شهردار شیراز: توسعه فرهنگی شهر از مدارس آغاز می شود

خبرپارسی- شهردار شیراز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانش آموزان مدرسه نمونه محدثه اعلام کرد: توسعه فرهنگی شهر از مدارس آغاز می شود و از این رو ضروری است که مدارس علاوه بر امر آموزش، به مسائل فرهنگی نیز توجه ویژه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور خاطرنشان کرد: موفقیت فقط قبول شدن در رشته های خوب دانشگاهی نیست، بلکه موفقیت در تحقق آرزوها، ترسیم درست راه زندگی و موثر بودن در اجتماع است.

وی خطاب به دانش اموزان گفت: در مسیری که علاقه دارید و فکر می کنید در آن موفق شوید، قدم بگذارید چون علاقه می تواند آینده روشن را پی ریزی کند. ممکن است یک هنرمند یا نقاش با در پیش گرفتن علایق خود یک اثر هنری خلق کند که تاثیر به سزایی بر افراد جامعه بگذارد.

شهردار شیراز با بیان اینکه قدر روزهای مدرسه را بدانید و برای آینده بهتر برنامه ریزی کنید، افزود: انسان های بزرگ، آرزوهای بزرگ دارند. از این رو بهترین آرزویی که می توانید برای خود و کشورتان داشته باشید تصور کنید چون خداوند به اندازه آرزوهایتان برای شما فرصت ایجاد می کند.

اسکندرپور خطاب به معلمان خواستار توانمند سازی دانش آموزان در حوزه های مختلف شد و گفت: گرفتن مدرک به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت دانش آموزان و دانشجویان باشد. امروز ورود به بازار کار نیازمند دانایی، آشنایی با نیازهای بازار کار و افزایش توانمندی فارغ التحصیلان است.

شهردار شیراز ضمن اشاره به مصادف شدن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی گفت: درود می فرستم به روح دانش آموزان و دانشجویانی که در ابتدای جنگ جان خود را در راه دفاع از ایران و سربلندی آن فدا کردند.

توسعه فرهنگی، کلید رفع مشکلات شهری

اسکندرپور در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت توجه به رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: امروز در شهر شیراز شاهد وجود مشکلاتی هستیم که رفع آنها نیازمند توسعه فرهنگی شهروندان و رعایت حقوق شهروندی است.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری در راستای افزایش حس تعلق خاطر شهروندان به شهر تلاش می کند، افزود: برای ایجاد حس تعلق به شهر نیازمند حفظ و ایجاد خاطرات مشترک هستیم و در این راستا ضروری است که مکان های خاطره انگیز همچون میادین قدیمی و نمادهای شهر شیراز را حفظ کنیم.

وی یکی از مولفه های تاثیرگذار در افزایش حس تعلق شهروندان به شهر را محله محوری دانست و اضافه کرد: هر فردی که در شیراز زندگی می کند باید خود را شیرازی بداند و حقوق و فرهنگ شهروندی را رعایت کند.

حفظ و توسعه حمل و نقل عمومی امری هزینه بر است

او با بیان اینکه حفظ و توسعه حمل و نقل عمومی امری هزینه بر است، خاطرنشان کرد: متروی شیراز به صورت روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابجا می کند. هزینه جابجایی هر مسافر پنج هزار تومان است که چهار هزار تومان آن را شهرداری متقبل شده اتا هزینه بلیت برای شهروندان یک هزار تومان باشد. این اقدام در راستای افزایش استفاده شهروندان از مترو و توسعه استفاده از حمل و نقل عمومی است. از سوی دیگر سرفاصله متروی شیراز ۱۲ دقیقه است که برای کاهش این میزان به ۱۰ دقیقه، نیازمند خرید دو رام واگن به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان هستیم.

شهردار شیراز اضافه کرد: هم اکنون در شیراز یک هزار دستگاه اتوبوس به شهروندان خدمت رسانی می کند که سال گذشته با خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، ناوگان اتوبوسرانی شیراز ارتقا یافت. این اتوبوس های جدید با حداقل هزینه در اختیار رانندگان قرار داده شده تا شهروندان را جابجا کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه بالایی که حفظ و توسعه حمل و نقل عمومی دارد، انتظار ما از شهروندان این است که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

اسکندرپور همچنین این نوید را به ساکنین منطقه پنج شهرداری شیراز داد که حفاری تونل های خط دو مترو تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و شهروندان مناطق کمتر برخوردار شهر نیز می توانند از مترو استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، به مناسبت اول مهر ماه آغاز سال تحصیلی شهردار شیراز با حضور در قطارشهری و اهدای شاخه گل و بسته های فرهنگی به دانش آموزان، آنها را بدرقه کرد. همچنین شهردار شیراز به همراه معاون حمل و نقل و ترافیک، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل و مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ در مدرسه دخترانه محدثه واقع در شهرک شهید مطهری حضور پیدا کردند و زنگ آغاز سال تحصیلی را نواختند. همچنین در این مراسم از تعدادی از دانش آموزان نخبه و مدال آوران ورزشی و المپیادی آموزش و پرورش ناحیه سه تقدیر و تشکر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.