ماجراهای گل به‌خودی‌ پیاپی وزیر بهداشتِ روحانی!/ از ابقای غیر قانونی ایمانیه تا دفاع از طرح پوپولیستی دولت یازدهم

خبر پارسی – نقل از بهار نیوز – قبل از ورود به این بحث، باید اشاره ای ابتدایی و گذرا به یک ارزیابی در محافل سیاسی داخلی داشته باشیم که بر طبق آن با توجه به سیاستهای شکست خورده دولت احمدی نژاد (تضعیف اقتصاد کشور و بی‌ارزش ساختن پول ملی، گرانی و انزوای جهانی کشور و … ) خود اصولگراها نیز به خوبی می‌دانند که اکثریت مردم هرگز در انتخابات آینده، به آنان و و وابستگان آشکار به آنان رای نخواهند داد، لذا حمایت تمام قد پایداری‌ها و اصولگراها از کارهای پوپولیستی دکتر هاشمی وزیر بهداشت دولت روحانی، و اینکه همیشه سوژه دوربین‌های صدا و سیما و رسانه‌های اصولگراست بسیار معنی دار و کاملا سیاسی به نظر می‌رسد. تحلیل این نظریه البته مورد بحث این گزارش یا حتی دغدغه تایید یا تکذیب ما نیست.

بحث اصلی در مورد طرح پرسر و صدای تحول سلامت این است که هم اکنون کدام مرجع مستقلی غیر از خود مدیران وزارتخانه در مورد میزان کاهش زیرمیزی و یا دیگر فواید پایدار این طرح گزارشی داده که بتوان به آن استناد کرد؟ در حالیکه طرح تحول با افزایش تعرفه ها در بسیاری موارد همان مبلغ زیر میزی در بخش خصوصی که مردم چاره ای جز مراجعه به آنجا را ندارند، را رسمیت بخشید و قانونی کرد و حتی در موارد متعددی پرداختی مردم در این بخش حتی از زیرمیزی هم بیشتر کرده است!

این خطر هم هست که به محض ایجاد بحرانی برای بیمه ها (که با کاهش قیمت نفت محتمل هست)، بخش دولتی درمان و مراجعان آن هم از طرح تحول دچار صدمه شدید شوند، چنانچه هنوز بیمه ها بخش عمده ای از بدهی‌های ناشی از این طرح را حتی در بخش دولتی پرداخت نکرده‌اند و هزینه‌های مصرف شده در این طرح از محل سهم درمان یارانه ها بوده که عمدتا به صورت خرید تجهیزات عمدتا مصرفی در بیمارستان‌های دولتی مصرف شده و بخش‌های آموزش و بهداشت و پژوهش کاملا مغفول مانده اند.

به عقیده مخالفین طرح تحول سلامت، مثل یارانه نقدی احمدی‌نژادست که فعلا وزیر با پشتیبانی رسانه‌های اصولگرا و ظاهر مردم پسند طرح به خصوص در بخش دولتی، از تبلیغ آن سود می برد ولی محتملا کمر بخش بهداشت و درمان کشور را در آینده می‌شکند. طرح دیگر عملا شکست خورده وزیر، مقیم کردن پزشکان در بیمارستانهای آموزشی در قبال پرداخت روزانه تا ۷۵۰ هزارتومان از بودجه مملکت هست که می توان گفت در بسیاری موارد فقط اتلاف بودجه بوده و در این بیمارستان‌ها حتی مدیریتی که بتواند دستیاران سال آخر را هم در کشیک‌های قانونی شان مقیم بیمارستان کنند وجود ندارد چه برسد به مقیم کردن اساتید این دستیاران!

غیر عملی بودن این طرح حتی صدای مدیران مربوطه را هم درآورده، جالب است در همین مجموعه پرداخت حق انکالی روزانه اساتید فقط ۴۰۰۰ تومان است که نشانه دهنده نابسامانی و عدم کارشناسی در طرح‌های این وزارتخانه می باشد که باعث بی میلی پزشکان و ناکارآمدی این انکالی ها شده است.

