علی اکبری : عصبانیت، آشفتگی، پرخاش و اتهام های بی مورد جناح اصول گرایی قابل فهم است

خبر پارسی -علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی دو انتخابات سرنوشت ساز اخیر گفت اقبال مردم به  نتیجه این رویداد بزرگ نشان از اوج مردمسالاری دینی و اقتدار نظام بود.

وی که در جمع دبیران احزاب اصلاح طلب و منتخبین شورای شهر شیراز سخن می گفت مردم را برنده ی انتخابات اخیر دانست و با اشاره به مشارکت بالغ بر ۴۲ میلیون رای دهنده ، گفت  این کار برزگ مردم دنیارا شگفت زده و  دشمنان را نا امید کرد و در داخل و خارج به همه پیام صریح و روشن داد.

نماینده مردم شیراز گفت مردم با انگشتان رنگین خود اعلام کردند ؛ سرنوشت خود را خودمان رقم می زنیم، به همه فهماندند زر و زور و تهدید و تطمیع بی اعتبار است، نشان دادند که تخریب ها و عوام فریبی ها خللی در اراده آنها وارد نخواهد کرد، با رای خود گفتند که توهین به شعورشان را نمی پذیرند، برهنه و شفاف گفتند که رای خود را پیش فروش نمی کنند….. افسوس که عده ای پیام و صراحت بیان و رفتار  مردم را درک نکرده اند و یا نمی خواهند درک کنند.

اکبری گفت: البته عصبانیت، آشفتگی، پرخاش و اتهام های بی مورد جناح اصول گرایی قابل فهم است. سالهاست به رغم همه ی ابزارهای تبلیغاتی در اختیار و دستیابی رایگان به تریبون ها، رسانه های جمعی، مساجد و تکایا و اعزام هزاران مامور در هفته ای اخیر به روستاها برای تخریب دولت و حتی سوء استفاده از ظرفیت ها، اعتبار و امکانات برخی نهادهای نظام بر خلاف توصیه امام(ه)، با ” نه” میلیون ها رای دهنده مواجه شده اند. انتظار چنین پاسخی را از مردم نداشتند ولی جامعه، خسته از تندروی ها و عوام فریبی های آنان دست به اقدامی بزرگ و غرور آفرینی زده اند.

نماینده مردم شیراز گفت   امید می رفت بعد از انتخابات، همگرایی باشد و با استفاده از فرصت پیش آمده به مشکلات مردم رسیدگی شود. اما جناح رقیب کماکان به تخریب و انکار روی آورده و تاسف اینکه از تریبون هایی که وظیفه ی ارشاد و دعوت دارند صدای توهین و نفاق شنیده می شود.

وی در ادامه گفت آنان به جای آسیب شناسی، باز آرایی، به جای تغییر رفتار، به جای پایبندی به قانون و توصیه های امام و رهبری، گام به گام از مردم و فاصله می گیرند و هر بار که صحنه را واگذار می کنند اصلاح طلبان را متهم می کنند.

به گفته وی  اخیرا دبیران تشکل های اصولگرایان شیراز که با “نه” بزرگی در انتخابات شورای شهر مواجه شده اند در بیانیه ای، اصلاح طلبان را به رسوایی بی سابقه و فاجعه بار، قانون شکنی، ورود نا اهلان به شورای شهر و…متهم کرده اند! استفاده از القاب و واژه های گزنده در خور افرادی که مدعی خدمت به شهر و شهروندان است نمی باشد و موجب تعجب و تاسف است.

نماینده  مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مشارکت و رفتار مسئولانه مردم و تشکر از تمامی دست اندکاران، گفت: از همان ابتدا، انتخاب اعضای شورای شهر را بدون جانبداری از کسی، به تشخیص  و داوری مردم سپردم و اینک نیز از جمعی افراد دانش پایه و مورد وثوق مردم که به پارلمان شهر راه یافته اند، ضمن احترام به تمامی نامزدهایی که فرصت پیدا نکرده اند، پشتیبانی و همکاری خواهم نمود. امیدوارم با همگرایی و همفکری تلاش مضاعف نمائیم تا با ارایه خدمات بهتر و رشد توسعه ی شاخص های انسانی در شهر، امید و آرامش را به شهروندان هدیه کنیم. یادمان باشد که در آینده ای نزدیک باز مردم داوری خواهند کرد.

نماینده مردم شیراز در خاتمه در خصوص نقش و رای مردم در نظام اسلامی به نقل از صحیفه نور جلد ١١ صفحه ٣۴ گفت ، حضرت امام ( ره ) فرمودند ” ما خود تابع آرای ملت هستیم ، ملت ما هر طور رای داد ما هم از آن تبعیت می کنیم . خدا …. پیغمبر. .. به ما حق نداده است که به ملتمان یک چیزی را تحمیل بکنیم ……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.