شهردار عنوان کرد؛ اجرای درخواست مردم با آغاز “نهضت آسفالت” در شیراز

خبرپارسی – شهردار شیراز در آغاز نهضت آسفالت در شیراز گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده، اولویت نخست ساکنین ۹ منطقه از مجموع ۱۱ منطقه شهرداری شیراز، آسفالت معابر است که این مطالبه‌ی شهروندان مبنای عزم جدی شهرداری برای آغاز “نهضت آسفالت” شده است.

حیدر اسکندرپور صبح امروز جمعه ۲۴ آبان‌ماه همزمان با میلاد پر خیر و برکت پیامبر نور و رحمت از آغاز پروژه ای با نام “نهضت آسفالت” در شیراز خبر داد، پروژه ای که برای اولین باربر اساس خواست مردم که از طریق نظر سنجی به دست آمده اجرایی می شود .

شهردار شیراز در ابتدای سخنان با توجه به عید میلاد، با انتقاد از عملکرد دستگاه های فرهنگی و همچنین مسئولان نهاد فرهنگی شهرداری شیراز به دلیل نپرداختن به شادی مردم در اعیاد، گفت: به قول مرحوم حائری شیرازی ما در گریاندن لیسانس داریم اما در نشاط و شادی آفرینی دیپلم هم نداریم .

اسکندرپور در آغاز نهضت آسفالت در شیراز، با اشاره به نظرسنجی اخیر این دستگاه در مناطق مختلف شیراز، گفت: بر اساس این نظرسنجی اولویت نخست ساکنین ۹ منطقه از مجموع ۱۱ منطقه شهرداری شیراز، آسفالت کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر بود که این مطالبه‌ی شهروندان مبنای عزم جدی شهرداری برای آغاز نهضت آسفالت شده است.

رئیس دستگاه مدیریتی شهر شیراز گفت: در بودجه شهرداری پیش بینی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت شده است که با احتساب ۲ میلیون متر که به این میزان اضافه می شود جمعا امسال بیش از ۳ میلیون متر مربع از معابر شیراز آسفالت خواهد شد  .

شهردار شیراز در بخشی از اظهارات خود با بیان اینکه نتیجه نظرسنجی‌های انجام شده برای ما مدیران شهری معنادار بود، تصریح کرد: ما هم تا پیش از انجام این نظرسنجی، اهمیت و اولویت‌دار بودن موضوع را برای شهروندان به طور کامل باور نداشتیم اما نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهد که شیراز در زمینه آسفالت همچنان مشکل دارد و شهرداری نیز هنوز نتوانسته انتظارات اولیه مردم را برآورده کند؛ هرچند ممکن است یک دلیل مهم آن توسعه‌ی ناهمگون شهرک‌ها و مناطق در شهر باشد.

اسکندرپور در ادامه از شهرداران خواست که چند روز در هفته همزمان با آغاز کار پاک بانان، صبح زود با خودرو به خیابان ها بروند تا هم از وضعیت و کیفیت نا مطلوب خیابان های شیراز مطلع شوند و هم از زحمات پاک بانان تقدیر کرده باشند .

کیفیت را فدای کمیت نکنیم

او با تأکید بر اهمیت رعایت اصول فنی این پروژه، گفت: به صورت طبیعی بین مناطق مختلف بر سر اختصاص حجم بیشتری از نهضت آسفالت رقابتی به وجود می‌آید و این رقابت ممکن است باعث شود که به جنبه‌ی کیفی پروژه خدشه وارد شود اما من همین جا از همکاران واحد کنترل کیفیت می‌خواهم که در رعایت تمامی اصول فنی و کارشناسی به هیچ عنوان تعارف نکنند و کیفیت را فدای سرعت نکنند.

دعای خیر مردم برای شهرداران !!!!!

شهردار شیراز در ادامه به طعنه خطاب به مدیران شهرداری، گفت: تردید نکنید که هر کدام از این چاله‌ها و زخم‌های روی آسفالت معابر، یک دعای خیر برای من و شهرداران مناطق است !!!!!

اسکندرپور با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی و تأثیر آن بر آستانه تحمل مردم، تصریح کرد: مردم ما این روزها دچار مشکل هستند و هر چاله روی آسفالت می‌تواند با آسیب رساندن به خودروی او، هزینه‌ی جدیدی روی هزینه‌های سنگین خود و خانواده‌اش اضافه کند.

دخیل کردن نظرمردم در اجرای پروژه های بزرگ شهری

اسکندرپور در ادامه با اشاره به تأثیر مستقیم خواسته‌ی مردم مناطق در آغاز اجرای نهضت آسفالت، گفت: امروزه در شهرهای مدرن انجام پروژه‌های مختلف بر اساس خواست و نظر مردم صورت می‌گیرد در حالیکه متاسفانه ما به دلیل برخی رویه‌های نادرست اغلب خودمان تصمیم می‌گیریم و خودمان هم اجرا می‌کنیم.

شهردار شیراز افزود: می‌خواهم با افتخار بگویم که برای اولین بار این پروژه‌ی بزرگ شهری در شیراز بر اساس نظرسنجی مستقیم از شهروندان، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و بسیار خوشحالم که به عنوان مدیری که عمیقاً به رضایت‌مندی مردم و تأمین نظرات شهروندان باور دارم، به خواسته‌ی اکثریت مردم شریف شیراز تمکین کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.