صدور پرواته پایان کار به شرط در نظر گرفتن دسترسی مورد نیاز معلولین

خبرپارسی – شهردار منطقه ۶ شیراز گفت: از صدور پروانه پایان کار بدون در نظر گرفتن دسترسی های مورد نیاز معلولین در کلیه ساختمان های عمومی و مجتمع های مسکونی سطح منطقه جلوگیری می شود و کارکنان نیز به این مهم اهتمام دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس سروی تاکید کرد: صدور مجوزهای ساختمانی و پایانکار در این منطقه بر اساس مقررات و ضوابط شهرسازی مرتبط با معلولین و جانبازان جهت تسهیل در دسترسی و عبور و مرور این دسته از افراد است. همچنین در تمامی پروژه های عمرانی در دست اجرا مناسب سازی برای دسترسی افراد توانخواه به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

 وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در این زمینه اضافه کرد: از جمله اقداماتی که این منطقه در زمینه تردد آسان شهروندان در همه مقاطع سنی به خصوص افراد معلول و کم توان انجام داده است می توان به عملیات ساماندهی و بهسازی پیاده رو بلوار شهید رجایی به مساحت  ۱۰ هزار متر مربع و مناسب سازی ضلع شرقی و غربی بلوار میرزای شیرازی اشاره کرد، که عملیات عمرانی این پروژه ها به پایان رسیده است.

شهردار منطقه ۶ خاطرنشان کرد: ساماندهی مبلمان شهری، احداث رمپ در ورودی پارک ها و بوستان ها، جمع آوری موانع و علمک های فلزی و مناسب سازی سرویس های بهداشتی عمومی در سطح منطقه از جمله دیگر اقداماتی که در این راستا انجام شده است. سروی اضافه کرد قابل دسترس بودن شهر باعث ایجاد زمینه حضور بیشتر افراد توانخواه در سطح جامعه، برقراری ارتباط بین آن ها و دیگر شهروندان و افزایش تعلق خاطر به شهر و فضای شهری برای این قشر می شود.

وی تصریح کرد: معتقدیم شهر متعلق به همه است و مناسب ساختن محیط شهری با نیاز معلولین جسمی و حرکتی از وظایف مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود. هر چند بر این باوریم که برای رسیدن به شهری که تمام اقشار جامعه خصوصا  افراد کم توان به صورت عادی در شهر و به  خدمات شهری دسترسی داشته باشد راهی طولانی داریم اما این اقدامات همچنان در منطقه شش ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.