مدیرعامل توزیع برق شیراز: قطعی برق موضوعی ملی است و ارتباطی با استان ندارد

خبرپارسی – مدیرعامل توزیع برق شیراز گفت: بحث قطع برق و اعمال خاموشی در روزهای اخیر، موضوعی ملی است و ارتباطی با تصمیم گیری در سطح استان فارس یا شهر شیراز ندارد.
جلال زراعت پیشه، صبح دوشنبه ۱۱ تیر در نشستی با خبرنگران با بیان اینکه، شرکت توزیع برق شیراز برای نخستین بار در کشور، مرکز اجرائیات برق را راه اندازی کرده و با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، نسبت به جمع آوری برق های غیرمجاز اقدام می کند، افزود: از ابتدای کار تاکنون بیش از ۱۷ هزار برق غیرمجاز جمع آوری یا تبدیل به مجاز شده است.
مدیرعامل توزیع برق شیراز همچنین از گرفتن دستور دادستانی برای مقابله قانونی با مشترکین تجاری پرمصرف خبر داد و گفت: بسیاری از رفتارها را ما هم بد می دانیم اما به لحاظ قانونی نمی توانیم ورود کنیم.
وی ادامه داد: هرچه بتوانیم فرهنگ مصرف بهینه برق را بین شهروندان ترویج دهیم، به حتم شاهد کاهش مصرف سرانه آب نیز خواهیم بود که تاثیر آن در ابعاد مختلف به مصرف کننده باز می گردد.
زراعت پیشه با بیان اینکه استفاده از ریسه های برق و کولرهای گازی در تمام ساعت ها موجب افزایش شدید مصرف شده است، افزود: مصرف برق در بخش تجاری نیازمند اصلاح الگوها است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با این تاکید که همراهی و مشارکت مردم می تواند در بهینه سازی مصرف برق موثر باشد، گفت: یکی از واحدهای پرمصرف، بانک ها بود که از اردیبهشت ماه، اقدام به تعویض تعرفه های کنتور این واحدها کرده ایم.
او با بیان اینکه این اقدام با هماهنگی و همکاری مدیران بانک ها انجام شده است، گفت: با این اقدام ساعت اوج مصرف برای بانک ها را ۱۱ تا ۱۵ تعریف کرده ایم، در این ساعت بهای برق مصرفی بیش از سایر ساعت ها محاسبه می شود.
زراعت پیشه گفت: خوشبختانه و براساس روال همه ساله، زمستان و بهار تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع برق در محدوده ی توزیع برق شیراز انجام شده و فارغ از حوادث و اتفاقاتی که غیرقابل پیش بینی محسوب می شود، این شبکه پایداری کامل دارد.
وی با تصریح اینکه کاهش بارش ها در زمستان ۹۶ و بهار ۹۷ باعث افت سطح آب پشت سدها خصوصا در استان خوزستان به عنوان یکی از مهمترین قطب های تولید انرژی برق شد، گفت: امسال مقدار تولید برق به واسطه کاهش تولید در نیروگاه های برق آبی کمتر از سال گذشته است.
زراعت پیشه با بیان اینکه برق قابل ذخیره سازی در مقیاس بزرگ نیست، گفت: همیشه باید تلاش کرد بین تولید و مصرف تعادل وجود داشته باشد .
مدیرعامل توزیع برق شیراز گفت: بحث قطع برق و اعمال خاموشی در روزهای اخیر، موضوعی ملی است و ارتباطی با تصمیم گیری در سطح استان فارس یا شهر شیراز ندارد.
او با بیان اینکه شرکت توزیع برق شیراز برای رفاه شهروندان تلاش خود را معطوف کرده است، گفت: ارائه برنامه برای خاموشی هایی که دیسپاچینگ مرکز درخواست می کند، امکان پذیر نیست، زیرا زمان و میزان ثابتی ندارد.
زراعت پیشه در عین حال گفت: محدوده تحت پوشش توزیع برق شیراز را به ۶ منطقه تقسیم بندی کرده ایم و تلاش این بوده که اگر اعمال خاموشی ضرورت دارد، بین تمام نقاط توزیع شود؛ البته بیمارستان ها، مراکز حساس، چاه ها و مخازن ذخیره آب از نقاطی است که مشمول خاموشی نمی شوند.
او همراهی کشاورزان با توزیع برق شیراز را خوب اعلام و اضافه کرد: قرارداد فروش انرژی به کشاورزان ۲۰ ساعته است و در قبال ۴ ساعتی که کشاورز همکاری دارد، پاداشی به او تعلق می گیرد.
این مدیر صنعت برق اعتقاد دارد که امسال نباید تمرکز را بر مصرف بهینه تنها در ساعت های اوج مصرف گذاشت زیرا مصرف برق در هر ساعتی مصرف آب را نیز به همراه دارد لذا برای تولید برق در نیروگاه های برق آبی نیازمند مصرف آب هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.