مدیر کل ورزش و جوانان فارس خبر داد :شیراز کاندیدای پایتختی جوانان جهان اسلام شد/ هفته دولت ۲۵ پروژه ورزشی آماده بهره‌برداری است/ورزش صدرا دوباره رونق می گیرد

خبر پارسی – مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: این اداره را با ۳۵۰ پروژه نیمه‌تمام عمرانی و وضعیت نامطلوب در عرصه ورزش‌ قهرمانی خصوصا در رشته‌های گروهی تحویل گرفته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حیدرعلی کامیاب دوشنبه ۲۶ مرداد در اولین نشست خبری خود که به بهانه قدردانی از خبرنگاران و نویسندگان و پیشکسوتان رسانه در حوزه ورزش و جوانان تشکیل شده بود، گفت: تکمیل تمام پروژه‌های باقیمانده ورزشی در فارس نیازمند ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار است.
وی خاطرنشان کرد: با بیان اینکه عملیات اجرایی تعداد ۷۵ پروژه از این طرح‌ها، ابتدای امسال آغاز شده است، گفت: تنها این تعداد پروژه برای تکمیل نیازمند ۶۶ میلیارد تومان اعتبار است.
کامیاب با تصریح اینکه تکمیل تمام پروژه‌های ورزشی در سطح استان فارس نیازمند ۱۰ سال زمان است، گفت: در سفر هیئت دولت به استان فارس ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این اداره کل اختصاص یافت که ۲۴ میلیارد آن مربوط به ورزشگاه آزادی(میانرود) است.
او ادامه داد: ۱۴ میلیارد تومان از کل این اعتبار مربوط به سال ۹۴ بوده که تامین شده و مابقی آن نیز مربوط به سال ۹۵ است.
کامیاب با بیان اینکه به‌زودی مناقصه برای انتخاب پیمانکار جهت تکمیل ورزشگاه میانرود، در استان فارس برگزار خواهد شد، گفت: تلاش کردیم تا مناقصه استانی برگزار شود و با این شیوه پیمانکار بداند که زیرمجموعه ورزش و جوانان استان باید کار را دنبال کند.
او تصریح کرد: در نگاهی خوشبینانه، اگر تخصیص ۱۴ میلیارد اعتبار به شکل کامل و به‌موقع انجام شود، می‌توان امیدوار بود که سال آینده در هفته دولت، زمین چمن ورزشگاه آزادی(میانرود) آماده بهره‌برداری شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین گفت: با توجه به شناختی که از وضعیت باشگاه برق شیراز دارم، جلساتی را با مسئولان مختلف برگزار کرده‌ایم و امیدوارم هفته آینده خبرهای خوبی در خصوص این تیم باسابقه برای مردم داشته باشیم.
کامیاب از تاسیس اتاق سرمایه‌گذاری در ورزش و جوانان فارس خبر داد و با بیان اینکه مسئولیت این اتاق به یکی از افراد آگاه و صاحب‌نظر سپرده خواهد شد، مسئولیت این تشکیلات را شناسایی و هدایت سرمایه‌گذاران واقعی در عرصه ورزش عنوان کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تصریح اینکه برنامه‌محوری در اولویت کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم ۵۰ پروژه عمرانی در حوزه ورزش و جوانان، تا پایان مهرماه امسال آماده بهره‌برداری شود.
کامیاب گفت: ۲۵ پروژه از کل پروژه‌های ذکر شده، برای هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود و مابقی پروژه‌ها نیز در هفته تربیت‌بدنی، افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبر پارسی کامیاب همچنین فارس را جزو ۷ استان درجه یک ورزش در کشور دانست و گفت: با وجود ۴۶ رشته ورزشی در استان ما در خیلی از رشته ها نماینده فعال نداریم که این مسئله برای استانی که جزو درجه اول های ورزش کشور است قابل قبول نیست و امیدواریم که با حمایت بخش خصوصی و رسانه ها فارس را در همه رشته های ورزشی صاحب جایگاه در خور توجه کنیم.
وی ورزشکاران شهرستان ها در اقصی نقاط استان را ظرفیتی بالقوه برای ورزش فارس دانست و گفت: اخبار ورزش شهرستان ها در رسانه ها نمودی ندارد و من از رسانه ها می خواهم به ورزش شهرستان ها توجه ویژه ای کنند تا با ایجاد انگیزه در میان ورزشکاران شهرستانی سطح ورزش همگانی و قهرمانی در استان ارتقاء پیدا کند.
وی از کاندیدا شدن فارس برای پایتختی جهان جوانان جهان اسلام خبر داد و گفت:شیراز در کنار شهرهایی چون اصفهان، همدان مشهد و تبریز کاندیدای پایتختی جوانان جهان اسلام شده است و مت در تلاش هستیم تا شیراز این عنوان را کسب کند چرا که شهر شیراز شهری جوان با ظرفیت های فرهنگی،دانشگاهی،گردشگری،تفریحی و مذهبی است و کسب عنوان پایتختی جهان اسلام می تواند در رشد و شکوفایی گردشگری،ورزشی و مذهبی و همچنین ارتقاء سطح علمی و فرهنگی این شهر موثر واقع شود.از طرفی کسب این عنوان یاعث می شود با کشورهای اسلامی رابطه خوبی برقرار کنیم و با ایجاد ارتباطات و برگزاری نشست های بین المللی شیراز را بیشتر در چشم جهانیان معرفی کنیم.
وی با نامطلوب توصیف کردن تولید فکر در کشور از رسانه ها خواست اداره کل ورزش و جوانان را در تولید فکر یاری دهند و از اعلام آمادگی این اداره برای تشکیل اتاف فکر ورزش فارس در پنج شنبه آخر هر ماه با اهالی رسانه خبر داد.
به گفته کامیاب اداره ورزش شهر جدید صدرا که مدت ها تعطیل شده بود مجددا راه اندازی شده و به زودی ورزش این شهر رونقی دوباره خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.