علت مرگ بانوی معتاد مصرف بیش از حد مواد مخدر بود

خبرپارسی – معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: بنا به گزارش کالبد شکافی، علت مرگ بانوی معتاد کارتن خواب را زیاده روی در مصرف مواد مخدر بوده است نه یخ زدگی به دلیل سرما .

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن ارائه گزارش در خصوص اتفاق فوت یک بانوی معتاد متجاهر در تاریخ ۹ دیماه گفت: خانمی که ۹ دیماه فوت شد اهل کرمانشاه بود و متولد سال ۱۳۴۰، او ۶۰ بار جمع آوری شده و ۷ مرتبه به کمپ ترک اعزام شده بود، نامبرده ۲ بار زندان رفته و چند مرحله مشاوره داشته است که متاسفانه مجدد به اعتیاد روی آورده بود .

حسن پور علت مرگ بانوی معتاد ارتن خواب را زیاده روی در مصرف مواد مخدر عنوان کرد و افزود: طبق گزارش کالبد شکافی، نامبرده به دلیل اوردوز و زیاده روی در مصرف مواد مخدر فوت شده و شایعه مرگ به دلیل یخ زدگی وسرما  شده صحیح نیست .

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در خصوص عدم ایجاد گرمخانه در سطح شهر شیراز گفت: با توجه به اینکه بنده سال گذشه تقریبا در همین ایام مسئولیت پذیرفتم لذا به دلیل نزدیکی به ایام نوروز مجبور بودیم تمام وقت خود را مصروف بحث استقبال از مهمانان را داشته باشیم، بالطبع برای رسیدگی به امور دیگر هیچ فرصتی باقی نمانده بود .

محمد حسن پور با اظهار خوشحالی از ایجاد حساسیت عمومی در خصوص مسئله فوق که موجب پیگیری بیشتر و یهتر امور می شود، افزود: اداره آسیب های اجتماعی ما بر اساس قانون در سال ۷۶ شکل گرفته است و تلاش داشتیم امسال از بحث مدیریت چه نرم افزاری و چه در بخش سخت افزاری، کارهایی انجام شده که بی نظیر است .

او با بیان اینکه در بحث پیشگیری آسیب های اجتماعی با معاونت فرهنگی شهرداری تداخل داریم، افزود: در حال حاظر در این خصوص فعالیت خود را حول محور کارهای فرهنگی متمرکز کرده ایم .

حسن پور با تاکید براینکه برای مدیریت آسیب های اجتماعی باید همه دستگاه ها پای کار بیایند تا کار انجام شود گفت: در بحث پیشگیری تمام کاردست ما نیست، به عنوان مثال یکی از عوامل بیکاری و مسایل اقتصادی است که ریشه در جاهای دیگر دارد .

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز پدیده مواد مخدر را امری پیچیده عنوان کرد و ادامه داد: در بحث گرمخانه ها وافراد معتاد مشکل داریم که حاظر نیستند در آنجا حضور پیدا کنند واز طرفی هیچ کس هم حاظر نیست کنار خانه اش گرمخانه شکل بگیرد .

حسن پور اعتقاد دارد که برای پایین آوردن آسیب های اجتماعی باید از مقطع کودکی کار کرد و می افزاید: در این خصوص برنامه های متنوعی تدارک دیده ایم برای کودکان کار که تا حدودی هم موفق بوده ایم و شادابی این افراد در پی داشته است.

او کارهای فرهنگی انجام شده در خصوص آسیب های اجتماعی را موثر دانست و افزود: در حوزه ورزش، با همکاری جانبازان ورزشکار در رشته بسکتبال اقداماتی انجام شده که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد .

حسن پور از آماده کردن مکانی برای صیانت از معتادین اشاره کرد و گفت: موضوع صیانت و نگهداری معتادین و رسیدگی بعد از ترک اعتیاد بسیار مهم است لذا شهرداری بزودی مکان هایی برای مدیریت این موضوع آماده می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.