فرج الله رجبی: فارس مرکز حضور افکار مختلف و بروز این افکار و اندیشه ها بوده است

خبرپارسی – نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، شیراز و فارس مرکز حضور افکار متفاوت و نمود و بروز این افکار و اندیشه‌ها بوده است، گفت: امروز جریان‌های سیاسی و فکری مختلف در فارس و شیراز وجود دارند که تحت شرط قرار داشتن زیر چتر نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه به فعالیت مشغولند.

فرج‌الله رجبی پیش از ظهر جمعه ۲۸ اردیبهشت در جلسه‌ی شورای اداری استان فارس که با هدف معرفی نماینده‌ی جدید ولی فقیه در فارس تشکیل شده بود، با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی ائمه‌ی جمعه‌ی فقید شیراز، آیت‌الله دستغیب را مهذب نفوس معرفی کرد که آنچه می‌گفت از ژرفای دل بر می‌خواست و لذا تاثیرگذار بود.

رجبی آیت‌الله حائری‌شیرازی را دارای ذهنی نقاد و فعال دانست که همواره تلاش می‌کرد بین زمان، مکان و دین رابطه برقرار کرده و پاسخی در انطباق با شرایط زمانی و مکانی برای مسائل دینی و ارائه آن به جامعه پیدا کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از آیت‌الله ایمانی نیز به‌عنوان شخصیتی با حسن سلوک و رفتار مطلوب و دارای سعه‌ی صدر یاد و اضافه کرد که امیدواریم حضور حجت‌الاسلام دژکام نیز مزید برکاتی برای مردم شیراز و فارس باشد.

او تصریح کرد: نکته‌ی اساسی اینکه هرکس مورد وثوق رهبری باشد، مورد وثوق آحاد ملت و در نتیجه نمایندگان ملت نیز خواهد بود.

رجبی با یادآوری اینکه شیراز و فارس مرکز حضور افکار متفاوت و نمود و بروز این افکار و اندیشه‌ها بوده است، گفت: امروز جریان‌های سیاسی و فکری مختلف در فارس و شیراز وجود دارند که تحت شرط قرار داشتن زیر چتر نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه به فعالیت مشغولند.

رجبی تاکید کرد: اکنون تفاوت آراء و نظرات وجود دارد و هر فرد از هر سلیقه‌ی سیاسی و با هر اندیشه‌ای تلاش می‌کند راهکارهایی را که می‌شناسد، فکر و تدبیر کرده و مسائل را با آنها حل کند.

او با تصریح اینکه اصلاح طلب و اصولگرا در هر شعبه و شاخه‌ای در گذشته‌ی انقلاب و استقرار نظام، دفاع مقدس، دفاع از کیان اسلام و نظام حاضر بوده‌اند، گفت: در این رابطه هیچ کس بر کس دیگری برتری نداشته و همه این افکار ریشه در گذشته انقلاب داشته و دارند؛ بدون اینکه کسی در سابقه نسبت به دیگری برتری داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اختلاف نظر بعضا رحمت است، گفت: خواسته‌ی اول ما از حجت‌الاسلام دژکام، این است که همانند آیت‌الله ایمانی پذیرای جریان‌های مختلف باشند و آنها را ذیل مسئولیت خود بدانند و همه را جریان‌های درون نظام قلمداد کنند تا این مجموعه با حسن همکاری کارها را به پیش ببرد.

رجبی گفت: نکته‌ی دوم اینکه، شما (امام جمعه‌ی شیراز) چهره‌‌ای دانشگاهی هستید و بر مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه اشراف و آگاهی دارید؛ امروز در جامعه و در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … غیرمجاز زیاد است و احساس می‌شود باید به‌دنبال مجازها و بیان آنها برای مردم باشیم.

نماینده مردم شیراز گفت: امروز نیاز است که به جامعه‌ی جوان بگوییم این کارها را دین و جامعه‌ی مسلمان مجاز می‌داند و شما اجازه دارید انجام دهید؛ اگر به جوان می گوییم فلان کار را نکن به او در مورد اینکه اجازه انجام چه کاری را دارد هم بگوییم؛ مدیران نمی‌توانند از منظر بنیان دینی صحبت کنند اما علما می‌توانند.

رجبی تصریح کرد: جوانان جامعه‌ی ما دین‌دار هستند، فطرتشان دینی است و معتقد به نظام هستند و باید ببینند که مسئولان به آنان اطمینان و اعتماد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.