شیراز و نانجینگ با امضای پیمان نامه ای خواهر خوانده شدند

خبرپارسی – پیمان خواهرخواندگی شهرهای شیراز و نانجینگ پس از امضاء توسط شهرداران ۲ شهر، مبادله شد.

شهردار شیراز در سفر به شهر نانجینگ چین، ضمن دیدار با لان شائومین همتای خود، پیمان خواهرخواندگی دو شهر را که پیش از این زمینه‌ی آن فراهم شده بود، امضاء کرد.

شهردار شیراز بعد از امضای پیمان خواهرخواندگی ۲ شهر شیراز و نانجینگ تاکید کرد که این پیمان، زمینه‌ی توسعه‌ی همکاری‌ها در ابعاد علمی دانشگاهی، گردشگری و فرهنگی را برای ۲ شهر فراهم می‌کند.

حیدر اسکندرپور افزود: شیراز و نانجینگ در زمینه های مختلف شهری نظیر باغ های بزرگ و رویایی، دانشگاه های معتبر علمی و ظرفیت های جذب و توسعه گردشگری شباهت‌های بسیاری دارند که با عقد این پیمان زمینه انتقال دانش، تجربه و تخصص بین دو شهر فراهم می شود.

وی با اشاره به رتبه و اعتبار دانشگاه های نانجینگ و شیراز گفت: تبادل هیأت علمی و دانشجو، به ویژه در زمینه مدیریت شهری از برنامه های همکاری دو کشور و دو شهر خواهد بود .

اسکندرپور پیشینه ارزشمند تاریخی و وجود جاذبه های گردشگری را یکی دیگر از نقاط مشترک شیراز و نانجینگ دانست و خاطرنشان ساخت: در صدد هستیم با خواهرخواندگی دو شهر، زمینه برای حضور هدفمند و بیش از پیش گردشگرانی از کشور چین در شیراز فراهم شود تا با داشته ها و قابلیت های این شهر در زمینه فرهنگی، هنری، سرمایه گذاری و … بیشتر آشنا شوند .

شهردار شیراز به وجود باغ های بزرگ و رویایی در شهر نانجینگ اشاره کرد و گفت: به اشتراک گذاشتن تجربه های مدیریت شهری شیراز و نانجینگ در زمینه مسایل زیست محیطی و به طور ویژه حفظ بهینه باغ ها موضوع دیگری برای همکاری شهرداری دو شهر است .

وی با اشاره به اجرای مدیریت یکپارچه شهری در شهر خواهرخوانده شیراز، افزود: امیدواریم پیمان خواهرخواندگی به توسعه همه جانبه دو شهر کمک و زمینه را برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری در شیراز هموار کند .

شهردار نانجینگ نیز پس از امضای پیمان خواهرخواندگی با شیراز گفت: اکنون که خواهر خوانده ایم وظیفه خود می دانیم شیراز را به مردم نانجینگ، استان جیانگسو و هم وطنانمان در تمامی شهرهای کشور چین معرفی کنیم .

لان شائومین اظهار داشت: شیراز و نانجینگ شهرهای باستانی در ایران و چین هستند که بارها در طول تاریخ پایتخت کشور خود بوده اند و این نشان دهنده جایگاه مهم این دو شهر و قابلیت های آنهاست .

شهردار نانجینگ نیز همچون حیدر اسکندرپور شهردار شیراز، پیش تر علاوه بر فعالیت در نهادهای دولتی همچون استانداری و فرمانداری، سمت هایی چون شهردار سوچیان، قائم مقام شهردار نانتونگ، دبیر کمیته شهر سوچیان،  دبیر کمیته خلق کمونیست شهر تایژو و…  را در کارنامه خود داشته است .

یادآور می شود، شهر شیراز پیشتر با شهر چونگ چینگ کشور چین نیز پیمان خواهرخواندگی امضا کرده بود؛ نانجینگ، ششمین خواهرخوانده شیراز در بین شهرهای جهان بشمار می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.