مدیرکل جمعیت هلال احمر فارس خبر داد؛ ارتقاء رتبه فارس از ۲۲ به هفتم کشور

خبرپارسی – مدیرکل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: سال گذشته جمعیت هلال احمر استان فارس از رتبه ۲۲ به رتبه ۷ کشور رسید و در تلاشیم که رتبه نخست را در سال جاری کسب کنیم.

حسین درویشی که در مراسم بازدید استانندار فارس از مجموعه جمعیت هلال احمر فارس سخن می گفت، ضمن گرامیداشت هفته و روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، افزود: سال گذشته ۵۰ دوره آموزشی توسط این جمعیت برگزار شده است وهمچنین پایگاه‌های امداد و نجات در نقاط دور دست استان، نظیر شهرستان‌های داراب، مهر، لامرد، ارسنجان احداث شده است .

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان فارس با بیان اینکه انبار برای اقلام غذایی در شهرستان‌های فیروزآباد، خرامه، کازرون، زرقان، سروستان احداث شده است، افزود: ۳۵ پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر در سطح استان در تمام ایام فعالیت دارند که در ایام نوروز ۹۹ خدمات پایگاه‌ها به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام بوده است.

درویشی همچنین با اشاره به اینکه توسط این جمعیت، مرکز جامع توانبخشی راه‌اندازی شده و خدمات درمانی ارائه می‌شود، گفت: سال گذشته جمعیت هلال احمر استان فارس از رتبه ۲۲ به رتبه ۷ رسید و در تلاشیم که رتبه نخست را در سال جاری کسب کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات این جمعیت از زمان شیوع ویروس کرونا (کوید ۱۹) در استان فارس، گفت: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در استان شعب هلال احمر با ۸۵ شعبه در ورودی‌های استان اقدام به تب سنجی و طرح غربالگری کرد .

او با بیان اینکه در ۵ ورودی شهر شیراز، ترمینال‌ها و فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز، اقدامات غربالگری و تب سنجی افراد توسط هلال احمر انجام شده است، ادامه داد: امدادگران و داوطلبان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱ میلیون و ۸۵۰ نفر را مورد پایش تب سنجی قرار دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر همچنین در مبادی ورودی شهرستان‌های استان با ارائه توصیه‌های حمایت روانی به صورت حضوری و با توزیع بروشور بر کاهش و کنترل استرس و هیجانات روحی و روانی مردم کوشیدند.

او گفت: ۴۵ هزار بسته بهداشتی توسط این جمعیت تهیه شده و با هماهنگی معاونت بهداشتی علوم پزشکی در اختیار خانواده ها قرار گرفت، علاوه بر آن ۵ هزار بسته معیشتی نیز بین نیازمندان توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.