مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد:۳۴۵ پروژه نیمه تمام در ورزش فارس وجود دارد / ۳۰ درصد از هیات های ورزشی در جهت مثبت تغییر می کنند/اعزام ۲۵ جوان استان به کشورهای آسیایی/کمک ۵۰۰ میلیونی به فجر شهید سپاسی

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

خبر پارسی – مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: درحوزه زیر ساخت ها ۳۴۵ پروژه نیمه تمام درورزش فارس وجود دارد که برای اتمام آنها نیاز به ۱۵۰ میلیارد اعتبار است که هزینه مورد نیاز برای ورزشگاه بزرگ میانرود از این اعتبارات جدا است.
حیدر علی کامیاب کلانتری در نشست مشورتی با ورزشی نویسان فارس اظهارداشت: بخشی از این پروژه ها مربوط به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است که اعتبار آن ملی است و استان درتامین آن نقشی ندارد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

وی ادامه داد: عمده پروژه های ورزشی فارس استانی هستند و از زمان دولت نهم و دهم ناتمام باقی مانده اند که بخشی از آنها مربوط به بخش خصوصی است .
مدیرکل ورزش و جوانان فارس تاکید کرد: در شش ماه گذشته خیرین ۱۲ میلیارد برای اتمام طرح های ورزشی ساخته شده توسط خود هزینه کرده اند اما حاضر نیستند از پروژه نیمه تمام ورزش استان حمایت کنند.
کامیاب سپس اعتبارات ورزش فارس درسال جاری را ۷۳میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: درسفر رییس جمهوری ۱۱ میلیارد اعتبار برای ۳۶ پروژه ورزشی استان درنظر گرفته شد، ازمحل ۲ درصد و تملک ۱۰ میلیارد،از محل ماده ۱۸۰ ، مبلغ ۲۰ میلیارد و از بخش سایر منابع ۲۰ میلیارد گذاشته شد است که اگر ۶۰میلیارد تخصیص داده شود همه پروژه های استان تمام می شود.
وی اضافه کرد:درهفته تربیت بدنی و دولت ۳۷ پروژه ورزشی استان افتتاح شد و ۲۰پروژه نیز درهفته دولت افتتاح می شود که مهم ترین آن خانه کشتی است که با حضور استاندار و مقام عالی وزارت به بهره برداری می رسد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

تلاش برای همگانی کردن ورزش
کامیاب درادامه از تلاش اداره کل ورزش و جوانان فارس برای همگانی کردن ورزش یاد کرد و افزود: درهمین راستا با دستگاه های که می توانند فرهنگ سازی کنند مانند صداوسیما و بهزیستی تفاهم نامه نوشته شد تا با عملیاتی کردآنها زمینه حضور بیشتر مردم در فعالیت های ورزشی فراهم شود.
وی اضافه کرد: در شش ماه گذشته ۷۵۰ برنامه ورزش همگانی توسط هیات و باهمکاری ارکان های مختلف درمناسبت ها برگزارشد که حاصل آن افزایش سلامتی شهروندان است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس، تعریف مدل درورزش همگانی با کمک اساتید دانشگاه و ایحاد کمیته همگانی در رشته های مختلف ورزشی را به عنوان دیگر اقدامات انجام شده درراستای گشترش ورزش در میان شهروندان نام برد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

