فرودگاه شیراز به مسافرانش خاطره تلخ هدیه می دهد!/ از همبر ۳۳ هزار تومانی تا املت ۷۵ هزارتومانی،زلزله قیمت ها در فرودگاه شیراز!

خبر پارسی – فرزاد صدری – فرودگاه را در دنیا ایستگاه خاطره نامیده اند.ایستگاهی برای ثبت خاطراتی شیرین و ماندگار.این تعریف اما برای فرودگاه شهید دستغیب شیراز کاملا برعکس است!فرودگاه شیراز برای مسافرینش خاطراتی تلخ را رقم می زند که حاکی از سرکیسه شدن اوست!
سری به فست فود فرودگاه می زنم قیمت ها را که می پرسم، صد رحمت به باج گیران سر گردنه می فرستم! آنها لا اقل این توجیه را دارند که حمل بار تا گردنه سختی های خاص خودش را دارد اینجا اما فرودگاه تا شهر دو دقیقه فاصله دارد.
به گزارش خبر پارسی در حالی که یک همبرگر معمولی در ساندویچ فروشی های سطح شهر همراه با مخلفات ۳۵۰۰ تومان قیمت دارد،همین ساندویچ را در فرودگاه شهید دستغیب شیراز باید به قیمت ۲۵ هزار تومان خریداری کنید.قیمت همبر مخصوص در شهر ۷ هزارتومان و در فرودگاه ۳۰ و ۳۳ هزار تومان است!به عبارتی اگر بخواهید همراه با ساندویچ چیز برگر خود، یک آب پرتقال و یک سالاد معمولی هم میل کنید باید ۲۵ هزار تومان اضافه پرداخت کنید. ۱۵ هزار تومان برای آب پرتقال و ۱۰ هزارتومان برای سالاد که سر جمع می شود ۵۸ هزار تومان ناقابل فقط برای یک همبر،سالاد و آب پرتقال!
وقتی گرانی قیمت ها را با یکی از مسافران در میان گذاشتم با انتقاد از نرخ عجیب قیمت ها در فرودگاه شیراز گفت: به خاطر دارم روزی برای صرف یک املت به همراه آب پرتقال ۷۵ هزارتومان پرداخت کردم!
بنا بر این گزارش اگر قیمت هر تخم مرغ را ۳۰۰ تومان حساب کنیم و قیمت تمام شده یک گوجه را نیز همین مقدار بدانیم و به این ها روغن و نمک و نان و دیگر مخارج را اضافه کنیم در بد بینانه ترین حالت یک املت را باید بین شش تا هشت هزار تومان بدانیم و اگر بخواهیم هزینه اجاره مکان در فرودگاه را نیز به یک وعده املت بیفزایم باید ۱۰ هزارتومان برای املت سفارشی خود پرداخت کنیم.یعنی اگر قیمت یک لیوان آب پرتقال را نیز همان ۱۵ هزار تومان محاسبه کنیم در نهایت صبحانه ای به قیمت ۲۵ هزار تومان میل کرده ایم قیمتی که البته باز هم بالاست اما با ۷۵ هزار تومان هنوز ۵۰ هزار تومان فاصله دارد!
اقلام دیگر در فرودگاه نیز دست کمی از این قیمت ها ندارد.یک لیوان چای بسته به این که شما شیک پوش و آراسته باشید یا نباشید،متفاوت است!چای را به مسافران شیک پوش ۵ تا۱۰ هزارتومان عرضه می کنند و به مسافران اتو نکشیده ۳ هزار تومان! گاهی حتی یک بطری کوچک آب معدنی ۵۰۰ تومانی را در فصل تابستان مجبوری ۳ هزار تومان خریداری کنی!
یکی از مسافران فرودگاه که زیاد به تهران رفت و آمد می کند به خبر پارسی گفت: برای شیراز و عناوینش متاسفم!شهری که خود را مدعی پایتخت فرهنگی می داند و افتخار عنوان سومین حرم اهل بیت را دارد، در فرودگاهی که آن هم به نام معلم اخلاق مزین است یک فنجان چای نبات را به قیمت ۱۰ هزارتومان عرضه می کند و برای اینکه شما را فریب دهد یک شکلات صد تومانی هم پای آن می گذارد این در حالی است که همین چای با همین کیفیت را در فرودگاه تهران۱۵۰۰ تومان عرضه می کنند.
این مسافر که گذرش به فرودگاه های دبی و لندن هم افتاده است،می گوید در این فرودگاه ها نیز قیمت یک فنجان چای حدودا با فرودگاه تهران یکی است اما اینکه چرا در شیراز هیچ نظارتی بر قیمت ها وجود ندارد،سئوالی است که مدیران ارشد استان باید پاسخگو باشند.