افزایش اخیر و غیر معمول رسمی تعرفه سونوگرافی در ادامه تحول سلامت شاهکار جدید وزارت بهداشت است بطوریکه در ماه گذشته این تعرفه ها بطور متوسط دو تا چهار برابر اضافه شدند که آشکارا خلاف سیاست‌های مجموعه دولت برای کنترل تورم است. این میزان افزایش تعرفه‌ها، تاکنون سابقه نداشته و مهم و عجیب اینکه قیمت‌های جدید بیشتر از افزایش قیمت معمول خود انجمن رادیولوژی کشور که نهادی خصوصی و نماینده خود رادیولوژیستهاست می‌باشد!

گفتنی اینکه انجمن رادیولوژی معمولا سالیانه در حدود نرخ تورم قیمت‌ها را بالا می برد که این تقریبا قابل درک بود و عملا هیچ کسی تعرفه ای بیش از آن را نمی گرفت. اگر عمده قیمت‌های جدید بر عهده بیمه ها بود شاید تا حدی قابل فهم و قابل دفاع بود ولی سهم زیادی از این افزایش‌ها همانند دیگر افزایش قیمت‌های طرح تحول در بخش خصوصی، افزایش دریافتی از بیمار خواهد بود که با توجه به تورم و گرانی‌های به ارث رسیده از دولت قبل، چنین فشار مضاعفی قطعا مورد نظر و سیاست مجموعه دولت روحانی نیست و بسیار بعید است ریس‌جمهور در جریان کامل این تغییرات قرار گرفته باشد.

آقای وزیر به جای وادار کردن سازمانهای بیمه به تقبل تعرفه‌های جدید، بدون توجه به وضعییت اقتصادی وخیم مردم، اصل اضافه قیمت را بر دوش مردم گذاشته است زیرا سازمانهای بیمه گر مثل سابق حتی در بخش خصوصی فقط ۷۰ درصد تعرفه بخش دولتی و نه ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی را می پردازند و بقیه یعنی عمده هزینه بر دوش بیماری است که دلش به دفترچه بیمه ای خوش است که یک عمر در ازای آن به سازمان مربوطه حق بیمه پرداخت کرده است!

گران کردن درمان بسیار متفاوت و دردناک تر از گرانی دیگر کالاها و یا حتی مواد غذایی است زیرا مردم برای حفظ جان خود و عزیزانشان ناچار به پرداخت این هزینه ها هستند و گریزی از آن ندارند. پرداخت عمده هزینه‌های افزایش یافته توسط مردم و نه سازمان بیمه گر، قطعا موجب سرگردانی و نارضایتی بیماران می‌شود زیرا امکان انجام سونوگرافی در این حجم وسیعی که در هزاران مرکز خصوصی کشور روزانه انجام می‌شود در بیمارستان‌های دولتی و یا تامین اجتماعی اصلا امکانپذیر نیست و فقط در درصد کمی از بیمارستانهای دولتی سونوگرافی آنهم به تعدادی محدود انجام می‌شود.

در این شرایط، اقدام سازمانهای بیمه بر نپرداختن سهم خود از تعرفه خصوصی بی معنی است مگر اینکه آنها از اساس درستی تعرفه وزارت را نپذیرند. این مشکل این سازمانها و وزارتخانه است که باید حل
به عوض شرکت‌های بیمه‌گر، بر مردم فشار می‌آورند
شود نه اینکه توپ و یا بمب افزایش قیمت‌ها را به زمین مردم بیاندازند زیرا به علت عدم توانایی مراکز دولتی و تامین اجتماعی در خدمات رسانی به بیمه شده ها، قطعا مردم مجبورند باز هم برای انجام سونوگرافی‌های گران شده به مراکز خصوصی بروند و تعرفه خصوصی بپردازند و بدون شک عده ای به خاطر گرانی قید انجام آنرا خواهند زد و بیماریشان بدون تشخیص در مراحل ابتدایی، پیشرفته خواهد شد و حتی پزشکان دیگر رشته‌ها نیز برای تجویز سونوگرافی‌ها گران جهت بیماران خود دچار محدودیت می‌شوند.

بنابراین نه فقط وجه دولت و توده مردم از این طرح متضرر می‌شوند حتی سلامتی مردم نیز بازیچه این طرح وزارتخانه شده است. نشانه این گل به خودی جناب وزیر سریعا در رسانه‌های مخالف دولت نمایان شده که این افزایش تعرفه را مثل پتک بر سر دولت زده و قطعا باید منتظر آتش وسیع عوارض این طرحها بر علیه دولت در آینده باشیم، و آقای وزیر احتمالا در این مورد هم به عوض جوابگویی کنار خواهد کشید و جا خالی خواهد داد و ضربه ها و اعتراضات سهم دولت خواهد شد.

