شورای اصلاح طلبان رسانه‌های فارس اعلام موجودیت کرد

با برگزاری انتخابات اولیه و معرفی بهمن حاجات نیا، دبیر حزب اسلامی کار در استان فارس، عضو هیات رییسه شورای ائتلاف احزاب اصلاح طلب استان فارس و فعال رسانه‌ای به عنوان رییس، شورای اصلاح‌طلبان رسانه‌های استان فارس اعلام موجودیت کرد.
در جلسه‌ای که امروز (یک شنبه) با هدف بررسی اولیه اساسنامه شورای اصلاح‌طلبان رسانه‌های استان فارس برگزار شد، اعضای هیات موسس با رای قاطع ضمن انتخاب رییس، نایب رییس و دبیر موقت این شورا بر لزوم پیگری‌های لازم جهت حضور تمامی فعالان رسانه‌ای اصلاح طلب در این شورا تاکید کردند.
رییس شورای اصلاح‌طلبان رسانه‌های استان فارس در این رابطه گفت: فعالان رسانه‌ای در هر دورانی مطالبات مردم و جامعه را از زبان قلم خویش به گوش مسئولان رسانده‌اند، اما با توجه به شرایط موجود، شروع به کار دولت تدبیر و امید و پیشنهاد رییس جمهور در روز اول بازگشایی مدارس به نظر می‌رسد از این پس دولتمردان با آغوش باز و به دور از هرگونه حرف‌های شعاری، نقد سازنده را خواهند پذیرفت؛ از این رو جای خالی چنین شورایی به شدت احساس می‌شد که برای اولین بار در کشور و با ابتکار فعالان رسانه‌ها این شورا در استان فارس تشکیل شد.
بهمن حاجات نیا ادامه داد: خبرنگاران، اصحاب رسانه و صاحبان قلم و اندیشه که در این شورا عضو هستند بر این باورند پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات اخیر تجلی بالندگی اندیشه دین مدارانه و خرد ورزانه‌ای‌است که مردم کشورمان را به روزهای آینده امیدوار کرده است. از این رو اعضای این شورا که برآمده از قشر فرهنگی جامعه استان فرهنگ پرور فارس هستند اعتقاد دارند که نباید این امیدواری دچار سرخوردگی شود.
عضو هیات رییسه شورای ائتلاف احزاب اصلاح طلب استان فارس عنوان کرد: اعضای این شورا خود را میراث‌دار تلاش‌های اصلاح‌طلبانه‌ای می‌دانند که در تاریخ معاصر از سوی فعالان سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای صورت گرفته است و بر همین اساس خود را در مطالبه‌گری حقوق مردم موثر می‌دانند و امیدوارند تا مسیر حرکت مردمی اصلاح‌طلبانه و روشنفکرانه دینی جامعه استمرار یافته و اهداف آن هر چه بیشتر تحقق یابد.
وی تصریح کرد: فعالان رسانه‌ای که در شورای اصلاح طلبان رسانه گرد هم جمع آمده‌اند معتقدند انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) حاصل بر آیند مبارزات تاریخی و اسلامی ملت ایران است و بر این اساس خود را مدافع و پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی می‌دانند.
حاجات نیا ادامه داد: از سوی دیگر ایمان داریم نظام جمهوری اسلامی بر آمده از انقلاب اسلامی است که بر اراده و خواست مردم تحکیم یافته و اداره می‌شود و دو وجه جمهوریت و اسلامیت آن وجوهی سازگار و تفکیک ناپذیر با یکدیگرند.
به اعتقاد وی مراد از مردم سالاری دینی که اعضای شورای اصلاح طلبان رسانه خود را مدافع آن می‌دانند همین طرز تلقی از جمهوری اسلامی است.
عضو هیات رییسه شورای ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب استان فارس با بیان این مطلب که دایره این شورا به گستردگی حضور همهٔ اصلاح طلبان حوزه فرهنگ و رسانه‌های فارس است، افزود: شورای اصلاح‌طلبان رسانه‌های فارس به عنوان یک تشکل صنفی–سیاسی نفی استبداد و خودکامگی، تامین آزادی‌های مشروع و مدنی، نفی سلطه اجانب، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی، دفاع از منافع ملی، نفی ظلم، استثمار و نابرابری‌های طبقاتی و دفاع از عدالت، دست یابی به پیشرفت و توسعه پایدار و همه جانبه که در شعار محوری انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تجلی یافته را، آرمان‌های اساسی خود قرار داده است و در جهت تحقق آن تلاش خواهد کرد.
حاجات نیا با بیان این مطلب که هر کجا آزادی نباشد آزادی به یک تمنا و خواسته مبدل می‌شود افزود: در فضای بسته استبدادی است که مردم طغیان می‌کنند واکنش نشان می‌دهند و در واقع خواهان آزادی می‌شوند.
وی با تاکید بر مشی اصلاح‌طلبانه این شورا و اعتقاد اعضا آن بر رویه اصلاح‌طلبی عنوان کرد: در حقیقت اصلاحات مورد نظر اعضای این شورا تاکید بر رفع موانع تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است که لازمه داشتن ایرانی آباد، آزاد، توسعه یافته و مستقل با تاکید بر تامین حقوق ملت به ویژه حقوق و آزادی مطرح در قانون اساسی است.
وی این تعریف شورای اصلاح طلبان رسانه‌های فارس را همسو با شعارهای محوری انقلاب اسلامی دانست که در قانون اساسی تجلی یافته است.
رییس شورای اصلاح طلبان رسانه‌های فارس ادامه داد: در مورد انقلاب اسلامی هم همین گونه است، فراموش نکنیم که یکی از شعارهای انقلاب اسلامی، آزادی است. علاوه بر این یکی از خواسته‌های جدی دوران انقلاب، قبل از انقلاب و در زمان شاه، «آزادی» بوده است.
حاجات نیا افزود: یادمان نرود شاه چه نظام بسته‌ای را ایجاد کرده بود و کوچک‌ترین ندای آزادیخواهی را در نطفه خفه می‌کرد. آنقدر فضای کشور امنیتی بود که به تعبیر امام (ره) هر کسی فکر می‌کرد که طرف مقابل او نیروی امنیتی است.
وی افزود: در شرایطی که نظام بسته ایجاد شود و محور تصمیم‌ها شخصی شود، خود به خود بستر برای سؤال کردن بسته می‌شود.
رییس شورای اصلاح طلبان رسانه‌های استان فارس در پایان گفت: دست‌یابی به اهدافی همچون اتخاذ مواضع مشترک و هماهنگ در موضوعات مهم کشوری و استانی با سایر گروه‌ها و تشکل‌های اصلاح طلب، تعامل با سایر گروه‌های سیاسی و اجتماعی رسمی به منظور به‌کارگیری توان حداکثری جامعه برای دستیابی به اهداف اصلاح طلبانه و استفاده حداکثری از ظرفیت و توانایی جامعه از دیگر موضوعاتی است که اعضای شورای اصلاح طلبانه رسانه‌های استان فارس به دنبال تحقق آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.