مسافر دیگری که شاهد این گفت و گوست با تایید صحبت های شهروند شیرازی می گوید:وقتی من در اعتراض به قیمت ۳ هزارتومانی یک بطری آب معدنی به برخی مسئولان فرودگاه مراجعه کردم ابتدا گفتند : مجبور نیستی آب معدنی مصرف کنید!
این مسافر افزود: به این مسئوول محترم گفتم وقتی پروازهای شما تاخیر دارد مسافر به آب و چای و غذا نیاز پیدا می کند،شاید من با قیمت هایی که شما ارائه می دهید جرات نکنم یک بطری آب بخورم اما نمی توانم زن و بچه ام را از خوردن آب منع کنم که جناب مسئوول فرمودند:این بندگان خدا نیز بی تقصیرند وقتی قرار است ماهی سیصد میلیون تومان! اجاره بدهند باید برای ایجاد درآمد و پرداخت کرایه اجناس خود را به قیمتی دهند که ضرر نکنند.
به گزارش خبر پارسی سئوال اینجاست که چرا باید غرفه های فرودگاه سیصد میلیون توان در ماه اجاره بدهند؟استدلال اجاره گران غرفه ها اصلا استدلال خوبی نیست.اصلا فرودگاه نباید گران باشد. این گزارش به هیچ عنوان مخالف ایجاد درآمد برای شهر نیست چرا که درآمد کسب کردن آبروی شهر است نه آبرو بردن شهر! با درآمدهای فعلی غرفه داران فرودگاه،آیا برای شهر آبرو می خریم یا آبرو می بریم؟ اساسا در بسیاری از فرودگاه های دنیا قیمت ها تکس فری است و مالیات اجناس را به شما برمی گردانند.از همین رو در بسیاری از فرودگاها قیمت ها از قیمت های شهر حتی ارزانتر است،اما اینجا و در فرودگاه شیراز اگر شما اجناس را تا ده یا بیست درصد هم گرانتر از شهر بخرید هنر کرده اید!
به نظر می رسد پیمانکاران، مدیریت هواپیمایی و دلالان از کیسه مردم به بهای بی آبرویی شیراز،سود می برند!.
متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس در نظارت بر فرودگاه بسیار ضعیف و ناتوان عمل می کند تا جایی که فرودگاه شیراز یک دفتر ۲ متری توریست اینفورمیشن هم ندارد!مدیریت ضعیف گردشگری در فارس به جای استاندارد سازی خدمات،گرانی را به گردشگران سوغات می دهد!
بنا بر این گزارش خدمات در فرودگاه شیراز از هر زاویه که نگاه کنی ضعیف است! علی رغم اینکه اخیرا نما سازی فرودگاه شیراز به این مکان هویت دوباره ای بخشیده و حتی از فرودگاهی مثل مهرآباد تهران بسیار زیباتر شده و مایه مباهات شهروندان است اما خدمات دهی در فرودگاه همه تلاش های زیباسازی فرودگاه را بر باد داده است!کافی است نگاهی به ناوگان حمل و نقل فرودگاه بیندازید. انواع و اقسام خودروها با شکل و شمایل بسیار زننده و درب و داغان به صورت نامنظم و بدون هیچگونه نظارتی مسافر جابجا می کنند.خودروهایی که کثیف،بدون شیشه بالابر با بوی نامطبوع هستند،تصور کنید مسافر فرودگاه شیراز هستید و با این خودروها روبرو می شوید، بلافاصله شهر گل و بلبل در ذهنتان زیرو رو می شود به ویژه وقتی از شما نرخ بالا هم می گیرند.
فرودگاه را در دنیا ایستگاه خاطره نامیده اند.ایستگاهی برای ثبت خاطراتی شیرین و ماندگار!

2 دیدگاه برای “فرودگاه شیراز به مسافرانش خاطره تلخ هدیه می دهد!/ از همبر ۳۳ هزار تومانی تا املت ۷۵ هزارتومانی،زلزله قیمت ها در فرودگاه شیراز!

  1. باسلام خدمت سردبیر
    باید بگویم این فرآیند یکی از هزاران فزآیند مشکل دار فرودگاه شیراز که معضلات آن را کسی که چندین بار مسافرت هوایی رابرگزیده می داند ازسرویس های ایاب ضعیف ولابی فرودگاه وسالن انتظار آن که همه اش بدون ارایه خدمتی تنها صرف سرکیسه کردن مسافران وخاطراتی که برای هرکس ناخوشایند است رابه دنبال داردحال که نماینده شیراز توقع دارند مردم مسافرت هوایی بیشتر داشته باشند حال آنکه در فرودگاه شیراز اگر اشخصی برایش مسافرت هوایی ضرورت نباشد آن را انتخاب نمی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.