آقای دکتر هاشمی باید نیک بداند که دولتی که با تلاش شبانه روزی جوانان اصلاح‌طلب و رسانه‌های محدود بدون هیچ چشمداشتی چه در فضاهای مجازی و چه در جامعه توانست در انتخابات پیروز شود، دولتی که رهبران و فعالان اصلاحات با درخواست و تشویق مردم برای رای دادن به آن در واقع از آبروی خود مایع گذاشتند را نباید با این طرحهای اشتباه از عقبه مردمی خود محروم کرد.

از سوی دیگر و در نگاه سیاسی، وزیر بهداشت از همان ابتدای وزارتش به خاطر اینکه فامیل نزدیک او یعنی نماینده مخالف دولت شهر مشهد، سخنگوی پایداری‌هاست از سوی عده ای سهمیه گروه پایداری در دولت روحانی قلمداد شد، رای بالای او در مجلس فعلی که بعضی از تندروهای پایداری با کوچکترین بهانه‌ای با بقیه وزرا مخالفت و آنها را احضار می‌کنند این ظن را افزود اما بعد هم انتصابات او بسیار مورد دار و حول افراد خاصی بود که ظاهرا و یا قلبا معتقد به پایداریها هستند، البته همه پایداریها یک تفکر یکسان ندارند و بعضی مثل اطرافیان احمدی‌نژاد گروه پایداری را احتمالا فقط در حد نردبانی برای پیشرفت خود قبول دارند و نه بیشتر.

به نظر می رسد، تفکرات عملیاتی شخص وزیر بهداشت و بعضی منتخبانش بیشتر شبیه گروه احمدی‌نژاد است تا هسته اصلی پایداری، به خصوص که رفتارهای پوپولیستی و نمایشی وزیر الگو گرفته و کپی خود احمدی‌نژاد است. اینکه ایشان آنقدر جلوی دوربین‌ها ظاهر شده که حتی از سوی فردی غیر سیاسی مثل معاون محیط زیست هم مورد اعتراض قرار گرفته و یا تمام جراحی‌های افراد در حصر را که مورد احترام اصلاح‌طلب‌ها هستند را راسا انجام می‌دهد (در حالیکه در خود تهران صدها پزشک دیگر نیز توانایی انجام آن را دارند) احتمالا در راستای همین سیاست‌هاست.

عملا این کارهای نمایشی وزیر هیچ امتیازی واقعی برای دولت روحانی و اصلاح‌طلب ها ندارد زیرا از یک سو سفرهای متعدد و یک‌سری اقدامات دیگر مثل سرزدن به بیماران ویژه و خبرساز، شائبه فعالیت‌های پوپولیستی را به‌ وجود می‌آورد و از سوی دیگر، ایشان اظهارنظرهایی را درمورد مسائل جزئی حوزه سلامت انجام می‌دهد که اعلان آنها از سوی یک وزیر کم سابقه است. مثل اینکه خیار و سیب را با پوست نخورید یا آجیل شور نخورید و …! و یا حکم سوال برانگیر برای ابقای رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که گرایش سیاسی نزدیک به جبهه پایداری دارد…

وزیر بهداشت با مقاومت چند ماهه در برابر اعتراضات دانشجویان، اساتید و خانواده ی بهداشت و درمان استان فارس، حکم ابقای این رییس را در حالی صادر کرد که وی از سال ۸۴ برای دو دوره ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را بر عهده داشته و قانونا نمی توانسته برای بار سوم چنین مسوولیتی را بپذیرد. در بعضی دیگر از استانها نیز علیرغم مخالفت استاندار و بعضی دیگر از نهادهای مهم استان، جناب وزیر بدون توجه به ملاحظات استاندار که همکاری او قطعا برای پیشبرد کار دانشگاهها ضروریست به انتصابات مشابهی دست زد که در راستای بقیه انتصابهای مورددار او بوده است.

