صعود نفت از گران شاپوری تا تختی

خبر پارسی -عبدالکاظم دریساوی – وقتی نوستالژی و ورویا از دوسو حرکت می کنند و تو را در فاصله ای بین سکون و حرکت به مرور خاطرات و اندیشه و رویاهایت نگه می دارد تنها خواستن و امید به برخاستن و چشم به آینده ای بهتر داشتن است که نوستالژی هایت را به سود و در جهت خواسته هایت به کار می گیرد .

گران شاپوری یا ورزشگاه تختی ؟! این نه یک انتخاب که مروری بریک تاریخ باشکوه در فوتبال است .حالا صنعت نفت پس از گذر از “رنجها “در مسابقه ای نفس گیر برابر فجر سپاسی میهمان شیرازی خودبا نتیجه دوبریک نوستالژی و خاطره را به حضوری دیگر پیوند زد تا شادی از گران شاپوری تا ورزشگاه تختی و از آنجا تا هر آن جایی که آبادانی ها سکنی گزیده اند فراگیرد و فوتبال این دردانه عزیز آبادانی های دیروز و امروز و فردا شور و شوقی دیگر یبافریند.

نفت از ماراتن لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد .این مهمترین خبر برای آبادانی ها بود .خبری مهمتر از نان شب و معضل بیکاری !! این اولین بار نیست که این تیم محبوب فوتبال اینگونه صعود میکند اما هربار به دلیل وجود اختلافات مدیریتی و دیدگاه ها و سلایق جورواجور و انواع سهم طلبی ها و سهم خواهی ها به شکل نومید کننده ای به همان مکان پیشین باز می گردد .اما این بار حق فوتبال آبادان و مردم فوتبال شناس این شهر خاطره انگیز است که نماینده محبوبشان در فوتبال حضوری پایدار و متعالی همراه با فوتبالی مثال زدنی داشته باشند .

باید دانست که در فوتبال نمی توان با آزمون و خطا و مجموعه ای نامتحد واز لحاظ کیفی ومدیریتی باعیار متوسط ادامه داد .خوزستانی ها و بویژه آبادانی ها از وزارت نفت انتظار داشته و دارند که فارغ از هرگونه دیدگاههای غیر علمی و نگاه های غیر مدیریتی بهتربن ها را به کار گرفته و به دور از هرگونه حاشیه پردازی از عناصر و نیروهای زبده آبادانی نهایت بهره را ببرند .در غیر این صورت تراژدی سقوط برای چندمین بار اتفاق خواهد افتاد .

آبادان هیچ گاه علیه نفت نبوده است . این یک حقیقت اثبات شده است .اما وقتی نفت علیه نفت وارد کارزار مدیریتی و مسایل حاشیه ای آن می شود آن گاه تکرار ناکامی و سقوط حتمی است .نفت برای حضوری با شکوهتر درلیگ برتر باید از هم اکنون به فکر بازسازی و تقویت همه جانبه باشد تا فوتبال که سهم زیادی در زندگی و حافظه اجتماعی این دیار دوست داشتنی دارد خلاقانه تر به نمایش خود ادامه دهد و فوتبال ایران از تماشای بازی های این تیم لذت ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.