طرح بازنشستگی رانندگان در مجلس در دست بررسی است

خبرپارسی – مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: موضوع بازنشستگی  رانندگان با سابقه ۲۵ سال کار و ۵۵ سال سن یکی از خواسته جدی کامیون داران است که این مهم نیاز به تامین اعتبار دارد و مجلس درحال بررسی تامین بودجه این مطالبه کامیون داران است

علیرضا سیاهپور یکشنبه ۱۳ بهمن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احصا مطالبات کامیون داران استان که منجر به اعتراض و اعتصاب چند روزه انها در خرداد ماه امسال شده بود؛ عنوان کرد: با رایزنی های انجام شده با مجلس شورای اسلامی و دستگاه مربوطه بخش قابل توجهی از این مطالبات انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: موضوع بازنشستگی  رانندگان با سابقه ۲۵ سال کار و ۵۵ سال سن یکی از خواسته جدی کامیون داران است که این مهم نیاز به تامین اعتبار دارد و مجلس درحال بررسی تامین بودجه این مطالبه کامیون داران است

وی همچنین  شاخص تن کیلومتر یکی از راهکارهایی عنوان کرد که از اواخر شهریو ماه با ابلاغ یک عدد ثابت براساس هزینه راننده، بیمه، بیمه شخص ثالث، درمان، سوخت و هزینه های مرتبط با موافقت اتحادیه کامیون داران مشخص شد.

سیاهپور افزود: هزینه های متغیر براساس تجارب رانندگان در استان ها برپایه قیمت حمل در هر مسیر برای کالاهای عمومی از ۶ دیماه در سامانه حمل بار اعلام شد که براساس تایید صنف رانندگان این توافق صورت گرفته است.

وی در خصوص آمار تصادفات استان گفت: استان فارس با ۱۳ ورودی اصلی و فرعی،  ۲ کریدور شمال و جنوب و همچنین با داشتن طول محورهای طولانی؛  یکی از استان های پرریسکی است که احتمال تصادف را بالا می برد.

سیاهپور خاطرنشان کرد: همچنین محورهای روستایی و شهری و تقاطع زیاد در استان منجر به حادثه هایی شده است و این درحالی است که از نظر طول راه رتبه اول و میزان تردد کامیون جز استان های اول هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه در سه ماه منتهی به شهریور ۹۴؛ ۱۷۰ نقطه پرتصادف احصا و ‌به استان ابلاغ شد است؛ یادآورشد: این تعداد نقطه آشکار سازی و ایمن سازی شده تا به راننده اعلام تصادف قبلی شود.

سیاهپور افزود: در ۶ ماه سال آینده حداقل ۵۰ درصد نقاط به سمت رفع ایراد و بهسازی خواهد رفت.

وی با بیان اینکه۲۸ درصد تصادفات رخ به رخ است؛ ابراز کرد این نشان دهنده حواس پرتی و عجله راننده است.

سیاهپور با بیان اینکه از ۲۸ هزار کشته طی ۱۰ سال گذشته به ۱۶ هزار رسیده ایم؛ عنوان کرد: در تصادفات جاده ای فوتی ۵ درصد کاهش داشته ایم اما دغدغه ما حضور پراید در جاده است چراکه ۳۵ درصد تصادفات در نوروز گذشته مربوط به خودرو پراید و پژو بوده است.

وی با بیان اینکه طول جاده های فارس از هزار و ۵۰۰ کیلومتردر ابتدای انقلاب به ۲۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است؛ عنوان کرد:  عمر مفید جاده های آسفالت فارس ۱۵ سال است که بعد از این باید نگهداری کرد ودر حال حاضر جاده ای در استان نداریم که خراب شده باشد.

سیاهپور افزود: براساس استاندارد ها هر ۹ ماه یکبار باید جاده ها را خط کشی کنیم که برای خط کشی ها بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان براساس پیشنهاد پیمانکار باید هزینه کرد در حالی که کل اعتبار ما در سال رقمی در حدود ۱۳۰ میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.