وجود افرادی در راس روابط عمومی وزارتخانه و شورای جذب هیئت علمی و … باعث شده تا اعضای گروه پایداری در سطح وزارتخانه تاخت و تاز کنند، البته رییس ستاد انتخاباتی قالیباف هم اخیرا توسط وزیر به قایم مقامی انتخاب شده تا جمع افراد مخالف اصلاحات در وزارت کاملتر شوند! وزیر بهداشت در یکی دیگر از انتصابات خود رسول دیناروند را که معاون باقری لنکرانی در دولت نهم بود به عنوان معاون غذا و دارو منصوب کرد. کسی که از نزدیک ترین افراد به باقری لنکرانی وزیر احمدی نژاد و عضو جبهه پایداری و گزینه اول این گروه برای انتخاب ریاست جمهوری بود.

در مورد جار و جنجال روغن پالم هم که بدون معرفی کارخانجات متخلف به مردم قضییه فراموش شد، بخش عمده تخلفات مربوط به زمان دولت‌های گذشته است. آقای دیناروند که اکنون رئیس سازمان غذا و داروست در زمان آقای احمدی‌نژاد هم این سمت را داشته است و قطعا نقش اداره او در بی توجهی به استفاده از این روغن در گذشته قابل کتمان نیست و خود او که در گذشته متصدی سلامت غذا و داروی کشور ست باید پاسخگو باشد.

تعداد زیادی از مدیران وزارت بهداشت از دولت‌های نهم و دهم هستند و ابقای چنان مدیرانی که در دوره آنها این بی توجهی‌های نظارتی به سلامت مردم صورت گرفته توسط آقای وزیر، و فقط صنایع و کارخانجات مربوطه را مقصر دانستن در واقع نوعی فرافکنی و عدم پذیرش مسولییت وزارت بهداشت در عدم نظارت کافی و اشتباه خود وزیر در ابقای چنین مدیرانی است.

30 دیدگاه برای “ماجراهای گل به‌خودی‌ پیاپی وزیر بهداشتِ روحانی!/ از ابقای غیر قانونی ایمانیه تا دفاع از طرح پوپولیستی دولت یازدهم

  1. پس با این ترتیب باید صبر کرد تا انتخابات مجلس انجام گردد تا با حضور نمایندگانی دلسوز در حوزه بخش بهداشت ودرمان نظارت کامل تری در این حوزه صورت گیرد وامیدوار باشیم که لااقل مردم استان فارس بیش از این درزمینه طرح پزشک خانواده متضرر نشوند ولی ای کاش قبل از آن نمایندگان فعلی و پزشکان وخود مردم چاره ای می اندیشیدند تا از این وضع نجات یابیم

  2. یکی از مصیبتهای مملکت اینه که همه مشاغل ، سیاسی تعریف می شوند .اگر رییس یک دانشگاه علوم پزشکی ، کارآیی خوبی ندارد ، نقد شود و بقیه مراحل ، اما به صرف اینکه گرایش سیاسی خاصی دارد ،باید عوض شود ، رفتار بسیار سخیف حزبی و جناحیست . مگر ریاست دانشگاه ، مثل استانداری و فرمانداری ، پست سیاسیت که باید حتما” عوض شود ؟ در گیلان ، در دولت قبل هم کسی سالها بر کرسی ریاست دانشگاه ،تکیه زد که اصلا” در خط فکری دولت وقت نبود ، ولی تا قبل از وزارت دکتر هاشمی ، تعویض نشد. دوستان ، تنها وزیری که در دولت فعلی تا حدی مردم تاثیر عملکردش را عملا” مشاهدا کردند ، وزیر بهداشت است که قطعا” طرح تحولش هم اشکالاتی بعضا” اساسی نیز دارد ، اما کل طرح رو زیر سوال بردن ، آن هم صرفا” بخاطر مسایل سیاسی ، منصفانه نیست .

  3. لطفاً در مورد تقلب گسترده در آزمون دستیاری خبر تهیه کنید و صدای اعتراض ما را به گوش مسؤلین مربوطه برسانید

  4. با سلام لطفا در مورد اخبار مربوط به آزمون ورودى دستیار پزشکى ٩۴ و ابهامات پیرامون آن مخصوصا زیر سوال رفتن صحت آزمون گزارش تهیه فرمایید. قطعا وظیفه رسانى شفاف سازى حقایق مى باشد.با تشکر