کمک ۵۰۰ میلیونی به فجر شهید سپاسی

کامیاب یادآور شد: درحوزه ورزش قهرمانی نگاه اداره ورزش و جوانان فارس به بازی آسیایی جاکارتا است وبه همین منظور تاکنون ۱۶ جلسه دراین زمینه تشکیل شده است.
وی ادامه داد: به منظور مشخص شدن توانمندی ورزشکاران فارس دررشته های مختلف برای شرکت در مسابقات آسیایی درروزهای آتی جلساتی باهیات های ورزشی برگزار می شود تا مشخص شود در چه بخش های فارس می تواند نماینده داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: دربخش ورزش حرفه ای نیز درحد امکان حمایت هابی انجام شده که نمونه آن حمایت های صورت گرفته ازفجرشهید سپاسی شیراز است.
به گفته کامباب اداره کل ورزش و جوانان فارس تا کنون نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان به تیم فوتبال فجرشهید سپاسی شیراز کمک کرده است.
۳۰ درصد از هیات های ورزشی در جهت مثبت تغییر می کنند
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در بخش دیگری از این نشست اعلام کرد: تا خرداد سال آینده ۳۰ درصد از هیات های ورزشی باید در جهت مثبت تغییر کنند.
وی همچنین اعلام کرد در چند شهرستان استان فارس سالن های ورزشی حجاب را برای اوسعه ورزش بانوان ایجاد خواهیم کرد که در برخی از شهرستان ها مثل استهبان و نی ریز و خرامه کار ساخت این سالن ها وارد مرحله اجرایی شده است.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

اعزام ۲۵ جوان استان به کشورهای اسلامی
کامیاب تگاه ویژه به به مسائل جوانان را از اولویت های اداره کل ورزش و جوانان فارس دانست و گفت: این اداره از لحاظ کیفیت طرح های ارائه شده برای مسائل جوانان در کشور اول و از نظر امتیاز در این زمینه دوم شده است که تشکیل ستاد ساماندهی جوانان استان و افتتاح خانه جوان از جمله مهمترین اقدامات ما در حوزه جوانان بوده است.ضمن اینکه از سال ۹۵ کنگره محرم و جوانان را برگزار خواهیم کرد و در زمینه ورزش محلات با تکیه بر پتانسیل جوانان نیز برنامه ویژه خواهیم داشت.
وی از برگزاری طرح گردشگری با عنوان جوان آرمانی خبر داد و گفت:قرار بر این شده که ۲۵ نفر از جوان های استان فارس را به منظور آشنایی بیشتر جوانان استان با صنعت گردشگری به یکی از کشورهای اسلامی اعزام کنیم که به احتمال زیاد این کشور مالزی باشد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

پلمپ ۵۰ باشگاه متخلف
مدیرکل ورزش و جوانان فارس با تاکید بر نقش سازنده بخش خصوصی در جهت رشد و اعتلای ورزش گفت: نگهداری بخش خصوصی در ورزش کار یسار سختی است. در این مدت تلاش فراوانی داشته ایم که پگاه فارس را به ورزش برگردانیم تا در رشته بسکتبال دوباره فعالیت کنند.
وی در عین حال نظارت بر کار باشگاههای خصوصی را ضروری دانست و گفت: اداره کل ورزش و جوانان مجوز برای فعالیت ورزشی صادر می کند نه مجوز فروش مواد آسیب زا! بر همین اساس در چند ماه گذشته ۵۰ باشگاه را که اقدام به فروش مواد آسیب زا می کردند و فعالیت ورزشی را بهانه ای برای کاسبی آن هم از نوع خطرناک کرده بودند،پلمپ کردیم.

استقبال از نقدهای سازنده
کامیاب سپس عنوان کرد: هدف اصلی رشد و موفقیت ورزش فارس است و درهمین راستا از نقدهای سازنده صاحب نظران حوزه های مختلف استقبال می شود.
وی یادآور شد: درهمین راستا جلسات شورای مشورتی با مدیران سازمان ها ی مردم نهاد، روسای هیات ها و ادارت ،بخش خصوصی و خیرین و نیز باشگاه های ورزشی برگزارشده است که نظرات حاضران دراین جلسات تجمیع شده و در شورای معاونین برای تصمیم گیری مطرح می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس همچنین اظهارداشت: ورزشی نویسان به عنوان افرادی که به صورت حرفه ای ورزش را بررسی می کنندمی توانند نظرات و انتقادات خود را بیان کنندتا با مطرح شدن و تحلیل آنهادرراستای رشد ورزش استان گام برداشته شود.
دراین نشست ورزشی نویسان نظرات و انتقادات خود را بیان کردند و درپایان اعلام شد موضوع نشست مشورتی بعدی با ورزشی نویسان نقش رسانه ها در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی سال آینده است که در شیراز برگزار خواهد شد.

ع

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.