ضرورت بازنگری طرح جامع آب های سطحی شیراز

خبرپارسی –  نود و یکمین جلسه فوق العاده کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز به بررسی وقوع سیل اخیر، اقدامات صورت گرفته در زمان سیل و اقدامات مورد نیاز جهت ارتقای ایمنی شهر شیراز و تاب آوری در برابر سیل پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز ، «نواب قائدی» در این جلسه با تاکید بر بازنگری طرح جامع آب‌های سطحی شهر شیراز تا پایان تیرماه سال جاری، گفت: طرح جامع مهار سیلاب و جمع آوری آبهای سطحی یکی از دغدغه‌های این کمیسیون است که در بودجه سال گذشته نیز دیده شده بود، امسال نیز در دستور کار این کمیسیون است تا تمامی نقاط پر خطر شهر که در معرض آبگرفتگی هستند عملیات لوله گذاری دفع آبهای سطحی در آن مکانها صورت گیرد.

قائدی در ادامه با اشاره به مشکلات بوجود آمده در شهرک سعدی، با بیان اینکه مشکلات و گرفتاریهای ناشی از سیل را باید به فرصت تبدیل کرد، گفت: اگرچه وقوع سیل اخیر مشکلات و ناراحتی هایی را برای مردم بوجود آورد، اما گاهی اوقات، مشکلات می‌تواند سبب خیر باشد و با تلاش مضاعف و برداشتن قدم‌های خیر در این راه، می‌توان آرامش و آسایش را به شهرک‌های آسیب دیده و مردم برگرداند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه رسالت  این کمیسیون، عمران و آبادانی شهرکهای آسیب دیده است، گفت: تلاش می‌کنیم در حیطه قوانین و وظایف خود آنچه که منجر به رضایتمندی و خوشحالی مردم شود، انجام گردد.

قائدی ادامه داد: چندین طرح برای شهرک سعدی مد نظر بوده که با جدیت و پیگیری کمیسیونهای عمران و معماری شهرسازی، پیش بینی هایی برای نقاطی از این شهرک شده، که انشاالله با قدمهایی که برداشته می‌شود بتوانیم مشکلات این منطقه را برطرف کنیم.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به اقدامات شهرداری شیراز همزمان با وقوع سیل و قبل از آن گفت: کنترل ایمنی پل‌های واقع در مسیر سیلاب و بر روی رودخانه خشک، لایروبی، دیوارگذاری و احداث شیب شکن در رودخانه خشک، از بسیاری مشکلاتی که ممکن بود برای ساکنین مجاور رودخانه خشک بوجود آید، جلوگیری کرد.

نواب قائدی همچنین با اشاره به دوربینهای نظارت تصویری که در محل‌های حادثه و برروی برخی پل‌های رودخانه خشک نصب شده بودند، گفت: این دوربین‌ها علاوه بر بحث نظارتی در حوزه ترافیک، در بحث قضایی و تحلیل موضوعات مربوط به سیل، نقش قابل توجهی داشته اند.

وی اضافه کرد: معاونت فنی و عمرانی و شهرداران مناطق مرتبط با رودخانه مکلف شدند نسبت به ترمیم و مقاوم سازی پی، پایه پلها و دیواره قسمتی از رودخانه خشک که دچار آب شستگی شده اقدام و ضمن کنترل ایمنی کامل، عملیات دیوار گذاری بخشهای دیگری از رودخانه نیز انجام شود.

قائدی همچنین افزود: مقرر شد که معاونت حمل و نقل و ترافیک نسبت به نصب دوربینهای نظارت تصویری در تمامی پل‌ها و نقاط در خطر سیل اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به طرح تاب آوری شهرشیراز در برابر سیل گفت: در این خصوص نیز مقرر شد شهرداری شیراز در اسرع وقت نسبت به تهیه این طرح وانتخاب مشاور ذیصلاح اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با تصریح بر اینکه باید نگاه کامل و جامعی به مدیریت بحران داشته باشیم، خواستار بازنگری در ساختار سازمانی مدیریت بحران شهرداری شد.

سخنگوی شورای شهرشیراز با اذعان به اینکه شورای شهر و شهرداری برای ایجاد آرامش و رفع مشکلات مردم در حیطه اختیارت خود تمامی تلاش خود را بکار بسته است، خاطر نشان کرد: شورای شهر شیراز نسبت به مردم متعهد است و در کنار وظایف خود، براساس یک تفکر انسان دوستانه تحت هرشرایطی در کنار مردم خواهد بود.

یادآور می شود در حین این جلسه کارشناسان حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاههای خود در رابطه با سیل شیراز پرداختند و برای تاب آوری شیراز در برابر سیل و پیشگیری از مشکلات احتمالی، راهکارهایی ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.