  5. باسلام
    خواهشمندیم به شبهات پیش آمده در آزمون دستیاری ۹۴ و سهمیه های نا معقول مازاد که سبب می شود عده ای افراد ناشایسته به رشته های تخصصی دست پیدا کنند نیز بپردازید.
    خواهشمندیم این معضل پیش آمده که از دیگر دستاورد های وزیر محتر است نیز رسانه ای شود، باشد که با دستان شما حق به حق دار برسد.ممنونم

  6. خبرگزاری محترم
    آزمون دستیاری تخصصی پزشکی امسال با شبهات فراوان همراه بود… اکثریت پزشکان شرکت کننده در این آزمون اعتقاد راسخ به وجود تقلب گسترده در آزمون را دارند… همچنین وجود سهمیه های نامعقول و عجیب و غریب تخصص پزشکی که باعث شده پذیرش سهمیه آزاد به کمتر از نصف تقلیل یابد باعث آشفته تر شدن وضع تخصصهای پزشکی شده، اگر سری به اینستاگرام رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری و رییس مجلس بزنید با تعداد فراوان کاکنتهای اعتراضی در این زمینه مواجه میشوید… لطفا گزارشی در این مورد تهیه فرمایید.

  7. ما از طرف اکثریت پزشکان شرکت کننده در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی امسال اعتقاد راسخ به وجود تقلب گسترده در این آزمون را داریم و از طرفی سهمیه های غیر منطقی پذیرش دستیار تخصصی باعث میشود آینده سلامت ملت ایران به دست افراد نامناسب یا کم سواد بیفتد… خواهشمندیم به این مسیله عنایت و رسیدگی بفرمایید.

  8. جناب وزیر اینهمه از زیر میزی و درآمد غیر مجاز پزشکان حرف میزنن خیلی خوب میشه درآمد ماهانه و قیمت سهام بیمارستان خصوصیشون رو هم اعلام کنن بجای اینکه مردم رو به جون پزشکها بندازن.مایه تاسفه که واسه اهداف شخصی و خوب جلوه دادن خودشون کسانی رو پایمال میکنن که بعضا از ایشون دلسوز تر و شایسته ترن.با شو و نمایش و عوام فریبی ذهن مردم رو از اونچه که بواقع سهمشان در درمان هست منحرف میکنن.طرح تحول ادامه پیدا نمیکنه چون تا چند وقت دیگه کل بودجه مملکت میره.طرحی که نه سودی به حال مردم داره نه پزشکان.زنده باد وزیر بهداشت که واسه وجهه خودش فقط داره دو تا کار میکنه…۱_عوام فریبی ۲_نابودی علم و آینده پزشکی کشور

  9. لطفا در مورد تخلفات وسیع در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی امسال و نتایج اولیه عجیب و بی سابقه امسال و هم چنین کاهش ناعادلانه سهمیه آزاد داوطلبان به کمتر از ۵۰درصد کل اطلاع رسانی و پیگیری بفرمایید.وزارت بهداشت که متاسفانه پاسخ گو نیست

  10. با تشکر از خبرگزاری خبر پارسی،ما پزشکان شرکت کننده در آزمون دستیاری دوره۴۲نسبت به وضعیت غیرعادی و تعجب آور نمرات و رتبه های این آزمون به شدت اعتراض داریم و خواهان بررسی تخلفات احتمالی هستیم

  11. خبرگزاری محترم با سلام لطفا در مورد شبهات پیش آمده در آزمون دستیاری امسال و کاهش چشمگیر سهمیه آزاد به کمتر از نصف گزارشی تهیه فرمایید.

  12. با ساام.ازشاهکارای دیگر وزارت بهداشت امتحان رزیدنتی امساله که سهمیه ازاد رو خیلی کم کردن)زیر۵۰درصد)وسهمیه محروم ورزمندگان را نزدیک به ۶۰درصد کردن.با این وجود ورود نخبه ها سخت ترشده.تا چندسال دیگه ما یه مشت پزشک بیسواد خواهیم داشت.واقعا متاسفیم

  13. این هم گل بخودی دیگری از وزارت بهداشت!!!!ابهامات فراوان مبنی بر تقلب در آزمون دستیاری پزشکی که مطمئنا از مهمترین کنکورای هر کشوریه.و کاهش ظرفیت پذیرش دستیار در سهمیه آراد به چهل و پنج درصد بدلیل سهمیه های مختلفو نا عادلانه!! یعنی اگر سوال پاسخنامه یا رتبه نخریده اید حق متخصص شدن را ندارید!!!!!!!! و در ادامه اون پاسخنامه های پر الف آزمون کارشناسی ارشد پزشکی!!! هشتاد درصد گزینه های درست یک آزمون رسمی در یک کشور گزینه ی الف بوده است!!!!!!!!!!

