ،انتخاب یک هیات رئیسه قوی و هماهنگی با نهد آموزش و پرورش و دانشگاه از دیگر وضایف مهم عباسی تا برگزاری مجمع انتخابی هیات فوتبال استان است.
به گفته کمانه در صنعت فوتبال کشور حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار ردو بدل می شود که باید بررسی کرد سهم فوتبال استان فارس از این مقدار چقدر است؟
وی همچنین با انتقاد از قوانین موجود در رابطه با نحوه تخصیص اعتبارات به باشگاه های کشور گفت : وزارت ورزش اعتبارات زیادی را صرف پرسپولیس و استقلال می کند اما به برق شیراز و فجر سپاسی و ارژن که می رسد سهمی اختصاص نمی یابد.
کمانه افزود وقتی برق منطقه ای فارس از تیمداری کنار می کشد شرایطی بوجود می آید که هرکسی به خود اجازه می دهد ورود پیدا کند.در صورتی که در ورزش حرفه ای مسئول و پاسخگو باید مشخص باشند.
وی با تمجید از عملکرد آیت الهی گفت: ایشان ۱۳ سال در فوتبال و ۳۰ سال در مدیریت ورزش خدمت کرده و فضای ورزش و مسائل فرهنگی ایجاب می کند که به این سابق احترام بگذاریم چرا که توجه به خدمات و احترام فی مابین در ورزش بحث مهمی است بخصوص در استانی مثل فارس که مهد تمدن و فرهنگ است و امید داریم دوستی و صمیمیت در جامعه ورزش بخصوص فوتبال همیشه حکمفرما باشد.
وکمانه افزود:آیت الهی با قدرت و توانمندی مدیریتیش فوتبال استان را به یک جاهایی رساند اما در خیلی مسائل هم اختیاراتی نداشت و شرح وظایفش نبود.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس با انتقاد از وضعیت ورزش حرفه ای در استان گفت: پتانسیل ورزش حرفه ای در استان ضعیف است و در حالی که پتروشیمی در شهرهایی چون ماهشهر و یاسوج به ورزش ورود می کند،اما در فارس این موضوع سابقه ای ندارد.حتی در این استان شهرداری ها هم در ورزش ورود نمی کنند.
وی با ذکر سخنی از امیر المومنین علی (ع) است گفت: حضرت می فرمایند کوتاهی شمشیرهایتان را با قدم بلند جبران کنید.در استان هم وضعیت ما به همین گونه است .معتقدم ضعف مالی را باید با مدیریت مالی جبران کرد نمونه آن فجر شهید سپاسی است که ضعف مالی را با توان مدیریتی برطرف کرد.
وی بر لزوم توجه به زیرساخت های ورزش تاکید کرد و گفت: ورزشگاه بزرگی مثل میانرود ۳ سال است اعتبار نمی گیرد.همه منتظریم کی به بهره برداری می رسد؟در سال ۱۳۸۴ این ورزشگاه ۲۵ هزار نفره بود بعد تبدیل شد به ۵۰ هزار نفری که این مسئله باعث طولانی شدن کار شد البته شایسته شیراز نبود که ورزشگاهش ۲۵ هزار نفری باشد.
وی در پایان مهمترین خصلت کاووس عباسی سرپرست جدید هیات فوتبال استان را خدمتگزاری دانست و گفت: به عباسی توصیه می کنم از هرگونه حاشیه بپرهیزد.ضمن اینکه امیدوارم جناب آیت الهی حافظ منافع استان در فدراسیون باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.