صرفه جویی۲۰ میلیارد ریالی با بومی‌سازی ۱۶ ترانس مربوط به یو پی اس های برق در زاگرس جنوبی

رئیس اداره تدارکات کالا شرکت بهره برداری نفت Ùˆ گاز زاگرس جنوبی منصوب شد† 1§Ù†

خبرپارسی – رئیس اداره تدارکات کالای شرکت بهره‌برداری نفت و‌ گاز زاگرس جنوبی گفت: با بومی سازی ۱۶ عدد ترانس مربوط به UPS های برق چاه‌ها و دیگر مراکز عملیاتی صنعت نفت، ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی حاصل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و‌ گاز زاگرس جنوبی، سید محمود طیبی، گفت: این UPS ها ساخت کشور ایتالیا است که به دلیل تحریم های ظالمانه، تامین ترانس آنها سخت و زمان بَر بود و علاوه برآن بیش از ۲۲ میلیارد ریال هزینه در بر داشت به همین دلیل پروژه بومی سازی آنها در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه این تجهیزات به دلیل تامین پایدار برق چاه‌ها و دیگر تجهیزات فرآورشی از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: ولتاژ این دستگاه ها از ۵۹ تا ۴۰۰ ولت است و برق مورد نیاز چاه‌های نفتی، چندراهه‌ها، مراکز جمع آوری و تفکیک نفت و گاز را تامین می کنند.

رئیس اداره تدارکات کالای شرکت بهره‌برداری نفت و‌ گاز زاگرس جنوبی، افزود: به منظور بومی سازی این تجهیز، اطمینان از پشتیبانی آنها و همچنین کاهش هزینه ها، پس از بررسی های فنی و تخصصی، یکی از شرکت های توانمند داخلی در زمینه تولید تجهیزات الکترویکی شناسایی و اولین نمونه آن اسفند ماه سال قبل ساخته و به صورت آزمایشی در‌ مدار تولید قرار‌گرفت.

طیبی با بیان اینکه پس از تست موفق نمونه آزمایشی، ساخت ترانس های بعدی نیز در دستور کار قرار گرفت و تمامی UPS های منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد به این ترانس ها مجهز شدند، افزود: هزینه تمام شده ساخت این تجهیز در داخل کشور را ۲ میلیارد ریال است که با این اقدام ضمن توانمند سازی و تقویت تولید کنندگان داخلی و همچنین در دسترس بودن خدمات پس از فروش آن، حدود ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی نیز به دست آمد.

طیبی در پایان گفت: این پروژه با همکاری واحد برق منطقه عملیاتی سروستان و سعادت آباد و مهندسی تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی انجام شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از شرکت های بهره‌برداری نفت و گاز تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با مرکزیت شهر شیراز در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.