  14. لطفاً تقلب گسترده در آزمون دستیارى اردیبهشت ٩۴ را مورد بررسى قرار دهید.

  15. با سلام و احترام
    اینجانب و بسیاری از همکاران پزشک شرکت کننده در ازمون دستیاری اردیبهشت ۹۴به احتمال گسترده در ازمون دستیاری معترض میباشیم و اعتراض خود را به گوش مسیولین وزارت بهداشت رسانده متاسفانه هیچ توجهی به این موضوع نشد و بدون هیچ توضیح قابل قبولی ادعا کردند که امتحان در صحت کامل تجرا گردید در حالی هر سال شاهد این گونه تخلفات در این ازمون هستیم تا جایی سال ۸۸این ازمون مجددا برگزار گردید پس دور از انتظار نیست که این اتفاق تکرار شده باشد. با وجود این بی توجهی از سوی وزارت بهداشت همکاران پزشک ناامید نشده و تلاش خود راجهت اگاه کردن مسئولین از این اتفاق را ادامه داده حتی در فضای مجازی . از شما خبرگزاری محترم خواهشمندیم که در روشن شدن این مسیله ما را یاری کنید تا در اینده شاهد نتایج سو این ازمون ناعادلانه در اینده سلامت جامعه نباشیم.با تشکر

  16. با سلام
    ما جمع کثیری از پزشکان شرکت کننده در آزمون دستیاری تخصصی سال ۹۴ خواهشمندیم نسبت به شبهات پیش آمده در خصوص آزمون دستیاری پزشکی مبنی بر احتمال تقلب ما را یارى کرده و خواستار پاسخ گویى از مسئولین مربوطه شوید.
    همچنین کاهش سهمیه آزاد به کمتر از نصف ظرفیت امسال موضوع دیگری ست که به شدت باعث بی عدالتی در برگزیدن پزشکان با سواد برای رشته های تخصصی میشود،لذا تقاضای برسی موارد فوق را داریم.

  17. با سلام
    لطفا در خصوص شک و شبهه ی ایجاد شده در خصوص صحت و سلامت برگزاری آزمون دستیاری پزشکی ۹۴ که تا الآن بدون پاسخ مناسب از طرف سازمان های مربوطه باقی مانده و همچنین کاهش چشمگیر سهمیه مناطق آزاد و تضییع حقوق بسیاری از پزشکان، گزارشی تهیه فرمایید.
    با تشکر

  18. با سلام،خواهشمندیم در خصوص تقلب گسترده در امتحان دستیاری تخصصی پزشکی ۹۴ که در دوره ایشان رخ داده و با انکار این تقلب که شواهد بسیاری هم برای آن وجود دارد عملا به شعور همه ی پزشکان توهین توهین شده هم پیگیری های لازم را انجام دهید،با تشکر

  19. با سلام
    لطفا به تقلب وسیعی که در ازمون دستیاری پزشکی ۹۴ رخ داده رسیدگی شود همچنین کاهش سهمیه های آزاد ضربه مضاعفی به دانشجویان نخبه کشور وارد میکند
    آینده سلامت جامعه در خطر است

  20. جمع زیادی از داوطلبان ازمون دستیاری حقشان ضایع شده است .تقلب گسترده در ازمون صورت گرفته که ما به عنوان یک دانشجو توان ااثبات ان را نداریم اما هیچ کس صدای اعتراض ما را نمیشنود

  21. با سلام و خسته نباشید
    لطفا پیگیرِ مساله سلامت برگزارى آزمون دستیارى پزشکى و تقسیم بندى ناعادلانه سهمیه ها باشید.
    با تشکر

