صادق خرازی در شیراز: عزت و شرافت انسان ها بر آزادی تقدم دارد/ شهرهایی که ساختیم زیبنده یک کشور اسلامی نیست

خبر پارسی محمود شبان : چهره کلان شهر شیراز طی سالیان اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده، ساخت پل های روگذر و زیر گذر، پارک ها و بلوارها و تونل های خرد وکلان در گوشه گوشه شهر دیده می شود، گذشته از اینکه این سازه های بزرگ بتنی که از میان میدان های قدیمی شهر سر برآورده اند چقدر توانسته اند مشکل ترافیک شهر شیراز را حل کنند، بحث لاینحل ماندن مشکلات فرهنگ شهروندی و سوء رفتارهایی که به دلایل مختلف در تعاملات اجتماعی و فردی مردمان فرهنگ شیراز در انظار عمومی دیده می شود، چالشی است که پیش روی شورای چهارم و شهردار شیراز قرار دارد .

منتقدین اعتقاد دارند :اگر قرار است کلان شهر فرهنگی شیراز، توسعه یابد، می بایست به شکل متوازن هم حوزه فرهنگ شهروندی را در بر گیرد و هم بحث عمرانی را، یعنی اینکه به موازات کارهای عمرانی، پرداختن به مباحث فرهنگی نیز نباید از نظر دور نگه داشته شود .

نقدی که علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز، در پاسخ به آن می گوید: بسیاری از حوزه ها متولیان خود را دارند و اصولا پرداختن به آن وظیفه و در حیطه کار شهردار نیست و هنگامی می شود به شهردار برای کاستی های فرهنگی شهر انتقاد کرد که مدیریت یکپارچه شهری اجرایی شود و بنده بتوانم از اهرم های قانون برای اعمال دستورالعمل های فرهنگی استفاده کنم.

اواعتقاد دارد با توجه به روال قانون فعلی، شهردار تنها می تواند در حوزه شهر سازی مانور دهد و در دیگر حوزه ها نیازمند دست کم همکاری و همراهی متولیان امر است .

اما محمد صادق خرازی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان که شب گذشته در همایش مدیریت کارآمد شهری با رویکرد توسعه پایدار، سخن می گفت، اعتقاد دارد با وجود اینکه از توسعه و فرهنگ، توسعه و اقتصاد، توسعه و آزادی بسیار زیاد سخن گفته شده اما در زندگی انسان ها تاثیر بسزایی نمی بینیم و نمی توان ادعا کرد که انسان ها درفلاح و رستگاری و آسایش زندگی می کنند .

او مشکلات امروز جامعه را در بی اخلاقی مدیریتی می بیند و می افزاید: مدیریت شهری تنها ساخت چند پل و پارک و بلوار نیست، کما اینکه درتهران امروز بیش از یک میلیون نفر زن سرپرست خانوار داریم . در این جامعه حوادثی رخ می دهد که بیانش شرم آور است، حوادثی همچون خرید و فروش کودکان پیش از بدنیا آمدن .

خرازی با طرح این پرسش که، آیا در کلان شهرهای ما مردم در آسایش و امنیت زندگی می کنند، ادامه داد: مدیران شهری نباید از بابت اینکه در حوزه تحت مدیریت شان ممکن است فرد گرسنه ای سر بر زمین بگذارد خواب داشته باشند .

سفیر سابق ایران در سازمان ملل متحد با اظهار تاسف از شکاف طبقانی در جامعه، گفت: در شهری که برای یک مجلس، شبانه میلیاردی هزینه می شود، هستند کسانی که برای سیر کردن شکم خود و فرزندانشان اقدام به فروش کلیه می کنند .

این فعال سیاسی خطاب به عبدالحمید معافیان، شهردار منتخب شورای پنجم شهر شیراز، گفت: آقای شهردار، باید دغدغه داشته باشید که مبادا شب هنگام کسی پشت درب بیمارستان های این شهر بماند، بیشتر شهرهای ما گرفتار این مصیبت ها هستند، تمام زوایای علمی شهر را بازنگری کنید .

خرازی در ادامه با انتقاد از مسئولین قضایی، افزود: در محله ای بیش از ۲۵ زن روسپی زندگی می کنند که برا ی امرار معاش فرزندان خود را می فروشند، دهان ها را نبندید، اگر ما نگوییم تاریخ این ننگ را می گوید .

دبیر کل حزب ندای ایرانیان کشور، فعالین سیاسی اصلاح طلب را مخاطب قرار داد و گفت: اصلاحات این نیست که مدام از آزادی بگوییم و لق لقه زبانمان شود، زیرا عزت و شرافت انسان ها بر آزادی تقدم دارد، به جای رقابت های درونی به این مردم برسیم که ما را سر کار اورده اند و این بالاترین عبادت است .

او در پایان با اشاره به مدینه فاضله ای که در اسلام از آن یاد شده، تاکید کرد: این ها که ما ساخته ایم زوال شهرهایی است که زیبنده یک کشور اسلامی نیست .

یادآور می شود که همایش مدیریت کارآمد شهری با رویکرد توسعه پایدار، به همت حزب ندای ایرانیان شاخه استان فارس و با حضور صاحب نظران کشوری، دوشنبه شب در تالار احسان شیراز برگزار شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.