شکست پایداری…محمدرضا رفت!

خبر پارسی – سرانجام پایداری ها برای ابقای محمدرضا مشفقیان مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس شکست و او از این سمت کنار گذاشته شد.
به گزارش خبر پارسی در حالی که تودیع مهندس مشفقیان قرار بود در روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت صورت بگیرد مراسم یاد شده لغو و برخی خبر از مذاکره دقیقه نودی نمایندگان با وزیر نیرو برای ابقای مشفقیان دادند.خبری که جعفر قادری نماینده شیراز نیز تایید کرد و در شبکه اجتماعی وانساپ برای خبرنگاران نوشت: ۱۰نماینده حاضر در تهران و دو نماینده غایب در تهران خواهان عدم تغییر در برق منطقه ای هستند. استاندار هم اعلام کرده که پیگیر تغییر نبوده و اصراری بر تغییر ندارد. ابتدای کار با وزارتخانه صحبت کرده ولی بعد به تعدادی از بزرگان شهر قول داده که برخی از تغییرات از جمله برق را دنبال نکند. برق فارس هم از نظر عملکردی رتبه بالایی در بین استانها داشته و وزارتخانه کاملا راضی است. یکسال هم به بازنشستگی مشفقیان بیشتر باقی نمانده. دولت هم اعلام کرده که من جناحی نیستم. وزارت نیرو هم یک وزارتخانه تخصصی است و سیاسی نیست. در دولت احمدی نژاد هم در دوره اول آقای رفیعی، رضاییان، خرسند و تعداد زیادی از آقایان دیگر که چپ بودن آنها برهمگان روشن است سالها مسولیتشان حفظ شد. اگر وزارتخانه نظر نمایندگان برایش مهم نیست و یا کاری به عملکرد ندارد و یا اگر دولت و وزارتخانه جناحی است و یا استاندار نظر روشنی بر تغییر دارند صراحتا اعلام و گرنه دلیلی برای تغییر وجود ندارد. بحث ما کاملا روشن است. دوستان دیگر نماینده هم اگر نظری خلاف نظر ما دارند صراحتا برای مردم بیان کنند. اینکه یک نماینده و یا یک مسول دولتی اعلام کند که من مخالف تغییر هستم ولی بیشترین پیگیری را برای تغییر داشته باشد قابل قبول نیست. راست و حسینی نظرشان را برای مردم بیان کنند.
قادری در حالی پیروزمندانه از ابقای قطعی مشفقیان و حمایت استاندار از وی خبر داد که موج نارضایتی را می شد به وضوح در طبقه ششم استانداری فارس از ابقای این پیر صنعت برق دید.
رسانه های حامی دولت نیز ابقای مجدد مشفقیان را دهن کجی به مدیریت ارشد استان و وزیر نیرو دانستند و تلویحا دولت روحانی را دولت نمایندگان دانستند!
نارضایتی استاندار از ابقای مجدد مشفقیان و فشار رسانه ها در اعتراض به تضعیف دولت از سوی نمایندگان، وزیر نیرو را مجاب کرد تا از تصمیمی که از قبل گرفته بود دفاع کند و تن به خواسته نمایندگان ندهد هرچند هزینه استیضاح احتمالی را برای این قضیه پرداخت کرده باشد.البته تهدید به استیضاح از سوی برخی نمایندگان برای تن دادن وزیر به خواسته آنها به نظر تهدیدی مضحک می آید چرا که بعید به نظر می رسد ۱۰ نماینده یک استان بتوانند تمام مجلس را برای استیضاح یک وزیر راضی کنند.
در هر حال بعد از کش و قوس های فراوان،پایداریِ پایدارچی ها برای ابقای مشفقیان شکست و نور امید را در دل جامعه دانشگاهی علوم پزشکی شیراز زنده نگه داشت تا به قول فوتبالیست ها عروسی به کوچه آنها هم بیاید ضرب المثلی که آنها بعد از شکست های متوالی و در اوج ناامیدی بیان می کنند.
امروز در حالی محمد رضا مشفقیان از شرکت برق منطقه ای فارس خداحافظی می کند که او از ابتدای دولت احمدی نژاد تا کنون یعنی قریب به ۱۰ سال در این شرکت حکمرانی کرد و یک نیروی اصولگرای تندروتر از خودش به نام شعرا را نیز قائم مقام خودش کرد.
اخبار رسیده به خبر پارسی حکایت از توزیع شربت و شیرینی بین کارکنان این شرکت به میمنت رفتن محمد رضا مشفقیان این تحصیلکرده آمریکا است.
از امروز عبدالعزیز کریمی مدیر عامل سابق شرکت برق منطقه ای غرب که اصالتا استان فارسی و از اهالی شهرستان فسا است سکان هدایت برق فارس را بر عهده می گیرد.
کریمی متولد:۱۳۳۹ و فوق لیسانس مدیریت اجرایی و لیسانس مهندسی برق قدرت
است که بالای ۲۰ سال سابقه خدمت در صنعت برق را داراست.
از دیگر سمت های وی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
– کارشناس تعمیرات در شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه
– رئیس اداره بهره برداری در شرکت توزیع
– معاونت بهره برداری و عضو هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویر احمد.
– معاونت نظارت بر توزیع سازمان آب و برق خوزستان
-مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه
– مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت برق منطقه ای خوزستان
– مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت برق منطقه ای غرب

2 دیدگاه برای “شکست پایداری…محمدرضا رفت!

  1. من یقرا الفاتحه مع الصلوات « خدارا صد هزار مرتبه شکر که ایشان بالاخره رفت »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.