  22. با سلام
    از شرکت کنندگان در آزمون ورودى دستیار تخصصى ٩۴ مى باشم که امسال ابهامات و حواشى زیادى داشته است به نحوى که صحت آزمون زیر سوال است و عده زیادى از داوطلبین با در نظر گرفتن احتمال بالاى تقلب در این آزمون درخواست بررسى صحت آن را به مراجع ذى صلاح ارائه کرده اند. از شما خواهشمندیم با جمع آورى اطلاعات و تهیه گزارش با این موضوع به بررسى آن و شفاف سازى در مورد نحوه پذیرش دستیار تخصصى در کشور کمک کنید، که مسلما کمک به ارتقا سلامت جامعه و البته پیشگیرى از صدمات ناگوار و غیر قابل جبران در بخش بهداشت و درمان کشور مى باشد.
    پیشاپیش از شما سپاسگزارم

  23. سلام لطفا در مورد تقلب درازمون دستیاری ٩۴ و فروش رتبه و سوال و شبهاتی که درمورد این امتحان بوجود امده ،بررسی بفرمایید

  24. ما جمع کثیری از پزشکان شرکت کننده در آزمون دستیاری تخصصی سال ۹۴ خواهشمندیم نسبت به شبهات پیش آمده در خصوص آزمون دستیاری پزشکی مبنی بر احتمال تقلب ما را یارى کرده و خواستار پاسخ گویى از مسئولین مربوطه شوید. با تشکر

  25. دستیاری تخصصی پزشکی امسال با شبهات فراوان همراه بود… اکثریت پزشکان شرکت کننده در این آزمون اعتقاد راسخ به وجود تقلب گسترده در آزمون را دارند… همچنین وجود سهمیه های نامعقول و عجیب و غریب تخصص پزشکی که باعث شده پذیرش سهمیه آزاد به کمتر از نصف تقلیل یابد باعث آشفته تر شدن وضع تخصصهای پزشکی شده، اگر سری به اینستاگرام رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری و رییس مجلس بزنید با تعداد فراوان کاکنتهای اعتراضی در این زمینه مواجه میشوید… لطفا گزارشی در این مورد تهیه فرمایید.

  26. با سلام و احترام
    اقای وزیر در اخبار ۲۰:۳۰ فرمودند که اینکه ۸۰ درصد یه پاسخنامه اگه الف باشه عیب نداره.فرمودند اگه کسی خونده باشه میتونه جواب بده.ولی نفرمودن اگه کسی نخونده باشه ولی خیلی اتفاقی و بی غرض بهش گفته شده باشه که کلا الف بزنین قبولین تکلیف چیه؟اینه اون استانداردی که ازش حرف میزنن؟بسیار خندیدیم موقع پخش اخبار

  27. باعرض سلام خدمت خبر گزاری محترم..
    خواهشمندیم موارد مربوط به تقلب در آزمون دستیاری امسال و همچنین کاهش ظرفیت ناعادلانه پدیرش آزاد به ۴۵درصد که مغایر با عدالت اموزشی است را پیگیری فرمایید

  28. با سلام و خسته نباشید
    وجود پزشکانى که با تقلب و خرید رتبه و سوال در امتحان دستیارى پذیرفته شده باشند نه تنها پایمال کردن حق دیگر پزشکان میباشد بلکه خیانتى بس بزرگ در امر بهداشت و پزشکى این مملکت است.
    علاوه بر این موضوع کاهش سهمیه آزاد پذیرش دستیارى در آزمون امسال به ۴۵٪ ظلم آشکارى در حق ما پزشکان بدون سهمیه میباشد.
    لطفا در مورد تقلب در آزمون دستیارى و تغییر سهمیه پذیرش امسال پیگیرى نمایید و مانع تضییع حق ما پزشکان جوان شوید.

  29. با سلام
    متاسفانه مجددا شاهد تقلب در امتحان دستیارى امسال بوده ایم .چنین مسئله اى در یک کشور اسلامى بسیار ناپسند و نابخشودنى است چرا که پزشکان مستقیما با جان مردم سرو کار دارند .
    پزشکى که با تقلب و پول و تضییع حق صدها نفر وارد رشته تخصصى شده باشد در آینده نیز قطعا در مسیر اخلاق و جوانمردى حرکت نخواهد کرد و نتیجه این امر گریبانگیر آحاد مردم خواهد شد.
    علاوه بر این مسئله،در امتحان دستیارى امسال سهمیه آزاد ۴۵٪شده است که ظلم دیگرى در حق ما پزشکان بدون سهمیه میباشد.
    خواهشمندیم جهت احقاق حقوق ما کمک نمایید و جریان تقلب و تغییر سهمیه را پیگیرى نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.